donderdag 14 februari 2019

Luisterend poetsen.

Wij gebruiken, zoals velen, Netflix. Heel leuk. Alleen.. Jan's en mijn smaak liggen wat series en films betreft mijlenver uit elkaar. Waar hij niet terugdeinst van wat actie, schieten, slaan en het nodige bloed, ik ben daar niet van. Ik ga meer voor films met romantiek, historie en daar mag dan zeker ook wel een goed verhaal inzitten. Anders haak ik af.

Een tijd geleden waren wij met busvrienden op pad. En 's avonds, bij het kampvuur,  kwam het gesprek op netflixen. Toen kregen we een tip. Outlander, dat zou een serie voor ons zijn. Voor elk wat wils. En dat bleek.

Wat actie, romantiek, een leuk verhaal en ach, het bloedvergieten, daar heb ik altijd nog een kussentje voor. Ik trek m'n knieën op, kussentje daar bovenop en weg is het beeld. In 't ergste geval m'n vingers in de oren en Jan geeft wel weer aan als het veilig is voor mij om verder te kijken. Het was te overzien.

Wij genoten van de serie. In een mum van de tijd waren seizoen 1 en 2 bekeken. En we waren heel blij dat ook seizoen 3 tevoorschijn kwam. Nu is het weer wachten helaas.




Maar ik ontdekte een tijdje geleden nog iets. Het fenomeen luisterboek. Daar heb je ook weer een app voor. Die heb ik dan maar geïnstalleerd. Eerst een maandje gratis uitproberen. Het bleek echt iets voor mij. Oortjes in, boek aan en de huishoud- en tuin klusjes werden ineens een stuk leuker.

Al heel wat boeken kwamen voorbij. Zelfs zoveel dat ik nu regelmatig een leuk (papieren) boek bij de bieb haal en er dan na een paar bladzijden achter kom het al geluisterd te hebben. Grmbll.. Blijven zoeken dus op de app. En tot mijn plezier kwam ik laatst "De reiziger" tegen. Van Diana Gabaldon. De serie Outlander is op deze boeken gebaseerd!

Nu luister ik vrolijk het verhaal nog eens. Want dit verhaal is echt de moeite waard om nog een keer voorbij te laten komen. Er bestaan heel wat delen van, dus mijn dagen worden momenteel gevuld met de verhalen over Claire en Jamie. Ik luister er  met plezier naar tijdens het huishouden, het tuinieren en de was. Maar ook onder het boodschappen opruimen vanochtend kwam er weer een stukje voorbij. Echt genieten!

9 opmerkingen:

  1. Ja, ik heb alle boeken gelezen. Netflix hebben we niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk Netflix, had niet gedacht dat ik dat zo fijn zou vinden.
    Even een aflevering (of 2 ) kijken, lekkere ontspanning.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk je weer te hebben gevonden. En ja, Netflixen is fijn, maar een luisterboek ook. Ik luister via de app van de bibliotheek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wast grappig. Net een logje geschreven over series kijken en Netflix.
    Leuk weer iets van je te horen. Hoe is het met jullie?

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja goed hoor. Zoveel te vertellen! Maar dat lees je de komende tijd wel 😊

      Verwijderen
  5. Ik vond het eerste seizoen van Outlander ook prachtig! Het tweede dat veel in Frankrijk speelde vond ik een stuk minder. Wist je dat er een Facebookgroep is van Outland fans?

    huisvlijt.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier vooral man en dochters die gebruik maken van Netflix. Zelf kijk ik maar af en toe een serie. Ik luister ook boeken tijdens het poetsen in huis en tijdens het wandelen. Ik heb de app van de bieb "luisterbieb"op mijn telefoon staan. Gratis app als je lid bent van de bieb.

    groetjes Jen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. HILLTOP FINANCIERINGSLENINGEN


    HILLTOP is de nummer één kredietmaatschappij die u alle soorten leningen wil verstrekken, hoe slecht uw kredietwaardigheid ook is. Heb je je zorgen gemaakt over het zoeken naar waar je dat extra geld kunt krijgen, schiet dan nu op en neem contact met ons op via hilltopfinancefirm@gmail.com voor een geweldige leningaanbieding.

    Een lening om uw schuld gemakkelijk af te lossen?
    Een lening om het soort bedrijf te starten dat u wilt doen?
    Een lening voor educatieve doeleinden?
    Een lening om een ​​appartement te kopen?
    Een lening om deze droomauto te kopen?

    HILLTOP FINANCE biedt al deze leningen aan met
    Geen verborgen betalingen en heel weinig papierwerk.
    We bieden leningen aan variërend van 5.000 tot 20.000.000 EUR / USD / PONDEN
    Tegen een zeer lage rente van 5%.
    Klanten over de hele wereld waarderen onze inspanningen
    En we kunnen u verzekeren dat we de beste zijn.
    We streven ernaar om onze standaard van uitmuntendheid te handhaven
    Onze diensten aanbieden op elk moment van de dag.

    Zet vandaag die gewaagde stap en neem contact met ons op
    Als u een lening of financiële hulp nodig heeft en
    uw positieve verwachtingen zullen buitengewoon worden vervuld.

    e-mail: hilltopfinancefirm@gmail.com

    e-mail: hilltop@outlook.com

    whatsapp: +1954417 1149

    Met een warme overweging

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...