woensdag 20 maart 2013

Goeiemorgen pap!

77 Ben je geworden vandaag, tóch? Ik zou haast de tel kwijtraken, het leven gaat steeds sneller. Komt denk ik doordat ik ook zo langzamerhand tot de middelbare leeftijd behoor. Nog eventjes een stel fotootjes (van fotootjes gemaakt dus niet zo heel erg scherp, maar goed...) van "De goeie oude tijd":


Hier was je zelf nog "piep"...

Leuk toch, zo'n fotooje met ons allebei... dat smaakt naar nog ééntje...

Op vakantie in Valkenburg.

Onze kinderen zijn inmiddels ook al zover dat ze bij de volwassenen gaan horen, en daardoor raakt hier thuis het nest ook steeds leger. Het hoort er zo bij, het zou niet goed zijn om ze vast te houden. Ik hoorde ooit de zin in een liedje:" Ze deden 1000 domme dingen maar ze kwamen goed terecht." En dat vertrouwen heb ik dan ook compleet. Van ervaren word je wijs.

Dat loslaten is niet altijd makkelijk. Ik kan me nog herinneren dat jij dat ook vond op mijn leeftijd. We gingen kijken naar een kamer in Zutphen. We stonden met de huisbaas op de gang en ik hoorde jou vragen of het wel mogelijk was om het contract zonder problemen op te zeggen, als ik het niet zou redden. Ik was 23! Daar moet je bij onze meiden toch écht niet meer mee aankomen. En dat laat ik dan ook wel...

Schijnt er ook mee te maken hebben dat je jongste altijd een soort kuiken blijft. Volgens mijn schoonmoeder tenminste, en daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Is een beetje extra loslaten, je rol wordt ook anders. Dat stukje moet ik nog ervaren, ik hoop dat het nog even duurt ;))

De verjaardagen bij jullie thuis veranderen. De tante's, die inmiddels toch allemaal wel de tachtig passeren, komen 's middags. En de jongere garde is 's avonds aan de beurt. Er was een tijd dat jij, samen met je vier broers, op een rijtje zaten te geinen met z'n allen. Helaas ben je nog de enige die over is.

Jij bent de jongste van het gezin waar je uit komt. Met vier broers zal het niet saai zijn geweest daar. En dat hoorden we dan ook altijd wel op de verjaardagen. De leuke anekdotes vlogen over tafel. Ik vond het echt genieten! Stiekem heb ik nu wel eens een beetje medelijden met mijn oma. Die ik helaas niet gekend heb, maar ze heeft haar "mannetje" aardig moeten staan, dat kan dan toch niet anders, met zo'n stel!


Jij met je broers. Rechtsachter ben jij.

Ik herinner me mijn ooms stuk voor stuk als fijne mensen. Ze waren totaal verschillend, dat wel, maar allemaal met het hart op de juiste plaats. Zo komt me nu ineens te boven dat vroeger, als kind, iedere tante en oom iets lekkers voor ons meenamen. Zo had je aan het eind van de avond een snoeptrommel vol lekkers, en daar wist ik wel raad mee!

Ja, het leven gaat door. En, ondanks dat het lopen je soms wat slechter af gaat, ben je toch nog heel kwiek voor je leeftijd. Ik hoop dat dat nog lang zo zal blijven! Alvast gefeliciteerd hoor, met je verjaardag! Ik wens je veel plezier overdag vandaag, en in ieder geval tot vanavond!!


22 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend lief geschreven ! En van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met de verjaardag van je vader. Mooie tekst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig logje. Proficiat met je vader.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah wat een rijkdom dat je je vader nog hebt! geniet van elkaar! Mooie post!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh wat heerlijk zo een vader. Van harte gefeliciteerd. Hij kan nog jaren mee. liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi blogje en wat een eerbetoon. Van harte gefeliciteerd vader van Trudy u heeft het maar getroffen met zo'n dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi!
    En natuurlijk van harte gefeliciteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik begin even overnieuw.

    Wat een liefdevol logje heb je geschreven!
    Heel hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van je vader. Een fijne dag.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte gefeliciteerd. Ja, de generatie boven ons begint langzaam uit te dunnen. Afgelopen winter hebben wij de broer van mijn vader begraven. Nu is er nog eentje over. Dat vind ik erg voor mijn oom. Je hebt gewoon helemaal niemand meer over van je gezin van vroeger. En hij is ook nog de oudste.
    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd Trudy met je vader! wat een knappe man!
    Mijn vader werd in februari ook 77 jaar! een goed bouwjaar denk ik ;) want hij is
    ook nog heel kwiek...
    Als je hem vraagt hoe oud hij werd zegt hij : ik loop nu met twee krukken tja die twee zevens lijken een beetje op krukken hé...
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van harte gefeliciteerd met je vader,prachtig je blog bericht,fijne dag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zoooo een mooi logje over je papa.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd met je pap! Ben stiekem een beetje jaloers op je... Een hele fijne avond toegewenst en geniet van de momenten samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Trudy,
    Van harte gefeliciteerd met je vader meid. Wat heb je dit mooi geschreven, een heel eerbetoon aan je vader en ook aan zijn broers. Ja waar blijft de tijd hè? Mijn ouders zijn allebei in juni jarig, mijn vader wordt dan 78 en mijn moeder 77. Mijn vader is nog heel erg fit en zit nog vol energie. Hij fietst nog een paar keer per zomer naar de camping, van Zeist naar Vogelenzang, toch zo'n 80 km. Mijn moeder gaat dan met de auto en dan kan de fiets achterop de auto weer mee terug als het weer tegenzit. Anders gaat hij gerust een paar dagen later weer terug op de fiets...
    Trudy, ik wens je dat je nog heel lang mag genieten van je ouders (ik neem tenminste aan dat beiden er nog zijn?) en ik wens jullie allemaal een heerlijke avond bij je vader...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooh wat mooi geschreven! Van Harte Gefeliciteeerd!!! Wens je een hele gezellige avond!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel erg mooi,Trudy.
    En zo te zien,lijk je veel op je vader.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gaaf hé die kapsels van vroeger, met zo'n mooie kuif en slag er in. Dat vind ik zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Van Harte Gefeliciteerd [nog] met je vader!
    Wat een leuke blog, met leuke foto's.....

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi, zo'n ode aan je vader.
    Ik ben ontroerd...

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...