dinsdag 14 februari 2012

Valentijnscakejes?

Bakfanaten zijn wij hier thuis. Mirte en ik vooral, maar Fleur vindt het vaak ook heel leuk om wat te maken. En dan hebben we sinds dat er hier glasvezel in het dorp is ook nog een kookkanaal op t.v. 24Kitchen. Staat erg veel aan moet ik zeggen. Vooral als Rudolf zijn bakcreaties toont kijken Mirte en ik de kunst goed af.




Tenminste, dat proberen we dan.... Hij is natuurlijk een vakman en de valkuil is als je die aan het werk ziet dat het allemaal zo makkelijk lijkt. Maar hij geeft hele leuke ideetjes, je krijgt er in ieder geval inspiratie van.

Mirte had het laatst op zondagavond nog. Het hele weekend geblokt voor school en ze had even zin om wat te bakken. Een biscuitbodem gemaakt, en daar stak ze rondjes uit. Maar het duurde al met al wat langer dan ze gedacht had en op een ander moment ging ze ermee verder.

Hoe het gegaan was, vroeg ik haar later. Oh, niet zo heel goed gelukt was haar antwoord. Jammer dacht ik, maar goed.. Tot laatst...

We hadden even niets bij de koffie en ik bedacht me ineens dat de cakejes er nog waren. Groot was mijn verbazing toen ik ze uit de trommel haalde. Hoezo, niet zo goed gelukt?? Ze waren prachtig!




En vooral heerlijk!! Met een chocoladecreme erin en versierd met marsepein. 






Het is jammer, ze hadden kunnen doorgaan voor Valentijnscakejes, ware het niet dat er al geen kruimel meer van over is.... 

10 opmerkingen:

  1. Die zien er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat zijn ze prachtig!! Mijn meiden zijn ook gek op bakken. Maar zo mooi heb ik ze bij ons nog niet gezien hoor. En ze waren vast nog heel lekker ook!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Trudy,
    Wat geweldig goed van Mirte. Ze zien er verrukkelijk uit en ik geloof direct dat ze geweldig smaakten... Dat kan niet missen. Niet zo goed gelukt zegt ze dan... nou ik doe het haar niet na in ieder geval.
    Ik wens je een heel fijne valentijnsdag vandaag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wil dan wel eens cakejes zien die Fleur dan wel goed gelukt vind. Ze zijn werkelijk prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heerlijk joh die cakejes,ga straks ook nog even weer aan het bakken.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zien er inderdaad heerlijk uit.
    Alleen al door de kleuren.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mmm lekkerrr hoor
    Happy Valentine :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk hé, rudolph en zijn baksels. Wij zijn ook grote fans.
    Maar wij kijken (en kwijlen) alleen maar en jullie bakken ook echt iets.
    Ze zien er super uit, rudolph kan trots zijn.

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, hoe zien ze er dan uit als Mirte ze wel goed gelukt vindt?! Ze zien er heerlijk uit! Heeft ze het recept niet voor ons?

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...