maandag 13 januari 2014

Ritme vinden en strijken.

Hee hallo, jij ook nog eens weer hier? Nou, ik vind het stoer hoor. Vele malen kijken of ze eindelijk weer eens een berichtje geplaatst heeft en steeds kwam je weer voor niets. En nu, nu heeft ze misschien wel weer wat te vertellen...

Ja, we zitten helemaal in het nieuwe ritme. Jan is momenteel bij huis, daar had ik jullie al op voorbereid. Vreemd hoor, en het gaat 'm ook niet in de koude kleren zitten. Op een of andere manier schijnt je baan ook een stuk van je persoonlijkheid te zijn. Nou is dat bij Jan niet anders hoor, maar zo langzamerhand koppelt hij zich daarvan los. Jan is gelukkig meer dan dat.

En nu? Nou, hij zit middenin een sollicitatiecursus. Aangeboden door zijn laatste werkgever nog. Hij krijgt handige tips, en ze hebben samen zijn c.v. eens nageplozen. Die zag er gelukkig al goed uit. Voor morgen moet hij een sollicitatiebrief geschreven hebben. Dus werd gisterenavond maar weer eens internet afgezocht naar een geschikte vacature. Gelukkig gevonden en wie weet... gebruikt hij die brief wel voor het eggie.

Maar tussendoor... tussendoor genieten wij van lange wandelingen met Tukker. En de tijd die we ineens samen hebben. En van maaltijden die ook Jan tegenwoordig op tafel zet. En van zo nu en dan een filmpje op een doordeweekse avond. Voorheen was Jan vaak 's avonds weg, nu is hij er meestal.

Dat meestal, daar moet ik nog wel even aan wennen hoor. Ik ben een mens van t.v. uit, en een goed boek erbij. En alleen zijn, heerlijk!

Maar gelukkig weet Jan dat. En zorgen we er voor dat we ook dingen apart van elkaar doen. Zo houd je ieder je eigen leven en ga je elkaar ook niet in de weg lopen. Of teveel op elkaar letten. Eng.

Jan fröbelt wat in de schuur, en soms in de garage. En ik? ik fröbel ook maar wat raak. Een voorbeeld? Nou, kijk! Ik kwam op pinterest wat patronen met strijkkralen tegen en ik kreeg meteen inspiratie. Er stond hier nog een gigantische pot vol van dat spul in de kast, en voor ik het wist had ik een verzoek van Jan binnen. Hij maakte een patroon van Pino, kijk maar:




En ik ging aan de knutsel. Dit was het resultaat:



En tsja, toen mocht de "echte" Pino toch ook niet ontbreken in deze categorie ;) Dus kwam de bus met kralen er weer bij en weer kwam er maarzo iets uit:




Haakje eraan en dan aan de spiegel, lijkt me zo. Leuk toch?

6 opmerkingen:

  1. Succes met het nieuwe ritme en voor Jan bij het solliciteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes met alles! Is inderdaad wennen als je ineens allebei thuis bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Trudy,
    Ja, het zal best wennen zijn nu Jan thuis is. Niet alleen voor hem maar ook voor jou. Jouw eigen dagritme is nu ook anders...
    Je bent wel heel leuk bezig zo, en Jan ook met de cursus. Wens hem veel succes met solliciteren.
    Enne de eerste pino die je maakte vind ik het leukst..!
    Fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke Pino heb je gemaakt.
    En ik hoop,dat Jan snel weer een fijne baan zal hebben.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuke pinoauto gemaakt!
      Knap om zo samen je draai te vinden, dat is toch heel anders dan het normaal gesproken is.
      Beiden goed bezig, en nu maar hopen op een snel goed berichtje!

      Verwijderen
  5. Leuk geworden zeg! Het lijkt me voor jou ook best wennen, je man zoveel thuis. Niet omdat het niet gezellig is, maar omdat het een heel nieuwe dynamiek geeft. Fijn dat jullie er van kunnen genieten.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...