dinsdag 19 november 2013

Speciaal voor Mirte...

Hee Mirte! Jij vroeg mij laatst om het recept van het bananenbrood dat ik had gemaakt toen jullie (jij en Fleur) thuiskwamen. En ik dacht maar zo dat het handig was om het via dit adres aan je te geven. Het recept is vind ik te lekker om het alleen voor ons zelf te houden, vandaar. En ook nog eens vetarm, dat willen vast wel meer dames proberen! Komt ie dan:

Men neme: 2 eieren en 150 gram kristalsuiker, en dan klop je er in ongeveer 5 minuten een schuimig geheel van. Daar doorheen gaan: 2 overrijpe bananen, fijn geprakt, 4 eetlepels appelmoes, 5 eetlepels magere melk, 1 eetlepel olijfolie en 1 eetlepel vanille-extract. Dan nog even flink door kloppen.

In een andere kom zeef je 225 gram bloem, 1 zakje bakpoeder en een halve eetlepel zout. Je mikt de hele boel bij elkaar en schept het even snel met een houten lepel tot een mengsel. Dan nog 30 gram gehakte walnoten erdoor en dan gaat het geheel in een cakevorm, die je van tevoren even bekleed hebt met bakpapier en bebloemd hebt.

Iets langer dan een uur gaat ie dan in de oven op 160 graden. Je kunt zien of ie gaar is als je er een satéprikker in steekt en die er droog uit komt. Als het goed is ziet het brood er dan zo uit:




En zo van de binnenkant:




Enneh...




Wel even proeven natuurlijk hè.... je bent de bakker of je bent het niet ;))

5 opmerkingen:

  1. Mjam, hij ziet er lekker uit! Ik vind het een apart recept. Ik zou er nooit opkomen om bananen en appelmoes bij elkaar te doen. Leuk!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk en lekker recept, maar is het niet erg veel suiker? als je ook al banaan en appelmoes gebruikt? ga het zeker een keer proberen en mss wel een beetje aanpassen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien kan het ook wel met minder suiker, eerlijk gezegd niet eens zo over nagedacht :o

      Verwijderen
  3. Hoi Trudy,
    Wat leuk dat je het recept met ons deelt... Ik ga het vast een keer maken, het ziet er heerlijk uit...!
    Fijne middag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...