donderdag 3 oktober 2013

Meer over mij.

Kijk ik op de blog van Avonturijn, zie ik dat ik genomineerd ben voor een Liebster Award! Wat leuk! Daar horen een paar vragen bij en ik ga proberen ze vanuit mijn hart te beantwoorden.

Vraag 1: Wat is je guilty pleasure op muziekgebied?
Nou, daar kan ik wel wat op bedenken. Ik weet niet of het bij mij nou wel zozeer guilty pleasure is, want ik schaam me er helemaal niet voor en maak er dus ook geen geheim van. Barry White. Oh heerlijk. Die mooie zware stem van die man gecombineerd met het prachtige ritme in zijn nummers, en dan lekker hard meebleren...genieten gewoon!

Vraag 2: Welk boek heeft het meest indruk op je gemaakt?
Moeilijk te zeggen. Dat is er niet zomaar eentje. Ik hou van boeken met een mooi verhaal en een vleugje historie en geniet elke keer weer van het exemplaar wat ik lees.

Vraag 3: Wie of wat is je grootste inspiratie?
Lieneke, de moeder van mijn toenmalige yogaleraar. Zij was een verschijning op zich. Ruim over de zestig met een prachtige bos dreadlocks en de meest sprekende ogen die je ooit gezien hebt. Het is alweer jaren geleden dat ik haar ontmoette en zij mij heel wijze raad gaf. Helaas is ze allang overleden. Maar zij zit nog steeds in mijn hart. Een mens die zo mooi en goed zichzelf kon zijn zonder te vergeten de ander in haar of zijn waarde te laten... dat zouden meer mensen moeten doen!

Vraag 4: Wat is je grootste trots in het leven?
Mijn kinderen! Het feit dat ze stuk voor stuk knokken voor hun toekomst maakt mij meer dan trots. En dat ze daarbij ook nog eens heel sociale mensen zijn die anderen in hun waarde laten.... :)))

Vraag 5: Op welk zelfgemaakt item ben je het meest trots?
Momenteel op de krans die ik gisteren in elkaar flanste. Maar het kan maarzo zijn dat er vanavond weer een ander exemplaar deze ereplaats heeft overgenomen. Ik moet wel zeggen dat ik vooral trots ben op het feit dat ik met weinig financiële middelen toch elke keer weer een stukje luxe creëer in ons leven. En da's niet alleen omdat het moet voor het geld, ik haal sowieso veel meer voldoening uit iets wat uit mijn hart komt. Het is een manier van leven geworden. Met weinig geld toch een geweldig bestaan hebben, en zo ook onafhankelijk van anderen zijn (voor ons zeer belangrijk!).

Vraag 6: Is er iets wat je al heel lang wilt doen maar wat er nog nooit van is gekomen?
Ja, ik zou heel graag wat meer verdiensten uit mijn creatieve en "culinaire" uitspattingen willen laten vloeien. 't Is de angst van mislukken dat het daar nog niet van kwam, helaas...

Vraag 7: Waarvan geniet jij het meest?
Rust. Ik ben een mens die dat heel erg nodig heeft. Een kalm, kabbelend dagje met ruimte voor een boek, wat creatiefs doen en natuurlijk een wandeling met mijn lief en de hond. Heerlijk!

Vraag 8: Kies zelf een guilty pleasure die je met ons wilt delen.
Daar kan ik kort over zijn. Chocolade. Maar ja, mijn gewicht staat het niet toe dat ik dat maar voor het grijpen in huis heb, dus koop ik het maar niet :(

Vraag 9: Van welk seizoen hou je het meest?
De herfst! Het rijke van al die oogst die vrijkomt om te verwerken, de wandelingen met Tuk in het bos,kijk!


Hihi... ik moest eventjes het tekentablet uitproberen dat ik gisteren als verlaat verjaarscadeautje nog binnenkreeg... nu nog een cursus tekenen ;))

en het feit dat het cocoonen weer kan beginnen, ja, dat seizoen is van mij!

Vraag 10: Hou je het meest van de ochtend, de middag of de avond?
De ochtend. De stilte, het heerlijke sfeertje buiten als ik met de hond een rondje loop... ja hoor!

Vraag 11: Wat is je lievelingskostje?
Slow food. Dingen die een dag op het petroleumstelletje staan en waarvan je dus al d.m.v. de geur volop kon genieten, da's echt mijn eten!

So... dat was een makkie voor vandaag. Ik vind het altijd best lastig weer een onderwerpje te vinden om een blogje over te schrijven, en nu werd het me maarzo in mijn schoot geworpen! Rest mij nog jullie een heel fijne dag te wensen, geniet er lekker van!

7 opmerkingen:

  1. Hoi Trudy,
    Wat leuk toch om op deze manier nog wat meer van je te weten te komen...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, wat een prachtige tekening zeg! xD

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel Trudy ! Wat leuk om je zo beter te leren kennen ! Zat hier even te glimlachen bij Barry white, heerlijk zeg ! Fijne (rustige !) herfstdag nog ! Liefs Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te lezen dat de liebster award nu blij bij jou is terecht gekomen. Het blijft verrassend, de antwoorden die mensen geven. En ook heel vermakelijk. Barry White...oooh en om die tekening heb ik erg gelachen.
    Ik ben ook een echt herfstmens. Ik zou dagen achtereen kunnen wandelen, maar ja, meestal moet ik naar het werk :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. HiHiHi...die laatste foto,met je eigen bijdrage.
    En Proficiat met de Liebster Award.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...