woensdag 24 augustus 2011

Reizende dochter...

Toen we op vakantie in Duitsland waren hadden we de laptop mee. En toen Fleur daar een keer achter zat, slaakte ze een vreugdekreet. "Ik ga naar Oxford!" kwam er helemaal opgewonden uit... "Eind augustus, Yes!!!"

Nu kijk je als moeder niet zo snel meer ergens van op met zo'n ondernemende dochter van 19. Met die O.V. kaart van haar reist ze zomaar het hele land door. Een vriendin die in Maastricht studeert, 1 in Utrecht, 1 in Delft en oh ja, ook nog 1 in Enschede dus ach, met de trein kom je er wel....

Maar nu was er een vriendin met een studerende broer in Oxford! En vriendin was uitgenodigd door broer en ze kon wel een paar vriendinnen meenemen. Dat liet Fleur zich geen 2 keer zeggen. Op vakantie was de boel al snel in kannen en kruiken....

Zondag gingen ze. Met minimale bagage, 't is toch zonde om te veel te betalen, je bent tenslotte een student, op naar vliegveld E.indhoven. Moeder van vriendin bracht ze weg. Om het onzalige tijdstip van half acht 's ochtends stapte ze hier opgewekt in de auto.

Gisterenavond kwamen ze aan op vliegveld W.eese, Duitsland. En Jan zou ze ophalen. Nog bij Jr. geprobeert of die niet mee wilde maar die zag zo'n rijdend kippenhok niet zo zitten. Ook niet gezellig, dacht ik nog en op het laatste moment ben ik bij Jan in de auto gestapt.

Noem me een boerentrien hoor, maar ik vond het hartstikke leuk, dit uitje! Een wat kleiner vliegveld dus je kon behoorlijk dichtbij de vliegtuigen zien. En het was nog een mooie zomeravond ook dus het was absoluut geen straf om daar nog 20 minuten extra (vertraging...) te moeten zitten.

plaatje van www.


En de meisjes... die hadden het echt leuk gehad. Broer had een studentenpas, dus ze konden overal zonder veel geld kwijt te zijn gebruik van maken. En wanneer krijg je nu zo'n kans, dus aanpakken toch? Toen de vriendinnen de auto uitstapten werd nog even over de volgende afspraak gesproken. Bowlen en oh ja kitesurfen, dat moest ook nog een keer......

7 opmerkingen:

  1. Heerlijk, die energie en dat enthousiasme!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat ze zo ondernemend is en dit was natuurlijk ook wel een heel leuke manier in Oxford rond te hobbelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk he, zo'n ondernemende tieners. The sky is the limit, haha. En mams neemt al genoegen met een reisje naar het vliegveld, mooi toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een avontuurlijke dochter! Oxford schijnt mooi te zijn daar hoef je alleen Lewis maar voor te zien..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben jaloers op je dochter, mag dat? Ik wil ook naar Oxford! Ach, dat komt heus wel een keer denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend leuk..ik wil ook nog graag een keer naar Oxford.
    Nog een paar weken en de dochter hier gaat naar Londen, heerlijk ben zo benieuwd he!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk, zo'n ondernemende dochter. Ik kan ook genieten van kleine dingen.
    Het is toch reuze gezellig op zo'n vliegveld. Ik vind je geen boerentrien. Je bent een leuk en lief mens.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...