donderdag 31 januari 2013

Gesprek op school.

Vandaag mocht ik weer eens aantreden. Vorige keer deed Jan het, een kwestie van benzinekosten in de hand houden. De school van Jan Junior zit nu eenmaal op de route van Jan's werk naar huis, en dan kun je één en ander mooi combineren.

Maar vandaag was Jan vrij. En aangezien hij meubels aan het verzamelen is voor Fleur, tufte Pino samen met hem de andere kant op. Dus mijn groene autootje mocht mij naar Jan's school brengen. Eerst nog even naar het station. Junior had alvast zijn fiets daar geparkeerd, en samen togen we weer naar zijn school.

Toen we binnen kwamen zat de lerares enigszins gestrest achter de computer, Het was nog niet helemaal tijd, en ze moest nog even iets opzoeken. Niet te vinden volgens haar... maar nadat ze Jan vroeg te helpen en hij zijn zoekkunsten losliet op het apparaat was het leed zó geleden. "Poeh zeg, wat moet ik volgend jaar toch zonder jou beginnen" verzuchtte ze... Nou ja, hopelijk komt er dan een andere computerkenner bij haar in de klas...

Het gesprek. Ja, niets als goed nieuws eigenlijk... En ik was dan ook supertrots dat zij vertelde dat ze wel een klas vol met Jannen wou. Hé die zin heb ik eerder gehoord, maar dat ging dan over Jan's zussen. Tóch leuk!

Behulpzaam, zachtaardig, vriendelijk, Jan zou er van naast zijn gympen gaan  lopen. Gelukkig kwamen er ook nog wat verbeterpuntjes voorbij... Soms een beetje slecht te motiveren. Maar dan vooral bij onderdelen die ie niet zo leuk vindt. Góh... Jan gaf nog wel even zelf aan dat je zoiets eigenlijk ook gewoon "lui" kunt noemen :))

Het handelingsplan kwam op tafel. En als het om de sociale omgangsvormen en het gedrag gaat zijn er nog een paar kleine verbeterpuntjes, hij zit niet voor niets op een cluster 4 school. Maar toen de leerdoelen op tafel kwamen was de tabel leeg! "Ja, dit is eigenlijk uitzonderlijk", vertelde juf. Haar collega's probeerden nog of er écht niets was wat daar kon staan. Maar iets verzinnen is ook wat... Duz...

Ik opperde dat er eigenlijk maar 1 leerdoel is dit jaar. Goed door het examen heen komen en dan óp naar de vervolgopleiding. En daar was juf het helemaal mee eens.

Ik ben dus helemaal blij, zoals je waarschijnlijk  al  door had ;) Volgende week begint Junior met z'n stage. Ik ben heel benieuwd hoe ie dat gaat vinden. De computers die nagekeken moeten worden staan al voor hem klaar in de hoek, vertelde mijn zus, die werkt bij het bedrijf waar Jan stage gaat lopen:


Zouden ze er zó aan toe zijn ;)


Toen Jan dat hoorde kwam er een glimlachje bij hem tevoorschijn. Komt goed, denk ik zomaar...

20 opmerkingen:

  1. Wat een mooi bericht. Maar ja wat wil je nou met zulke ouders........X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn voor Jan!!
    Maar netzo fijn ook voor jullie!!
    Daar mag je van naast je gympen lopen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Ben ik zeker ook hoor Christiaan... we kwamen van ver. Het lijkt misschien een beetje opschepperig verhaal, maar het is ook een ondersteuningsverhaal voor de moeders en vaders die nog niet zover zijn. Komt goed!

      Verwijderen
  4. Ja hoor, dat gaat zeker helemaal goed komen met jouw Jan...
    Heerlijk zo'n gesprek, wat voel je je dan toch weer trots hè?
    Fijn hoor...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk dat het zo goed gaat op school met Jan!
    Groetjes,
    Thara

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk om een zo trotse moeder te kunnen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Joepie.....
    ik hoop dat ik over een jaar of wat ook zo aan tafel mag schuiven bij deze of gene juf :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wast fijn voor jullie Trudy.
    Na zo'n gesprek mag je naast je schoenen gaan lopen hoor.
    Ik zou ook helemaal trots zijn op zo'n zoon.

    Fijn weekend, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een goed nieuws zeg ! Gefeliciteerd. En ook zo mooi dat het vervolg al op hem ligt te wachten. Nu nog duimen voor zijn examen, maar dat gaat vast helemaal goedkomen !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Trudy
    Eindelijk kan ik bij je reageren omdat ik nu zelf ook een blog heb :-) Ik lees al een poosje mee!
    Je hebt een zoon om trots op te zijn!
    Ik hoop dat hij een fijne stageperiode krijgt.

    Liefs Petr@

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi... Ik heb gisteren maar weer een mail voor mijn student naar haar begeleider gestuurd. Ze begrijpen haar echt niet. Goede cijfers en allang klaar, maar reiken weinig tot niets aan, waardoor verveling en opstandig gedrag. zucht. Terwijl ze wel wil... Ik ben benieuwd... Maar hoedje af voor Jan en uiteraard voor zijn ouders. fijn weekend. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gaaf! wat een goed nieuws. Je hebt gelijk: het enige doel is examen en een goede vervolgopleiding. Succes ermee, ook voor Jan junior!

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...