woensdag 8 mei 2013

En dan vandaag...

Hij had gelijk, die oudere man die elke ochtend weer in de moestuin bezig is bij ons achter. Toen ik er op m´n elven dertigste met Tukker langs kwam wandelen, was hij druk bezig zijn plantjes aan het gieten. "U bent er alweer vroeg bij!" riep ik hem toe, nadat we elkaar goedemorgen hadden geroepen. "Jaaa, as ie op de rége mot wachte, da kump toch nie!", riep hij als antwoord. En precies!

Dat is nu exact mijn valkuil... Dan denk ik 's ochtends dat die dag de natuur mijn werk wel over neemt voor een dagje, en dan krijgen de plantjes zomaar weer geen water. Dus ging ik, toen we weer thuis waren, zelf maar even aan de slag. 4 Volle gieters water gingen er over de zaailingen en natuurlijk ook de rest. Want de viooltjes lusten ook wel wat en de framboos doet het er ook al heel goed op. Ook giet ik wat water in de vogeldrinkbak, maar helaas voor de vogels is vooral Tukker daar altijd weg van. Hij drinkt dat liever dan binnen uit z'n eigen bak, gek of niet...





En nu schijnt de zon volop. Dus de oude man had gelijk! Ik ben net even op de fiets naar de bieb geweest. En het was gewoonweg warm. Tijd voor een kopje koffie dan maar. En de laptop er eventjes bij. Na het schrijven ook nog even buurten. Want ik heb jullie op z'n minst een beetje verwaarloosd, en daar ga ik toch maar eens even wat aan doen..

Echt zo'n keuteldagje vandaag. Beetje wassen, stofzuigen, boodschappen doen (met Junior, en da's heel gezellig :)), je kent dat wel. Vanavond ga ik eens zorgen dat ik van de voorraad eitjes in mijn koelkast af kom. Buuf nam er gisteren nog weer een aantal mee en ik had er nog genoeg... Hartige taart dus maar. Met een beetje kippensoep, dat had ik nog in de vriezer.

Jan is vandaag weer naar cursus. Vanaf morgen is hij 3 dagen vrij. Weekend. Zondag gaat het werken gewoon weer door. Ik mag toch hopen dat we het zonnetje nog een beetje zien de komende dagen. Hebben we even tijd om te genieten, en dan zal het toch niet zo zijn dat de regen het verprutst? Nou ja, misschien moeten we ook wel een slecht weer plan maken. Want als het leven niet zo wil als jij, dan moet je je misschien zelf even aanpassen, toch? Fijne dagen allemaal!!

9 opmerkingen:

  1. Lekker hoor zo'n dagje! Hier ook een heerlijk zonnetje, ondanks de voorspelling van regen! Dat is dan extra genieten

    Fijne dagen samen

    Groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker dagje dus vandaag !
    Vanmorgen was hier een heerlijk zonnetje maarja toen moest ik werken. Nu ben ik thuis en is het erg bewolkt! Ik weet niet of we het wel droog houden hier!

    Wij hebben ook al zo,n gekke hond ,wil alleen maar uit de buitenkraan drinken en nooit uit z,n waterbak die speciaal voor hem klaar staat in de bijkeuken :-)!

    Fijn weekend alvast

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Trudy,
    Zo'n keuteldagje is op zijn tijd heerlijk toch?
    Hier regent het wel hoor, af en toe een beetje en nu net een flinke bui. De tuin had het echt nodig inmiddels...
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo"n man ;-) geniet van deze dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nu ik hier even schrijf,regent het.
    En ja,hopelijk valt het weer toch wat mee,de komende dagen.
    Ga maar lekker genieten,Trudy.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hoop ook op mooi weer! Misschien hebben wij het dan ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier in Drenthe toch flink wat regen. Eerst gistermiddag en vannacht ook nog. Heerlijk, de moestuin was er aan toe!

    http://inenomdekas.wordpress.com/2013/05/09/bloembollen-en-een-doggybag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En wat kwam er een regen ! Klinkt als een heerlijk dagje.

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...