zondag 2 november 2014

2 november...

2 november alweer. Een nieuwe maand. Nog helemaal open. Jaaa, eigenlijk was gisteren de eerste dag, en die hebben we meteen al mooi ingevuld.

Het was prachtig weer, Jan was vrij, dus we moesten er wat mee. De avond ervoor bedachten we dat Tukker weer eens heerlijk moest rennen in het bos, maar ook wilden we graag een stuk fietsen. Ik kocht een tijdje geleden een wat lichtere fiets. Ik heb zoals meerdere mensen in dit land een opoe-fiets met rek en mand voorop.

Loeizwaar zo'n ding. Functioneert prima als boodschappenfiets, maar toen Jan 'm op het fietsenrek moest beuren op Pino werd het toch wat lastiger. En ook ik merkte dat het niet echt een exemplaar is om een flink eind mee te fietsen. Dus kocht ik er een 2de-handsje bij...

Zo'n 10 kilo lichter is dit nieuwe fietsje wat ik er nu bij heb. Een soort city-bike met 21 versnellingen. Heerlijk dus,voor ons allebei!

Op de voorgrond Jan's fiets, de mijne verschuilt zich er helemaal achter : )

Wij zijn in het bezit van punten-kaarten. Ooit bij de Lidl aangeschaft voor een tientje, nou, dat was het echt waard!  Daarop staan alle routes die in Nederland en België zijn uitgezet. Dus wij pakken de kaart van het gebied waar we heen willen die dag en kiezen een route uit. Papiertje erbij en dan schrijf ik de getallen op. Rest ons alleen nog erheen rijden en de bordjes te volgen. En dan zie je de prachtigste plekjes in Nederland!

Gisteren gingen we niet zo ver. We fietsten in de buurt van Lochem. Daar zijn trouwens nog heel veel andere mogelijkheden en 't is lekker dichtbij, dus wij zijn voorlopig nog niet klaar : )

En nu.. nu is het zondagmorgen. Ook vandaag is Jan nog vrij. We hebben besloten niets te moeten vandaag. Heerlijk uit rusten en doen waar we zin in hebben. Morgen moet Jan weer volop aan de slag.

Dinsdag is ie dan nog 1 dagje vrij en vanaf dan werkt ie elke week 6 dagen en is ie tussendoor 1 dag vrij. Dat is hem gevraagd en ach, het is tijdelijk, dus hij is daarmee akkoord gegaan. Kan geen kwaad je van je goede kant te laten zien, toch?

Voor mezelf is het heerlijk hoor, wat meer op mezelf te zijn, maar het vraagt ook een goede manier van dag indelen. Volgende dienst is 6 dagen late dienst, dus ook door het weekend heen, en da's best lang zo. Ik maak dus een planning, pas m'n werkzaamheden voor zover dat kan aan hem aan.

's Ochtends als het kan samen genieten en dan 's middags en 's avonds aan de slag.'k Heb zo al m'n ideeën wat ik ga doen, nu nog even orde in mijn hoofd maken.  Dat doe ik d.m.v. plannen,werkt prima!

De tuin moet b.v. opgeruimd worden. Ja, eigenlijk elke dag weer, de grote bomen erachter hebben besloten in 1 keer al het blad los te laten : o Maar ook een beetje snoeien kan geen kwaad. En de viooltjes moeten nog gepoot, ga ik ook doen!

En verder een beetje creatief zijn met kralen en kransen, daar ben ik ook wel van. En lekker met Tukker wandelen, ook altijd fijn in de herfst... enneh...

Nou ja, je leest het al, ik ga me echt niet vervelen... en natuurlijk houden ook wij contact! Tot schrijfs en een fijne zondag!

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat jullie zo genoten hebben op de fiets gisteren. Het was dan ook ongekend weer voor de eerste dag van november...
    Jij hebt je klusjes al aardig op een rijtje voor de komende tijd. Lekker hoor om ze goed te plannen, dan hou je rust in je hoofd!
    Fijne zondag,
    Liefs, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lijkt me dat toch heerlijk ,de fietsen mee en een leuke plek zoeken om een tochtje te maken op de fiets .Het zou fijn zijn als er een vaste baan in zou zitten voor je man al zijn het wel pittige dagen !! Jij vermaakt je in elk geval wel zo te lezen !
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was ook een dag om dubbel en dwars van te genieten! Ik fiets altijd op de oude fiets van mijn man: een sportfiets met 21 versnellingen. Die lijkt het meest op mijn racefiets. Ik heb ook een gewone boodschappenfiets en die noem ik mijn kameel :-) Nog veel fietsplezier...
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Knap gedaan!
      Ik rijd vanavond met collega's mee naar cursus ( ze hadden mij eerst gevraagd om te rijden), omdat ik het toch wel eng vind: een volle auto collega's , donker, vreemde weg, terug na drie uur intensief opletten/concentreren.
      Ik ben er nog niet. Daarom extra lof voor jou durf!
      groetjes, Franca.

      Verwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...