woensdag 24 september 2014

Weer niet : (

Ach, en dan hebben we nog zo goed geduimd, en dan werd 't 'm weer niet : ( Jan kreeg deze week 2 afwijzingen nadat hij op gesprek was geweest. Gelukkig was hij gisteren alweer op gesprek, dit keer bij een detacheringsbureau. Die namen contact met Jan nadat hij gereageerd had op een vacature.

Het gesprek daar ging voorspoedig. Zijn c.v. wordt bij het bedrijf neer gelegd. En dan begint het alweer. Afwachten. Pfff...

Het is lastig, dat alsmaar afwachten. Gelukkig krijgt Jan met de afwijzingen vaak wel van de desbetreffende bedrijven te horen dat het niet aan zijn kunnen ligt. Of aan zijn brief en/of gesprek. Hij past eenvoudigweg niet in het plaatje. En dat is iets wat je zelf niet in de hand hebt.

Wel ging vanmiddag de laptop weer open. En speurde Jan het net af voor nieuwe kansen. Want het helpt al als je weet dat er wat loopt. Dan hou je hoop, en da's iets waar je je toch aan vast klampt.

Vanochtend zijn we eerst maar eens even een frisse neus gaan halen toen we het vervelende nieuws gehoord hadden. Even eruit, dat helpt relativeren. En ach, Tukker vindt dat ook niet erg ; )


Of ik dat erg vind? Hoe kom je erbij?

Nu is Jan de tegeltjes op de ingebouwde oven aan het voegen. Ik haalde 'm vanmiddag maar binnen, wat makkelijker als het regent, het is toch nog wat metertjes van huis naar tuinhuis. Ik heb er sinds gisteren al appelflappen (met een notenlaagje), speculaaspopjes (ik heb zo'n plankje) en pizza's (gemaakt van een wrap-bodem belegd met pesto, tomatenplakken, prei, kaas en Italiaanse kruiden, 8 minuutjes op 200 en lekker dat dat is!) in gemaakt. Ik geniet van de ruimte die in deze oven zit, heerlijk!

Straks gaat Jan trainen. Volleybal, dat speelt hij al jaren. En ik... ik ben een avondje alleen. Geeft niet hoor ; )

P.s. Morgen volgt er een foto van de oven, eerst nog even afmaken, goed?

16 opmerkingen:

  1. Pfff....heftig allemaal dat zoeken naar werk! Hopelijk krijgen jullie snel positief nieuws!
    Ik zit weer met de duimen omhoog!
    Mijn man gaat straks ook volleyballen....zitten we samen een avondje alleen ;)
    Ik ben benieuwd naar de foto van de oven!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken dat gevoel.Ik heb wel werk momenteel(deeltijds en ook nog zelfstandig in bijberoep) maar ben toch op zoek naar iets anders. ook al een aantal gesprekken achter de rug maar...ook ik pas niet in het plaatje.Maandag nog een gesprek gehad en nu...weer wachten.Niet leuk maar...voor mij minder stresserend aangezien ik reeds een job heb. Ik duim voor Jan hoor!!

    Liefs,

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lastig die afwijzingen. Het is ook zo moeilijk om werk te vinden tegenwoordig. Hopelijk heeft je man binnenkort meer geluk.
    Mooie hond hebben jullie trouwens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt me moeilijk om jezelf elke keer weer te moeten motiveren bij elke nieuwe sollicitatie. Aan de andere kant: de banen komen ook niet uit zichzelf naar je toe. Je man (en jij) wens ik alle hoop, moed en vertrouwen toe!
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hè bah, vervelend, maar: ik blijf duimen!! Hier ook een avondje (lekker) alleen, manlief tennist samen met zijn voormalige volleybalcollegea. Jongste volleybalt tegenwoordig in den verre, hij blijft het spelletje enorm leuk vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Spannend. Ze zeggen idd vaak dat het niet aan jou ligt dat je niet aan genomen bent. iemand die ik ken heeft ooit doorgevraagd. Waar ligt het dan wel aan? Toch wel dat de ander zich beter verkoopt dan de ander. Je moet over jezelf bluffen zeg maar. Die persoon heeft toen een cursus gedaan hoe ze zich beter kon 'verkopen'. Veel succes en geef de moed alsjeblieft niet op!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Balen zeg! We duimen gewoon met jullie mee. Zo'n handige man moet toch ergens een plekje kunnen vinden?

    Liefs, Anna Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vervelend blijft dat. Maar zie ook het voordeel; hij heeft nu alle tijd om dit soort mooie projecten thuis af te ronden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. He, wat vervelend voor jullie.
    Steeds dat wachten maakt het extra moeilijk. Succes met de volgende sollicitatie.

    En zo te lezen is het erg gezellig nu Jan zoveel aan het klussen is!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Balen zeg! Ik zag de titel van je post en dacht meteen: 'Wat jammer.' Kan Jan er wel goed mee om gaan?

    Hopelijk vind hij snel iets.

    www.huisvlijt.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, gelukkig kan Jan hier goed mee omgaan. Ik vind het zelf lastiger om me te moeten realiseren dat je nu eenmaal sommige dingen niet in de hand hebt. Gelukkig is er inmiddels alweer een uitzendbureau om de hoek gekomen die misschien wil bemiddelen voor een leuke baan in Huissen. Het blijft zo toch nog spannend en hoopgevend!

      Verwijderen
    2. Hallo Trudy, allereerst bedankt voor je reactie op mijn blog.
      Wat is dat naar dat je steeds afgewezen word maar toch de moed en geduld er in houden hoor.Ik wens je nog een fijn weekend en groetjes van mij, Riet.,

      Verwijderen
  11. Nou houd moed hoor! Je hebt zo'n handige man , ik kan gewoon niet geloven dat die niks meer vindt!
    Voorlopig iig fijn weekeind het word mooi weer weer. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...