maandag 15 juni 2015

Achterom en vooruit kijken.

Maandagochtend tien voor negen. Jan is om kwart voor zeven naar zijn werk gegaan, Junior ging om acht uur de deur uit. Nou ja, ietsje later dan. De trein gaat om twaalf over, en het is zo'n 5 minuutjes fietsen naar het station. En als je dan zorgt dat je ongeveer om vijf over weg gaat, dat heb je grote kans om de trein te halen. Gaat ook meestal goed, moet ik eerlijk zeggen ;)

De week ligt voor me. Maar voor die week begint vond ik toch echt dat ik eerst de toetsen van mijn laptop hun werk maar eens even moest laten doen.

We hadden het goed, de laatste tijd. Natuurlijk eerst het feest voor ons vijfentwintig jarig huwelijk. Dat was heel geslaagd. Bijna iedereen die we uitgenodigd hadden was er, het weer was goed en het eten en drinken ook.




Het feest begon om zes uur 's middags en om half drie 's nachts rolden Jan en ik tevreden ons bed in. Om de volgende ochtend nog gezellig te ontbijten en na te praten met onze kinderen en onze bus-gasten. Die gasten hadden overnacht op het veldje achter onze tuin:




Jan heeft, zoals jullie al weten, een vaste aanstelling, Fleur slaagde voor haar tentamen vorige week, en Junior kreeg een fel begeerde stageplaats voor begin volgend jaar. Hij gaat stage lopen bij een bedrijf dat web-site's maakt. Jan komt op de afdeling waar ze deze web-site's klantvriendelijk maken en goed vindbaar op het grote www. Helemaal zijn plek! Morgenochtend fietsen we samen even naar Zutphen. Daar moet Jan zijn contract tekenen en al fietsend bepalen we dan ook de route voor de dagen dat ie volgend schooljaar zo sportief is.

En Mirte? Die heeft haar eindscriptie voor haar Bachelor klaar. Volgend studie jaar gaat ze eerst werken en dan reizen. Om daarna er weer fris tegenaan te kunnen voor haar Master!

Geeft rust, dit alles. En nu ik nog. Ik heb zo mijn plannen. Dat kastje per dag hè, waar ik hier mee begon en ook afrondde, dat heeft een tweede ronde nodig. En aangezien we over een maandje of 2 met vakantie gaan, vond ik het een goed moment om daar maar weer eens aan te beginnen.

Alleen... er is iets lastigs aan. De meisjes wonen niet meer thuis en dus kan ik hen er nu wat moeilijker bij betrekken. Ook Jan en Jan zijn niet super-gemotiveerd. Het is echt mijn ding, vooral ik heb last van de overbodige spullen hier in huis. Maar daar heb ik iets op gevonden!

Ik ruim op. Het hele huis krijgt een flinke uitmest-beurt. En ik regel vier dozen. Voor Jan, voor Fleur, voor Mirte en voor Junior. In die dozen gaan de spullen waar ik niet van weet wat ermee moet. Weg of houden? De dozen komen op de slaapkamers te staan. Nu hoop ik dat iedereen even regelmatig in de dozen kijkt en dan de nutteloze spullen weggooit. Ik denk niet dat het nodig is om een limiet te stellen, maar ik ben daar niet te beroerd voor ;)

Nou, ik geloof dat ik dan zo maar eens aan de slag ga. Eerst maar eens in de keuken, heb ik me bedacht. Een kastje per dag om de dag mee te beginnen en dan aan de slag in het huishouden. Want dat stopt natuurlijk niet bij zulke plannen, zou best handig zijn overigens...

3 opmerkingen:

  1. Fijn dat jullie feest zo geslaagd was. En fijn dat het met iedereen zo voortvarend gaat... heerlijk zelfs...
    En nu aan de grote opruim. Goed idee om die dozen klaar te zetten. En als er niemand naar om kijkt, gewoon toch een ultimatum stellen. Dan lost het vanzelf op haha...
    Succes er mee..
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd weer leuk om te lezen hoe het jouw Jan met zijn studie vergaat! Mijn Jan liep dit jaar zijn eerste stage in Arnhem en dat ging gelukkig ook goed.

    Volgend jaar gaat hij zijn derde jaar in.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed zeg!
    Fijn als het iemand zo goed gaat.
    En zeer verdiend!
    Het was soms spannend het afgelopen jaar, zeker met het werk.

    En opruimen?
    Ik moet nu echt wat dozen vl tijdschriften weg gaan doen!
    Help.

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...