maandag 10 november 2014

Hee Nienke!

Voor de mee-lezers... wie Nienke is? Nou, zij is de vrouw van Menno en zij zijn de eigenaren van een net zo mooie (of misschien wel mooier, vooruit dan...) T3 bus als wij hebben.

Menno heeft een hobby, en dat is filmen. Als we een weekend uitgaan met de bussen, gaat de camera mee. En dan is het zo dat Menno filmt en Nienke achter het stuur zit van hun bus.

En dat... dat is nu iets wat ik niet durf. Rijden in Pino. Het gekke is dat ik in het verleden er mijn hand niet voor om draaide. Ik stapte zomaar achter het stuur van onze T1 en ook toen we een T4 reden was dat geen probleem. Maar dat is een jaar of 7 geleden. En bij mij is het zo... lang niet gedaan is een beetje verleerd. Denk ik dan...

Nienke drong er al eventjes op aan. Elke keer als we elkaar zagen op een bus-meeting zei ze:" En?" "Heb je al gereden?" Waarna ze toch redelijk teleurgesteld was als ik dan weer ontkennend antwoordde.

Zelfs Fleur had ik het al beloofd. "Als jij rijlessen krijgt, ga ik in Pino rijden." Een soort stok achter de deur. Inmiddels is Fleur al weken aan het lessen en zelfs haar theorie heeft ze al gehaald en nog... nog niet... Tot nu. Want ik heb Nienke wat te vertellen!

Hee Nienke... I did it!! Ik kreeg vanochtend zomaar een ingeving. Jan had nog een paar uurtjes voor hij weer richting werk moest en vroeg of ik koffie wilde. En ik zei:" Ja, bij de IJssel. Ik rijd er heen in de bus, we lopen er even met Tukker en nadien drinken we een kopje in de zon." Ik hoef je niet te vertellen dat Jan dat een heel goed idee vond!

Bewijs? Ik kan me wel voorstellen dat je dat wilt hebben. Nou, komt ie hoor:




Ja, echt, dat ben ik. Achter het stuur van Pino. Wat ik er van vond? Nou ja, eerlijk gezegd heel vertrouwd, gek toch hè... Jan heeft trouwens nog wat foto's geschoten toen we aan de waterkant waren:


Eerst een wandelingetje en voor Tukker een plons in het water...

En toen... toen was er koffie!



Voor de volgende rit ga ik oefenen Nienke. Ik beloof je hier plechtig... ik rijd de volgende keer ook een stuk : )

9 opmerkingen:

  1. Grote meid :-)
    Zo rijd ik nooit met een aanhanger.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Topper! Wat goed van je zeg, die drempel heb je maar mooi weer genomen. En de volgende keer wordt een makkie... wat ik je zeg...
    Ziet er daar trouwens prachtig uit hoor, voor die koffie... daar zou ik ook wel een stukkie voor rijden...
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat je jezelf hebt overwonnen en weer achter het stuur/in het zadel bent gaan zitten!

    www.huisvlijt.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat stoer van je écht hartstikke goed.
    Een heerlijk plekje ook om te ravotten en voor een lekker bakkie :-)
    Volgende keer weer.
    Een hele fijne avond! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...