woensdag 13 maart 2013

Lekker fietsweer?

Gisterenavond had ik een afspraak. En daar ging ik op de fiets heen! Da's best gek in mijn geval, ik heb toch de neiging om mijn groene autootje maximaal te gebruiken. Maar soms, soms komt er een kink in de kabel.

Tussen de middag vertrok Jan naar zijn werk. Officieel had ie nog vrij gisteren, maar er was een verplicht werkoverleg en daarna hadden de collega's samen besloten dat het weer eens tijd was om wat bij te praten en lekker te eten bij een wokrestaurant.

Jan was zo een kwartiertje weg toen ik besloot even de ogen een half uurtje dicht te doen. Doe ik vaker, ik merk toch dat ik daarna weer veel meer energie heb. En dan zo lekker door kan de rest van de dag. Ik doe dan de deur even op slot. Maar daar stagneerde het even...

Mijn sleutels waren spoorloos! Nu is het al wel vaker voorgekomen dat ik weliswaar een autootje voor de deur had staan, maar met geen mogelijkheid weg kon. Jan had dan wel 2 bossen mee naar zijn werk. Noem het een beetje verstrooid, ik vond het op zijn zachts gezegd niet zo leuk op zo'n moment.


Wij hebben een leuk sleutelbord hoor, maar dit vind ik ook  een goed idee! Plaatje van  www.


Dus ging er eerst eens een smsje naar Jan. "Heb jij mijn sleutels?" "Nee" kreeg ik terug. Jan is een man van weinig woorden. Dus ik zocht verder, en ondertussen maakten de radertjes in mijn hoofd overuren. Wat heb ik vanochtend gedaan, en had ik toen nog wel sleutels bij mij?

Ik realiseerde me ineens dat ik die ochtend, toen we na het winkelen bij Pino terugkwamen, met mijn sleutels in de handen heb gestaan. Maar dat Jan de deur nét iets sneller open deed van binnenuit. En misschien had ik toen de bos op het dashboard gelegd?

Jan belde nog eens naar huis. "Al weer terecht?" was de vraag. "Nee, maar liggen ze niet voorin de bus?" En ja hoor! De sleutels lagen daar. Ik was best opgelucht, het is toch een vervelend als je niet weet waar zo'n bos met al je sleutels uit "hangt". En dat ik 's avonds met de fiets moest? Ach, ik zal je maar eerlijk bekennen, 't was nog best lekker. En ik moest eigenlijk maar 1 flinke straat verder :o


7 opmerkingen:

  1. Ik moet mijn portemonee en sleutels ook altijd op dezelfde plaats leggen, anders ben ik ze gegarandeerd kwijt. Gelukkig wist je best redelijk snel waar ze waren. Toen wij nog een auto hadden, zaten ze vaak in de garage aan de binnenkant, van de auto. Gelukkig deed ik dit nergens anders. Ja soms pak je toch snel een auto, als hij beschikbaar is. Terwijl veel goed met fiets te doen is. Gisteren heb je in ieder geval genoeg beweging gehad en het milieu ontzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fietsen is ook fijn ik doe niet anders :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een eco 2 auto, ik zou me dus niet bezwaard moeten voelen. Toch verplaats ik me 95% van de tijd op de fiets.
    Waarom dan een auto? Tja, niet alles is 'snel' met de fiets te doen (Ortho bezoek / ziekenhuis / familie verder weg)en ik vertik het om een kratje bier of zware flessen drinken op de fiets te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh heerlijk even een powernappie, daar kun je idd zooooo van opknappen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk he s"middags de ogen even dicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niks mis mee zo"n half uurtje je ogen dicht. Daar knap je inderdaad vaak weer van op.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer een mooi verhaal, zo uit het leven gegrepen !

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...