donderdag 22 augustus 2013

Getverdegetver...

Nee, het zit Jan en mij niet zo mee deze week. Pino in de lappenmand, en Jan dacht zomaar dat de reparatie niet al te lang in beslag zou nemen. Maar dat valt tegen. Al sinds vorige week woensdag doet hij niet anders dan werken en klussen aan de bus. Ik roep dan tussendoor nog wel eens dat het toch een leuke hobby is, zo'n campertje, maar hij vindt dat grapje nu toch echt niet leuk meer :o

Vanochtend moest Jan een paar plaatsen verderop wat onderdelen halen. Ik bedacht me dat het misschien een goed idee was dat Tukker en ik even mee reden in het groene autootje (onze redder op het moment) en dat Jan ons dan even af zette bij een mooi losloopgebied. En gelukkig was Jan ook wel voor dat plan te vinden.

Kwartiertje rijden, wij eruit en Jan reed een dorp door naar de automaterialenzaak. Tuk en ik liepen een rondje in de ochtendzon, helemaal niet gek, en Jan pikte ons op de terugweg weer op. Ging allemaal goed. Jaa, ik zag onderweg wel dat Tukker even op zijn rug ergens ging liggen maar ik maande hem (dacht ik) snel genoeg op te staan...

"Wat stinkt het hier naar poep..." merkte Jan op terwijl we op de terugweg waren. En ik dacht: "Nee hè..." maar het was toch echt zo. Tuk was even vrolijk in de uitwerpselen van zijn soortgenoten gaan liggen rollen. Bah.


Eh ja...

Nou doet het feit zich voor dat ik de hond echt niet alleen kan wassen. Hoe dol ie ook op zwemmen is, de tuinslang is z'n grootste nachtmerrie. Dus er zat maar 1 ding op... laten zwemmen in een lekker schone beek. Jan stapte thuis uit, die moest weer snel verder met de klus, en ik ging nogmaals naar een losloopgebied. Dit keer met zwemgelegenheid.

Leuk voor een keertje, wandelen met je hond, maar als het noodgedwongen is, en je eigenlijk nog best veel te doen hebt, is het toch iets minder. Ik was ff chagrijnig, maar later moest ik stiekem lachen om Tukker's enthousiastme. 2 Keer wandelen op 1 ochtend, wie had dat gedacht??? En ach, een iets langere tijd lopen, daar knapt een mens ook van op. En Tukker is weer heerlijk schoon, ook niet gek. Rest alleen... 't is maar goed dat ie niet weet waar ie die tweede wandeling aan te danken had. En dat laat ik graag zo!

13 opmerkingen:

  1. Haha,ja dat doen die honden helaas .... onze net zo.
    Succes met de bus verder, hopelijk komt het weer in orde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja later is het om te lachen maar op zo'n moment. ...Grrrrr
    Enne ja succes met Pino
    Gelukkig is tie nu kapot en niet in Engeland
    (Ook niet fijn natuurlijk nu maar toch....;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hebben wij ook al tegen elkaar gezegd Erika, laten we het maar het voordeel bij het nadeel noemen :)

      Verwijderen
  3. Hoi Trudy,
    O wat een grappig verhaal eigenlijk. Lekker wandelen met Tuk en dan in de auto zitten met zo'n 'luchtje' om je heen...
    Die Tuk is wel een bofferd dat hij een tweede wandeling kreeg in plaats van de tuinslang. Hij moet er geen gewoonte van maken denk ik, want dan pak je vast toch die tuinslang...
    Ik wens je een heerlijke namiddag en avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit was dus echt zo'n baaldag.
    Maar Tukker zag dat anders natuurlijk.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihihi: die Tukker .... een bofkont, hoor!
    Jullie zijn lieve hondenouders:)

    Balen van de bus. Senior wil ook en campertje, of iets anders voor de hobby, maar de extra kosten, he... ik zie daar wel tegenop. Tis altijd wat met auto's ed.! Ik weet er alles van; we rijden altijd een oude auto.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien moet je er dan nog maar eens goed over nadenken ;)

      Verwijderen
  6. Vooropgezet plan van Tukker; die wilde gewoon 2 rondjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. aaaaaaah ekkebah! ... hopelijk heeft hij nu niet door dat als hij zich in een kakje rolt hij er een tweede wandelingetje aangeplakt krijgt!!!
    veel succes nog met de camper!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is wonderlijk hoe moeilijk het is om chagerijnig te blijven als je buiten rondloopt! Daar knap je toch altijd weer van op.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bericht met een luchtje :-) Het liefste rolde onze hond (we hadden een hond toen ik nog thuis woonde) zich in dode vis, gatver ....

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...