vrijdag 30 augustus 2013

Hee hoi, koffie?

Kopje koffie? Kom erbij!


plaatje van www.


'k Zit hier een beetje gaar te wezen op de bank... alles is weer stil in huis. Jan naar zijn werk, de diensten beginnen weer voor de komende 6 dagen en Junior is naar school.

Gaat trouwens goed, die school! Best spannend om je kind na jaren speciaal onderwijs weer naar het regulier te zien gaan. Maar hij vindt het allemaal wel best. Alleen de stof is nog wat saai, vindt ie. Hij is zelf natuurlijk een fanatiek computerman en op zo'n opleiding in de I.C.T. begint alles bij de basis. Da's voor hem gesneden koek, dus hij wacht af tot het allemaal wat interessanter voor hem wordt. Gelukkig heeft ie dat geduld wel.

Ook regelt ie z'n zaakjes goed. De trein en de begintijden van de lessen sloten niet echt lekker aan. Of een half uur te vroeg of 2 minuutjes te laat. Hij kwam tot de conclusie dat hij maar eens moest gaan praten met de leraren op school. En meneer heeft nu voor elkaar dat ie elke dag die minuutjes later mag zijn. Scheelt toch 's ochtends een half uur slapen, ook voor mij ;))

Het extra licht in de tuin is heerlijk. Ik kwam net van het ochtendrondje met Tukker weer het hek in, en waar ik normaal altijd een beetje down word van die donkere tuin, scheen nu een ochtendzonnetje vrolijk de tuin in. Yes!

Nou, eerst nog ff dat kopje koffie, en dan de boodschappen halen. Haalde ik die vroeger altijd in het dorp, in 2 verschillende winkels, nu heb ik de goedkope winkel met de L. helemaal ontdekt. Lekker brood, mooi fruit en groente (mijn moestuin is nog niet geheel voorzienend ben ik bang) en ook verder ontdek ik steeds weer lekkere dingetjes. Scheelt me toch zo een euro of 20 (per week) met voorheen. Met het vooruitzicht op het ontslag van Jan is het prettig alvast zulke maatregelen te treffen!

Dus... ik gooi de klep van deze laptop zo dicht en kar even met mijn groene autootje richting stad. Wat zullen ze weer opgelucht zijn hier thuis als de voorraad weer aangevuld is. Was toch een klein beetje afzien de laatste dagen, ik wil het boodschappen doen wel eens een dag of wat uitstellen. Kan je ook als bezuiniging zien!

Tot ziens!!

6 opmerkingen:

  1. Mijn zoon begint volgende week ook op het MBO, en komt ook uit het speciaal onderwijs. Ik vind het erg spannend.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben nu lekker aan het hamsteren (alleen dingen die we veel gebruiken).
    Heb er zeker al 50 euro mee verdiend de laatste 2 weken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Trudy,
    Fijn dat Jan jr. het naar zijn zin heeft zo op school en dat hij de begintijden zelf even heeft geregeld.
    Geniet van je dag...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ook weer bijna iedereen de deur uit. Scheelt wel een hoop rommel, boodschappen maar ook gezelligheid ....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja,wij hebben ook de L. in ons winkelcentrum.
    We hebben daar zo onze vaste spulletjes.
    Goed,lekker en goedkoop.

    Fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...