maandag 14 mei 2012

Weekend!

Ja, gék hè, zo'n titel op maandag... Maar hier thuis geldt dat nu toch wel een beetje. Want voor Jan begonnen zijn vrije dagen vandaag.


plaatje van www.


Hij zit al sinds hij is gaan werken in de ploegendienst. En al lijkt het dat zo iemand heel veel vrije tijd heeft, vaak is dat toch anders. Want als hij 's ochtends vrij is omdat ie middagdienst heeft, vraag ik hem nog wel eens of ie niet even dit klusje wil doen... of dat. Een beetje vergetend dat hij 's avonds nog tot 22.00 moet werken dan. En na z'n werk nog eens drie kwartier rijden moet. Dus in werkelijkheid zit ie dan pas een keer om 23.00 op de bank. Oeps...

Vooral de laatste tijd liep ie zich de benen uit het lijf. Gewoon werken en tussendoor even een auto opknappen. En toen eenmaal bleek dat auto niet meer te redden viel haalde hij hem uit elkaar. En "speelde" hij voor verkoper.

Nu deed het feit zich ook nog voor dat Jan van ploeg ging veranderen. En dan kwam het er dit weekend op neer dat ie van de late (23.00 thuis) rechtstreeks naar de vroege ( 5.00 eruit) ging. Dat moet je ook niet dagelijks doen...

Dus vandaag namen we het er even van. Jan sliep iets langer en we namen Tukker mee naar het bos. Tukker loopt nog steeds niet goed, dus dat werd een klein rondje. Maar we genoten er niet minder om. Zachtjes aan, zo kan Tuk het met de nodige pijnstillers nog maar nét aan. Vanavond zijn we allebei thuis. En da's voor ons een luxe. Heerlijk eventjes samen bijkomen en met Mirte even bijpraten over vandaag.

Want voor haar is het allesbehalve weekend. Zij doet momenteel eindexamen. En dat begint met Nederlands. Er brandt een kaarsje voor haar op de schouw. En ik hoop toch zó dat het goed gaat! Want een goed begin is het halve werk!

10 opmerkingen:

  1. Och die Mirte... Wordt ze het nu niet eens spuugzat om alsmaar met de neus in de boeken te zitten? Laatste loodjes en zo? Straks lekker eerst een vakantie hè na al dat leren en ploeteren. Ik vind het knap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog tot en met 29 mei... en dan heeft ze vakantie. Ja hoor, ze is het helemaal zat, dat wel. Maar 't is nu eenmaal een doorzetter...

      Verwijderen
  2. Da's niet niks, werken in ploegendienst!
    Hier brandt ook een kaarsje, maar dan wel virtueel. Want hij vindt dat eigenlijk allemaal maar flauwekul ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes voor Mirte en een prettig "weekend".

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor- en nadelen die ploegendiensten, zeker als je van ploeg wisselt. Hier weten we ook niet beter maar is de verwachting dat het een 4-ploegen-rouleer-systeem gaat worden en dat vind ik dus een heel stuk minder! Ik duim mee hoor voor Mirthe!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja,de laatste loodjes wegen het zwaarst.
    Ook ik ga duimen voor Mirte.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat lijkt me het lastige van ploegendiensten. Als mijn man thuis is, ben ik ook geneigd hem dingen te vragen, en hij heeft niet eens ploegendiensten. Fijn dat hij nu even kan uitrusten.

    En veel succes gewenst voor Mirte.

    Huiisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik weet er alles van...en het valt soms niet mee hoor.
    Vandaag moet ik van 17.15-02.15 werken.
    dan lig ik met een beetje mazzel om 03.00 uur in bed, en als ik bof kan ik morgen tot een uur of 09.00 uur in mijn bed blijven liggen, als mijn schat van een kat me niet wakker miauwt(omdat hij het zo gezellig vind als ik wakker ben)
    Ik heb ook weleens de neiging om net even teveel te doen voor ik naar het werk ga,want tja...een huishouden gaat gewoon door hoor...maar slim is het niet.
    Mijn weekenden zijn ook vaak anders dan normaal...maar goed...je moet wat doen voor je boterham hè!!

    Nou meis..fijn weekend dan maar!!

    groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kijken of het nou gaat lukken... kan steeds niet reageren. Op je geweldige hooikist ook al niet.
    Ik zei dus: hier ook Nederlands voor dochter.
    En af en toe heb je gewoon zo'n rustig dagje nodig!

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...