zondag 4 augustus 2013

Eten op vakantie.

Ik vertelde jullie voor dat we gingen over de mogelijkheid die we hadden om gratis te overnachten in Engeland. Via Brit stops. Als je hier klikt lees je er meer over. Goed plan hoor, maar helaas niet voor ons.

Het feit dat wij geen sanitaire voorzieningen in de bus hebben maakt dit alles net even te lastig. Ja, vaak hebben ze wel een toilet, maar als de pub/bistro dicht is kun je daar geen gebruik van maken. Niet handig dus.

Wel gingen we even naar zo'n adresje kijken. Net met de boot aangekomen, zo'n 15 minuutjes van de kust af, was daar een prachtige farm met winkels en bistro. Ja, dat zag er allemaal erg mooi uit. We aten er onze eerste echte Engelse sandwich, en dat viel helemaal niet tegen! Heerlijk!

Verder kookten we voornamelijk zelf. Gelukkig hadden we Mirte bij ons. Zij vindt het leuk om te koken, en ook samen doen we dat graag. Ook is ze niet te beroerd op de vitamientjes te letten. Zo kwam het dat er nog best mooie gerechtjes op tafel kwamen. Enkele voorbeelden?


Gevulde champignons, tomaatjes van de grill en garnalenpakketjes.

Pasta met pesto en heel erg veel groenten. Lekker!!

Ze kookte de sterren van de hemel...  Best relaxed zo'n huiskok mee!

Maar natuurlijk probeerden we ook wel lokale gerechten. De fish and chips moesten natuurlijk een keertje geproefd worden:




Maar ook een chickenpie met salade:




Deze pie ging er goed in. Maar aan het einde van de vakantie gingen we naar een lokale boerenmarkt. Daar werden home made spullen aangeboden en de pie's zagen er ook hier weer heerlijk uit. Ik vroeg aan de vriendelijke Engelsman achter het kraampje naar de vullingen. Er werd een riedeltje opgenoemd en ik was blij gehoord te hebben dat ik de laatste kip zat. "Nou, dat lust iedereen hier wel!" was mijn gedachte. Na een verontschuldiging vanwege het aardige bedrag van de pie (viel wel mee hoor, 5 en een halve pond, maar 't ding was ook loeizwaar, dus goed gevuld...)  gingen we er vol verwachting mee naar "huis" (lees de camping).

Jan warmde het ding 's avonds op op de b.b.q., waar hij voor de verandering met folie ervoor een oventje van gebouwd had, en vol verwachting namen we onze eerste hap.

Helaas, er zat kippenlever in! En da's nu net wat ik wel lust, maar de rest niet! Helemaal Mirte niet, zij heeft dit studiejaar al zat van die dingen ontleed vertelde ze en ze wilde ook nog wel eventjes kwijt wat de functie van een lever is. Nou, daar moest ze toch wel even mee wachten tot na het eten ;)

Gelukkig was het leed snel geleden. Een pan kippensoep had ik er al bij gemaakt en dat smaakte volgens Mirte ook prima met een broodje ;)

Maar al met al was het leuk om te ervaren wat Engelse mensen zoal eten. Zo heb ik ook nog een blad meegenomen vol met recepten. Ga ik zeker proberen! En als er een toppertje tussen zit, krijgen jullie 'm ook te lezen hoor!

4 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit, hoor!! Jullie hebben goed voor elkaar gezorgd:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben nog nooit in Engeland geweest, zo te lezen is het prima toeven aan de andere kant van de Noordzee. Fijn vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Laat dat recept nu ook in het blad wat ik meegenomen heb staan! Ga ik proberen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja de vullingen van de pie's is altijd even wennen. Of schrikken. Ik h=ging op een gegeven moment op zeker en voor de vegetarische variant. Mijn reis genoot had me gek gemaakt met hersenen en andere rare dingen die ze er in zouden stoppen. Engeland is geweldig en je tip voor het gratis kamperen is genoteerd. Thank You!! And welcome home!

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...