donderdag 1 maart 2012

Kaboutertje over de post...

Van de week lees ik dit berichtje bij haar.... Over een kaboutertje die gezellig mee reist op haar schouder en haar regelmatig eraan helpt te herinneren dat ze wat bewuster moet omgaan met het milieu enz...


plaatje van www


Ze zou er ons ook één sturen, beloofde ze. Nou, ik heb die dagen de post erg goed in de gaten gehouden, maar nee, er zat maar geen kaboutertje bij..

En toch.... toch had ik het idee dat ik van de week steeds iets zachtjes hoorde fluisteren. Gooi ik anders doodleuk papier, plastic en groenafval in de gewone vuilnisbak, deze week lukte dat ineens niet zo. Er vormde zich regelmatig een stapeltje op de bak en als ik naar buiten ging nam ik het dan mee naar de daarvoor bestemde containers.

En ook in de supermarkt. Wij vonden het eens weer nodig om een beetje met de uitgaven uit te kijken. Moet ik eventjes tussendoor een boodschapje doen, en kom ik langs het tijdschriftenrek, dan lijkt het wel of er een magneet in zit... Ach, en dan heb ik het ook wel verdient, houd ik mezelf dan voor. Zo druk geweest, en...

Deze week keek ik nog wel, maar liet ik ze toch maar liggen. En rekende ik alleen de aardappelen af waarvoor ik naar de winkel was gegaan. En ik moet zeggen, dat voelde best lekker!

Voor de échte consuminderaars onder ons ben ik nog in de voorfase ben ik bang, maar dat logeetje van ons hè.... Hij is soms wat irritant maar hij weet 't wél allemaal!! Dus Romy, als je het niet erg vind dan blijft ie hier nog een poosje. En misschien, misschien hè, adopteer ik 'm wel!!

8 opmerkingen:

  1. Ik zit ook in de voorfase en misschien zal ik dat altijd wel blijven... maar een strijkplank bij de Kringloop dat had ik geheid vroeger niet gedaan en nu wel. Plastic zakken zijn er niet meer ingekomen, ik neem er zelf eentje mee... dus ik vind dat ik al een stapje in de goede richting ben.

    Glas en papier deed ik al en sinds Een kastje per dag ben ik zóveel lege batterijen tegengekomen dat ik in gigaberg heb aangelegd en weggebracht!

    Misschien heb ik ook wel een fluisterend kaboutertje... maar moet ik even mijn gehoorapparaat indoen... want dat doe ik nog steeds niet genoeg ook al staat dat op mijn 52 doelenlijstje... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wees blij dat je een kaboutertje heb ik heb constant Valhalla bij me lijkt wel en die kan zeuren haha. Ik koop niets meer bij de Action ofzo.Soms moet ik echt tegen haar zeggen; ik bepaal zelf wat ik koop. Ze weet zelf niet wat voor invloed ze heeft en gelukkig maar. hihi. liefs en veel plezier met je kabouter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O gelukkig is hij zonder kleerscheuren aangekomen. Wat is ie lief he! Wel voorzichtig met hem omgaan en goed naar hem luisteren hoor. Je kunt vast nog wel iets van hem leren.
    Geef hem maar een dikke pakkerd en voor jou ook 1! liefs Romy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben 1.86m dus ik kijk met gemak over dat kaboutertje heen. Hahaha. ;-) Nee hoor, ik doe mijn best, maar zoals bijv. Valhalla zou ik het nooit willen. Maar goed: ieder z'n meug nietwaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Consuminderen,je hoort het steeds vaker.
    Ik heb daar van de andere kant ook wat bedenkingen over,immers de economie duikelt nog verder naar beneden,als we niet veel meer uitgeven.
    Van de andere kant zorgen de hoge heren daar uiteindelijk voor,want de vaste lasten worden alsmaar hoger,door die verrekte bezuinigingen,zodat de mensen wel degelijk moeten gaan consuminderen.
    Dus die hoge heren moeten met de nieuwe bezuinigingsronde nu maar eens gaan bezuinigen op hele andere dingen.
    Wist je,dat stinkrijke mensen b.v. ook gewoon na hun pensioenleeftijd AOW beuren ?
    Terwijl ze dat beslist niet nodig hebben.
    Dus schrappen die hap.
    Gisteren was notabene ook in het nieuws hoe de heren en dames van de Tweede Kamer het ene snoepreisje na het andere declareren en zelfs hun etentjes.
    Wat een wereld.

    Ook ik ben niet iemand,die echt veel uitgeeft trouwens.
    Uit eten ga ik eigenlijk nooit,kleding koop ik maar heel af en toe,als het echt nodig is en onze wekelijkse boodschappen zitten ruim onder de 100 euri's.

    Pffffffff...lang verhaal geworden.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sja knap als je dat kan en vind dat een ieder moet doen wat die wil,ik kan ook niet in iedereens portomonee kijken,maar ik koop gewoon wat ik wil en als ik geen geld heb,nou dan gewoon niet,ik heb een rotbaan en leef maar ene keer,dus koop waar ik blij van word,afval scheiden doe ik dan weer wel,plastic in de aparte zakken en papier voor de scouting en glas in de glasbak bla bla,verspil geen water of energie,maar zo ben ik gewoon,ik hou van de natuur,succes met het volhouden,fijne middag nog,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Consuminderen? Prima, maar het moet wel leefbaar blijven. Geniet van je gast en hopelijk ook nog af en toe van een welverdiend tijdschrift. Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, ik had al gezegd dat ze 'm ook wel naar mij mocht sturen maar ik denk dat ie het bij jou veel te gezellig gaat vinden. Nou ja, als ie z'n kost en inwoning maar terug verdient.....

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...