vrijdag 31 januari 2014

Bestel maar...

Ik liet jullie zondag de guirlande zien die ik voor mijn ouders maakte. Inspiratie opgedaan in de supermarkt en toen aan de slag. Nog even weten hoe ie er ook alweer uit zag? Nou zo:




Ze vonden hem heel erg leuk. En ik vond het ook erg leuk om zoiets te maken. Zo leuk dat ik bedacht om in het laatste zinnetje van het berichtje duidelijk te maken dat ik best nog in herhaling wilde. En daar kreeg ik reactie op! Dus ging ik nogmaals aan de slag. 2 guirlandes maakte ik. Die leken veel op de guirlande hierboven, alleen het potje met pindakaas maakte ik dit keer anders vast. Liggend erbovenop. Ideetje nadat Trijnie mij vroeg hoe de vogels hier toch bij moesten komen. Ja zo zie je maar wat een beetje feed-back van lezers al niet voor je kan doen : )

Ook maakte ik 2 kransen op bestelling. Wel 2 verschillende, het is immers leuker, zo een beetje afwisseling tijdens het maken. Op eentje verdeelde ik het vogelvoer, deze kan daardoor ook liggend gebruikt worden, op een tuintafel bijvoorbeeld:




En eentje waarbij ik het voer een beetje meer onderin schikte, ook leuk. Kijk maar:




En toen... toen had ik er nog geen genoeg van. En leek het me wel leuk zelf ook zo'n krans aan de luiken voor het huis te maken. De vogeltjes van voer waren helaas op, maar ik had nog wel ergens, ver verstopt in de knutselkast, een houten vogeltje liggen. Fröbelde fröbel dus en dit is het resultaat:




Hij hangt er nu een dag en er wordt volop van gegeten. Zelfs van de pindakaas, leuk toch? Enneh oh ja, mag je nu toch zelf ook nog zin aan zo'n decoratie hebben, ik heb er nog steeds niet genoeg van hoor. De kosten? Nou, zoals ik jullie al vertelde, 8 euro voor de spulletjes, en zelf ben ik er zo'n drie kwartier mee bezig. Dus 15 euro per stuk (krans of guirlande) lijkt mij geen onredelijke prijs. Ik hoor het wel als ik weer aan de slag moet ; )

7 opmerkingen:

  1. Hoi Trudy,
    Wat zijn ze toch mooi geworden en wat leuk dar er een aantal bestellingen volgden... Misschien volgen er nog meer...
    Ik wens je een heel fijne avond en een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat zijn die leuk!!! helaas heb ik geen plaats om zo iets te hangen :(
    bedankt voor je lieve woordjes op mijn blog. Het was inderdaad behoorlijk schrikken maar ja, het is nu zo en ik ga er mijn leven niet om laten ... ik hoop alleen snel wat geregeld te zijn zodat ik niet bij alles wat ik eet me moet schuldig voelen omdat mijn waarden weer omhoog gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu maar hopen dat het kouder wordt, zodat de vogels ook volop genieten van de traktatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dat vogeltje wat je er in hebt gehangen erg leuk!

    <a href="http://www.huisvlijt.com>Huisvlijt</a>

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent goed op dreef! Als je wilt, kun je van doppinda's nog een lange slinger maken en die om de krans wikkelen. Of lange ranken van de klimop. Stukjes appel doen het ook altijd erg goed. Suc6 met je verkoop :D
    groetjes Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi, Dat ziet er leuk uit, succes met alle bestellingen!

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...