maandag 26 oktober 2015

Nog eventjes over de zomervakantie...

Ik schreef al eerder dat we samen met onze busvrienden naar Engeland waren geweest. Maar wat ik nog niet had laten zien waren de foto's van onze vakantie in de twee weken die vooraf gingen aan het busfest.

Wij vertrokken dus al een paar weekjes eerder. Als we dan toch die overtocht zouden maken, dan maar meteen voor vakantie ook.

Op een zaterdag, 's morgens redelijk vroeg, vertrokken we. Richting Duinkerken, en daar overnachtten we op een camping. Er was die avond zelfs tijd voor een strandwandeling, zie hier het bewijs:

De volgende dag vertrokken we naar de boot. Dat was toen nog maar zo'n twintig minuutjes rijden. De boot op, de bus op slot en op naar het dek. Bij het vertrek was het weer nog goed, maar helaas... toen we aankwamen in Engeland regende het.

Eerst gingen we van Dover naar Canterbury. We kozen daar een camping uit, maar toen we aankwamen, was er niemand om ons te verwelkomen. Na eerst een poosje gewacht te hebben kwam er een andere campinggast op ons af. Die vertelde ons dat we gewoon mochten staan waar we wilden, morgenochtend komt de boer langs het geld innen, zo vertelde hij ons.

En ja hoor, de volgende dag kwam er een boer op leeftijd met een heuptasje om ons geld halen. Hoe gemoedelijk! Die dag reden we weer verder. Na nog een paar overnachtingen op campings kwamen we aan bij het zuidelijkste puntje van Engeland, Lizard Point. Kijk, zo mooi was het daar:

Tuk is gek op water, maar ik moet er niet aan denken dat ie hier een duik zou nemen...

Daarna reden we door naar Lands End. Ook mooi, maar wel veel commerciëler...

Wat een prachtige panorama's allemaal! De reis verder, richting het noorden, alvast op de route naar 't busfest, was ook prachtig. Je kwam ogen tekort gewoon!

Hier stond Pino... en dit:

Was het uitzicht!

Echt de moeite waard hoor, Cornwall. We overnachtten nog eens een paar keertjes op wat eenvoudige campings onderweg, en op het laatst gingen we door naar de Cotswolds. Daar hadden we drie dagen dezelfde plek op de camping.Dus vanuit daar konden we leuk uitstapjes maken. Het weer was inmiddels ook wat stabieler, wel fijn hoor!

We bekeken leuke plaatsjes met charity shops,  echt aan ons besteed. Jan haalde er een busje weg en wat boeken over... ja, Volkswagens! En ik ging voor een bakboekje, en wat mooie schalen en schoteltjes in bloemvorm.

Ook wandelden we er met Tukker, en we verkenden er de omgeving. Een sprookje hoor, zoals hier, in Broadway (ja, echt!)

Ik ben verkocht. Engeland is echt mijn land, als het om vakantie gaat. De mensen zijn er heel aardig, beleefd en behulpzaam, en het landschap is fantastisch!

En toen... toen was het donderdag. De dag waarop we onze busvrienden zouden ontmoeten in Engeland, om samen naar het weekend busfest te gaan. Ook daar hadden we nog een paar mooie dagen, en helemaal voldaan reden we zondag weer richting ferry. Om de nacht nog een keertje in Duinkerken te overnachten. Op de maandag was het een kwestie van naar huis rijden. Waar Junior ons met open armen (bij wijze van spreke dan..) ontving. Ook met hem was het prima gegaan!!

1. Heerlijk hè, Engeland, leuk dat jullie ook zo enthousiast zijn. Allemaal herkenbare plekken voor ons, want wij gaan al meer dan 25 jaar één of twee keer per jaar naar Engeland/Wales toe. Als je geïnteresseerd mocht zijn, ik heb over onze laatste Engeland-vakantie in mei/juni geschreven op mijn blog.
    Broadway kennen we inmiddels als onze broekzak, zo'n heerlijk 'tuttig' dorpje, met leuke winkeltjes. Wij vinden de hele Cotswolds fantastisch.
    Ik kan me trouwens voorstellen dat je de hond aangelijnd houdt, met al dat aantrekkelijke water voor hem:-)
    Groet, Gerda

2. Wat een práchtige strandfoto en wat een heerlijke manier van zaken-doen! Zo zou er toch veel meer in de wereld geleefd moeten worden, vind je niet?

3. Heerlijk. Ja, Engeland is ontzettend mooi.

4. Je hebt er een fotoreportage van gemaakt, wat leuk! Ik had van Engeland al gehoord dat het een mooi land is, maar dat het zó mooi was...
    Lieve groet

5. Wat heerlijk om te zien en te lezen dat jullie al net zo weg van Engeland zijn als wij dat zijn. Het is echt een prachtig land. We komen er zo graag. Ook in Schotland en Ierland trouwens.
    Ik heb lekker meegenoten van jullie trip.
    Liefs,
    Mirjam

6. Dank je wel voor het laten meegenieten!
    Wat een heerlijke reis, wat een prachtige foto's!

Wat hebben jullie een plezier van die Pino!
    groetjes, Franca.

7. Prachtige foto's van een prachtig land. Leuk om te lezen dat jullie nog lekker rondreizen met jullie Pino.

Anna Marie.

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...