woensdag 27 april 2011

Koopje!

Vanochtend was het vonden Jan en ik weer tijd voor een lekkere wandeling. Tukker mocht mee. Dus we zochten een lopsloopbos op mét vijver en dat kwam helemaal goed...

Toen we om 11.00 met een doordrenkte hond weer in de Volvo stapten hadden we nog een uurtje over van de ochtend. We wilden tegen 12.00 weer thuis zijn, Jan heeft vanmiddag late dienst. Dat betekent om 14.00 beginnen en hij rijdt er ook nog 40 minuten over. Hij gaat dan om 13.00 weg, om 13.45 is nog ploegenoverdracht.

En wat kun je in een verloren uurtje beter doen dan even de kringloop een bezoekje brengen.. Aan ons altijd besteed... Doesburg werd het in dit geval...

Als je daar binnen komt loop je rechtdoor zo  tegen de curiosakast aan. En daar keek dit schaaltje me doordringend aan:




Meenemen dus. En toen ik 'm nét in handen had werd m'n blik getrokken door z'n "broertje":




Is 't ie niet lief??

Met deze schatten in de handen liepen we verder. En daar zag Jan rieten stoelen staan. Die zochten we nog voor bij "de put", een oude waterput die aan de zijkant van ons huis staat, en waar destijds een tafelblad op is gemaakt. Zó stond het toen we ze geïnstalleerd hadden nadat we thuis kwamen:




Een gezellig plaatje als je zo door het kamerraam kijkt...

'k Had nóg een mazzeltje. Ik kan 'm even niet tonen, hij zit al in de wasmachine. Een mooie linnen broek in gebroken wit van S. andwich.. En weet je wat ik altijd zo leuk vind aan shoppen bij de krinlgoop? Het kassabonnetje. Daar stond vanochtend maar 30 euro en 45 cent op! Mijn dag is weer helemaal goed!!

9 opmerkingen:

  1. wat fijn dat je zo geslaagd bent van je aankopen.

    fijne dag nog groet Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke dingen heb je gekocht! Ik kom ook erg graag bij de kringloop en het gebeurt maar zelden dat ik met lege handen wegga.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mazzeldag:)) leuke aankopen en die stoelen hebben wij hier ook jaren gehad, helaas zijn ze weg waren helemaal versleten.. jammer want het stond zo gezellig net als bij jou!!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ontzettend leuke tafel hebben jullie zo!
    En die stoelen erbij maken het compleet.

    Geniet ervan!
    Groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is nog eens leuk winkelen! Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk zitje hebben jullie! En die stoelen, wat een mazzeltje....

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een koopjes en voor weinig! Heerlijk is dat! Dat schaaltje met dekseltje heb ik ook, inclusief de roestplekken ;-) alleen niet gekocht maar geërfd en vond het ook zo lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is toch op en top genieten: allemaal leuke dingen voor een prikkie :-)
    Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...