zondag 27 februari 2011

Geslaagd!

Ik ben er weer! Wát een aanbod in knutselspulletjes! Je weet niet wat je ziet. Vooral scrapspullen, zeepjes voor zeepkettingen en sieraden waren volop aanwezig. Daar konden we wel wat mee...

Els is al een tijdje bezig met scrappen. Ze maakt de mooiste dingen. Van geschenkdoosjes, kaarten, fotoalbums tot prachtige fotoboekjes. Heel nostalgisch allemaal: Deze heeft Fleur al eens van haar gekregen voor haar verjaardag:




 En volgens haar is deze hobby ook lichtelijk verslavend... Ze kon haar hart ophalen vanochtend. Mooi nieuw papier, bedeltjes, kant en wat gereedschap heeft ze gekocht. En ook zeepjes, net als ik. We hebben afgesproken daar binnenkort een zeepketting van te maken. Samen. Leuk!


En ik ging natuurlijk voor materiaal om kettingen te maken. Laatst , in de stad zagen we een ketting gemaakt met kant en pareltjes. Ik heb nog wat pareltjes over van de ketting van laatst, en díe afgewisseld met stukjes kant worden hoop ik zo'n mooie ketting.




Ook kwam ik fimo tegen. In een ver verleden, toen oudste nog op de peuterschool zat werkte ik daar ook mee. Maar toen meer in de vorm van beertjes en ander schattig spul. Nu dacht ik eerder aan kralen of misschien wel een bedeltje. Ik ga er eens mee stoeien..




Er waren ook kralen. Nota bene de vrouw waar ik altijd m'n spulletjes in het dorp koop stond er ook. Even gebruik gemaakt van de beursaanbiedingen en ik ging met mooie kralen naar huis. Zoals jullie weten fotografeer ik met m'n mobieltje dus de kleur komt niet precies overeen met de werkelijke. 't is een beetje zandkleur met felle kleurtjes:




En petrol, maar door het licht lijken ze hier wat "drukker", sorry...




Hoe vind je m'n bedeltjes, gaaf hè?:




En natuurlijk had ik ook nog ringetjes, slotjes, en andere bijkomstigheden nodig, je moet de kralen nu eenmaal aan elkaar zien te krijgen:




Al met al een heel geslaagde ochtend en met zoveel spullen heb ik weer echt zin om aan de slag te gaan!!

15 opmerkingen:

  1. oh wat heerlijk al die leuke knutselspullen!!
    en met dit weer is het helemaal leuk om lekker te gaan knutselen!!

    lieve groetjes, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat je zo geslaagd bent. Leuke spulletjes. Die uilenhangertjes zijn gaaf zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nou en met dit weer zal dat zeker gaan lukken , veel lezier ermee, liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk aan de knutsel leuk hoor.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk he, nieuwe spulletjes. Krijg je meteen weer inspiratie van! Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk die knutselspulletjes!!Zelf hou ik meer van breien...Mooie blog trouwens.

    Liefs,

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke spullen. En zo'n beurs is vast heel gezellig.
    Fijn dat je zo goed geslaagd bent.

    En die uiltjes vind ik ook leuk!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk al die nieuwe spulletjes en weer een voorraad mooie dingen in huis. We zien graag foto´s van de resultaten hoor.
    groetjes ella

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker knutselen!! Ben benieuwd wat je er allemaal van gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke spulletjes. Ik ben ook erg benieuwd naar je creaties. Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke hobby zeg! Trouwens ook erg lang geleden dat ik fimo-klei gezien heb....hmmmm misschien toch weer eens kijken. Veel plezier met alle spulletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kennelijk ben je er vol inspiratie weer vandaan gekomen. Geniet ervan en ook ik ben benieuwd naar de dingen die je ervan gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou Trudy, je bent goed geslaagd zo te zien! Lekker is dat he, jeuken je handen nu niet met zoveel nieuwe aanwinsten? Veel plezier met het maken van allemaal mooie dingen en hopelijk ga je het ons laten zien.
    Groetjes,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke spulletjes! Daar kan je vast weer veel moois van maken. Succes!

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Scrapbooken is zeker verslavend. Ik was 5 jaar verslaafd maar ben genezen. Ik hou iedere maand geld over nu. het koste zoveel. Die beurs was laatst hier in de buurt en het is inderdaad zo leuk. Ik heb ook allemaal zeepjes gekocht om een workshop te geven.
    Lieve groetjes Hélène

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...