vrijdag 9 augustus 2013

Leven in de grot.

Ik kreeg in de vakantie alvast een cadeau voor mijn verjaardag. Bij een winkeltje in Bath kwamen we dit boek tegen, en ik kon dat niet laten liggen!





"The camper cookbook", heet het zoals je ziet. Maar het is zoveel meer dan dat! De schrijver is, net als wij, verknocht aan z'n camper. En beschrijft dus niet alleen het koken en de recepten, maar de hele way of live  er in.

Z'n cave, noemt ie z'n vierwieler. Z'n grot dus, vrij vertaald. En dat is precies wat wij ook ervoeren deze vakantie.

Toen Mirte vroeg of zij ook mee mocht deze reis, heb ik serieuze bedenkingen gehad. De camper is eigenlijk niet zo geschikt voor vier volwassen mensen. Er zitten 3 officiële zitplaatsen in. Nee, niet als je aan het rijden bent, maar het is toch knap lastig om achter het stuur te zitten met je bord op schoot.

Maar ja, ik ben nu eenmaal niet van het soort moeder die haar dochter doodleuk zegt dat ze niet mee mag. Dus natuurlijk ging dat gebeuren. En we hebben er geen spijt van gehad. Want wat was dat leuk zeg! De band tussen broer en zus werd nog iets strakker aangetrokken en ook wij genoten van het feit dat Mirte zomaar 14 dagen in de buurt was. Sinds ze in Utrecht studeert is ze veel en vaak uit beeld geweest. Een buitenkansje dus!

Wat betreft het leven in de grot, ach dat ging zo z'n gangetje. Junior zocht en vond een plekje om zich terug te trekken met z'n geliefde laptop, hier zie je hoe ie dat oploste:




Hier zit ie op de achterbank, maar ook daarachter kon ie heel goed zijn ding doen, al hoorde deze bezigheid daar naar zijn mening eigenlijk niet zo bij!


Je zal maar een theedoek aangereikt krijgen, vluchten kon echt niet op de vierkante meter :)

Maar natuurlijk waren we ook blij met het mooie weer deze vakantie. Zo kregen we de mogelijkheid om het culinaire gedeelte naar buiten te verhuizen. Zowel de voorbereiding van het diner:


Mirte en ik in actie...

Als het bereiden ervan:




En Jan deed ook mannendingen tijdens de vakantie, dat kon niet uitblijven... Hij repareerde onder andere het gasstel:


En zoonlief kijk toe ;)

Hèhè, met zo'n beeld is het net of je thuis bent ;)


Voor mij ging ook de was gewoon door. Het wassen ging prima op de camping, maar die drogers... Ik ging voor ouderwets ophangen. Aan de scheerlijn:




En aan de parasol!




Ja, de bus kan je als grot zien. Maar dan wel een hele gezellige! Waarin 's avonds ook een potje flink klieren in thuis hoort. Getuige deze foto van man en zoon:




En zo zie je maar. 't Is prima leven op een paar vierkante meter. De zorgen van mij waren gelukkig ongegrond. Ik zou het zo weer doen bij een volgend verzoek!!

13 opmerkingen:

  1. Fijn dat het zo goed bevallen is. Eerlijk gezegd vroeg ik me ook al af hoe dat zou gaan in zo'n campertje:)
    En slapen dan? In de tent??

    Leuk dat we even mochten kijken in jullie campertje:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je goed kijkt zie je op de laatste foto dat het bed was neergeklapt. De kinderen sliepen in slaaptentjes, ging prima!

      Verwijderen
  2. Ik heb dit boek ook een paar keer in de bieb zien liggen geloof ik. Maar dan in het Nederlands. Ik heb het uiteindelijk niet geleend omdat we toch nooit kamperen, maar het zag er leuk uit.

    Mooie foto's trouwens!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wii heben ook altijd genoten van onze kampeervskanties, in ieder jaargetijde.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er ontzettend gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er in elk geval een supergezellige camper uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh gezellige foto's :-) En wat hebben jullie het heerlijk gehad, zo'n oud vw busje ziet e r ook altijd al zoooo gaaf uit als je ze irl ziet staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezellige foto's , ik gneiet ook nog maar wat van een afgebroken vakantie ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er gezellig uit!
    Heerlijk zo'n vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Trudy,
    Ik heb even lekker bij je teruggelezen zeg. En ik maak er uit op dat jullie een geweldige vakantie hebben gehad. Stonehenge hebben wij vorig jaar ook gezien en ik vond het ook zo jammer dat je niet meer dichterbij kon komen. Maar ja, als iedereen dat zou doen, blijft er al snel niets meer van over...
    Ik heb weer genoten van jullie avonturen, net of ik er zelf een klein beetje bij was...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gezelligheid in zo'n huis op wielen :-)
    Fijn dat jullie zo hebben genoten!
    Fijn weekend! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het ziet er erg gezellig uit.
    Ook al is het niets voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...