vrijdag 2 december 2011

Even rijmen en dichten zonder m'n....

En dan was ie er weer, het Sinterklaasweekend...

Fijn dat je verjaardag gevierd wordt als je in Nederland bent.

Helemaal uit Spanje met de boot gekomen,

Om ze allemaal te realiseren die kinderdromen...






Morgen komt hij nog in Deventer aan,

Zullen daar ook veel kinderen aan de kade staan!

Volop zingen van Sinterklaas Kapoen,

En hopen dat ie ook hun huis aan zal doen..






Ook hier in Blogland merken we het wel,

Die surprises maken da's beslist geen kinderspel!

Er zijn van die moeders die gaan onderuit,

Maar vast  slaagden ze toch voor de buit..


Mensen hier in dit land, heel veel plezier,

Hopelijk zijn jullie al klaar met dat surprisegemier.

En gaan jullie genieten van een lekker warme drank

En ook speculaas, daarvoor zeggen we Sint hartelijk dank!


De groeten van Sinterklaas Kapoen
en ook van Piet een dikke zoen!!


(p.s. ik moet zeggen dat ik het helemaal leuk vind, dat rijmen... dus als je overhoop zit, laat het me maar even weten in een reactie hoor.  Ik pruts graag wat voor je in elkaar...).

18 opmerkingen:

  1. Hey Trudy,
    Ik vind dat je goed kunt rijmen
    en dat zeg ik niet om te slijmen!
    Ik ga me er nu even aan wagen
    als het niet lukt, zal ik je hulp wel vragen!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lien,
    Fijn dat je dat zegt hoor, rode wangetjes hier,
    maar volgens mij kan jij het ook met plezier.
    Ga nog even je gang dan lukt het wel,
    en anders dan trek je maar aan de bel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn, een gedicht zo kant en klaar
    Dat scheelt mij weer een paar
    Beter goed gejat dan slecht bedacht
    wat is internet toch een pracht

    p.s. zoals je snapt heb ik wat van je zinnen gebruikt om een gedicht te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee Frisse starter, helemaal goed,
    Het maakt mij echt niet uit hoe je het doet.
    Beetje gejat is niet errug hier,
    het gaat tenslotte om het sinterkaasplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Briljant deze regels en zinnen
    daar is vast een mooi cadeau bij te winnen.
    Ik ga het eerst zelf proberen,
    maar als het nu net als vorige keren,
    ook niet lukt,
    dan heb ik maandag ook wat uit jouw tuin geplukt.
    Groeten en een geweldig Sinterklaas weekeinde!! Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk al die dichtende mensen,
    da's meer dan dat ik me kon wensen.
    Maar waar blijft die ene wanhopige nou,
    Als je nu nog komt dan help ik je gauw...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sint zit hier nu toch echt te denken
    Wat hij Trudy voor reactie moet schenken
    Hij zoog het echt niet uit zijn duim
    Hij geeft Trudy een dikke pluim!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou Lisette bedankt voor je compliment,
    vooral als ik denk wie jij ook weer bent,
    Een besparende doorzettende vrouw met een prachtige zoon,
    dan vind ik deze pluim helemaal niet gewoon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dames, dames wat zijn we weer creatief,
    Jullie rijmen zijn me allemaal even lief
    Wat rest is jullie een fijn weekend toe te wensen
    Veel plezier met Sinterklaasfeest, lieve mensen
    lieve groet Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Maar zo onderhand wordt het laat dus ik stop ermee,
    want het is ook wel grappig op de t.v...
    En misschien pak ik nog even een tijdschrift erbij,
    Rust ik nog even uit en ben ik morgen ook weer blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ow zie ik Paula nog voorbij komen,
    was ik al bijna aan het dromen...
    Hee bedankt Paula ook voor jou veel plezier,
    lezen we vast een leuk verhaal weer hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En dan kom ik ook nog met wat rijmelarij
    dat kan er nog wel even bij
    Surprise's met een leuk gedicht
    tovert een glimlach op ieders gezicht
    het hoort er immers helemaal bij
    het maakt eenieder reuze blij
    Ik houd nu op met mijn gerijm
    en vond het even heel erg fijn
    Ik wens je een heel fijn sinterklaasfeest toe
    Ik zou zeggen houdoe,tot ziens en toedeloe.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Ans, ´k moet zeggen dat ik ook hiervoor zwicht,
    op zo´n laat tijpstip nog een lang gedicht.
    Jou wens ik ook een heel leuk feest,
    dankjewel dat je nog even langs was geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O nee he, allemaal gedichten!!
    Moet ik daar nu ook voor zwichten
    Nou vooruit, nog een kleintje er bij
    Een fijn weekend met alles, toegewenst door mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nou kijk Aline da's toch best te doen,
    Jij krijgt van Piet alvast een dikke zoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ontzettend veel plezier he!

    p.s ik heb een vrij af weekend qua opruimen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat rijmt en dicht maar wat af
    Voor Trudy is het dus geen straf
    Om al die versjes in elkaar te zetten
    Zonder al te veel op te letten
    Veel plezier in deze donkere dagen
    Ik weet nu aan wie ik het dichten moet vragen!
    Groetjes,
    Thara

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...