dinsdag 12 februari 2019

Bijna anderhalf jaar later..

Anderhalf jaar. Je zou denken, dat is een hele tijd. Maar die tijd is voorbijgevlogen! Voor mijn gevoel was het 1 keer knipperen met mijn ogen en daar was ik. In het jaar 2019, 12 februari om precies te zijn.

Het nest is hier leeg. Jan Junior heeft het geluk gehad een prachtig plekje in Zutphen te veroveren. Daar woont hij, in een heel oud pand uit 1632, met zijn schoolkameraad Niels in een mooi ruim appartement. En het gaat super. Natuurlijk maak je je eerst even een beetje zorgen als ouder als je jongste kuiken op zichzelf gaat wonen, maar dat was totaal ongegrond. Dat bleek al snel.

Ondanks dat het huis hier inmiddels wat leger is geworden, heb ik nu overdag nog wel gezelschap aan Boris. Hij bleek koppig, eigenwijs, super gevoelig en moeilijk opvoedbaar te zijn. Met heel consequent zijn en veel glimlachen om zijn grappige houding ten opzichte van veel dingen hebben we ook aan hem weer een fijn maatje.


Hier leerden wij Boris door een holle boom te lopen. Het lukte ook nog :)

We wandelen samen wat af. In het weekend met z'n drieën, en door de weeks zijn we met z'n tweetjes  vaak te vinden in losloop-gebieden hier in de buurt. Even mijn groene autootje (ja, ik heb dat ding nog steeds!) starten, Boris achterin en rijden maar. Op naar het bos. Onder veel ongeduldig gejank vanuit de achterbak komen we daar aan. Waar Boris dan helemaal los gaat, zich moe speelt met andere honden en ik de leukste contacten opbouw met hun baasjes ("Mag ik een eindje met je op lopen? Ze spelen zo heerlijk samen").

Ja, het gaat goed met ons. Maar.. ik miste iets. Het schrijven, zo bleek toch. Dus ik trok mijn stoute schoenen aan en ging toch maar weer eens achter de laptop zitten. En hoop zo de verwaarloosde contacten hier weer wat nieuw leven in te blazen :)

8 opmerkingen:

  1. Leuk om weer iets van je te lezen. En fijn dat het goed gaat met jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé, leuk dat je er weer bent. Dankzij jou hoorde ik over de opleiding tot game developer in Ede, en heeft mijn oudste zoon zijn diploma en een baan als programmeur!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fantastisch Nicole! En zo zien we maar.. die Jannen van ons, die komen er wel!!

      Verwijderen
  3. Wat leuk dat je er weer bent!
    Vond je blogs altijd heerlijk om te lezen. Je schrijft leuk.
    Dus de nieuwe pup is lekker eigenwijs, je handen vol aan?
    Hier net onze lieve oude hond laten inslapen, wat een gemis en stilte in huis!
    liefs,
    Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach, Roelien, dat is lastig, de lege plek die zo'n lieverd na laat. Onze Boris is nu bijna anderhalf, dus een pup kun je hem eigenlijk al niet meer noemen. Maar gezien z'n grootte, hij is een stuk kleiner dan de gemiddelde Labrador, en z'n speelsheid wordt ie er vaak nog wel voor aangezien. Haha gelukkig maar ..

      Verwijderen
  4. Wat fijn dat je er weer bent! Ik kom er nu pas achter. Maar ik las je logjes altijd erg graag.
    Welkom terug!

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...