zaterdag 16 februari 2013

3 dagen verder...

En toen was het hier eventjes stil. Ik wist niet zoveel te schrijven eigenlijk. Maar dat wil niet zeggen dat er dan ook niets gebeurt hier hoor.

Donderdagochtend wilden Jan en ik, nadat ik van een bezoekje van de kapper terug kwam, gaan wandelen met de hond. Je kent dat wel, zo'n lekker lange tocht, door een bos waar hondlief los mag lopen. En waar de gesprekken dan vanzelf loskomen. Vinden we allebei fijn, maar ook bijna noodzakelijk. In gesprek blijven is in tijden dat er veel om je heen gebeurt heel belangrijk.

Maar toen ik terugkwam van de kapper was het koud. Zo'n ijzige wind, waardoor ik knallende hoofdpijn krijg. En kom me nu niet aan van "dan doe je toch een muts op" want als ik érgens een hekel aan heb...

De wandeling werd dus maar even uitgesteld. Het plan kwam in mij op om eens even langs een paar kringlopen in de buurt te rijden. Puur... ter ontspanning. Lekker struinen tussen de oude spulletjes, altijd leuk. Misschien nog wel wat leuke spulletjes om weer te gebruiken met knutselen op de kop tikken, je weet maar nooit...

En dat lukte! Dit was de buit:




Voor een prikkie! Leuke broches, kettingen die ik inmiddels al uit elkaar gesloopt heb voor de kralen, fotolijstjes voor in de bus (ik bedacht me dat ik daar foto's uit de jaren 80 in ga stoppen van ons. Staat leuk in het tijdsbeeld :)). En een mooi sieradendoosje met vogeltjes erop en ook nog dit:




Pareloorbelletjes en een ring met pareltjes. Ik ga die oorbelletjes zelf dragen en Fleur leek het wel wat om die ring in de zomer om te doen. Met een luchtig jurkje. Helemaal goed!

Verder ben ik momenteel een bol aan het maken in de stijl van die krans laatst. Met oud papier. Deze. Als de bol af is zal ik 'm zeker even showen.

En weet je, vanochtend liep ik met Tukker buiten, en het is best lekker daar! Ik keek de tuin eens door en kreeg maarzo een beetje kriebels om daar weer eens aan de slag te gaan. Beetje blad wegharken, ik laat het 's winters altijd liggen op de planten. Nu was het door het weer een beetje het gras op geblazen. Staat nogal slordig. En ook komt er al best veel tussen die bladeren doorpiepen. Leuk!

De vogels floten ook zo hun deuntje en onderweg kwam ik mensen tegen die ook al de tuinkriebels hadden. Harkende mensen en iemand met een kruiwagen snoeiafval. Echt gezellig, zo'n beeld op zaterdag. lekker "je ding doen" daar is zo'n dag toch ook voor?

En, hebben jullie zo al je plannen voor dit weekend? 'k Ben benieuwd. Nou, in ieder geval, veel plezier!

Updeetje...

Mijn bol is af! Zo is ie geworden:





Eventjes nog van dichtbij, op Pleuntje's verzoek....

Even zolang aan de lamp gehangen. Er zit nog een haakje aan het plafond, maar daar kan ik niet bij. Beetje hoog, ook zonder trap... Wat Fleur aan het doen is, nou kijk eventjes mee over haar schouder:




Ze tekent heel graag. Zoals je misschien wel ziet is ze nu bezig met een foto na te tekenen van zichzelf. De afbeelding aan haar linkerhand is iemand anders hoor. Ze vond dat ze nog wat oefenen moest op gezichten... nou, volgens mij lukt dat aardig!!

10 opmerkingen:

  1. Ik ben eigenlijk nog wat moe van de griep dus we hangen nog maar wat ...(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie buit heb je binnengehaald van de kringloopwinkels.
    Jij hoeft je voorlopig niet te vervelen.

    Fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd leuk als je iets moois vind. Volgens mij ziet de bol er ook erg leuk uit, ik zie het niet helemaal goed. En je dochter is goed bezig. X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er nog even een fotootje tussen gezet, kan je het iets beter zien!

      Verwijderen
  4. oooohhhhhh jij hebt een ensuite......zucht....die staat al jaaaaaren op mijn verlanglijstje ;)

    Ze kan mooi tekenen hoor, die dochter van jou!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Trudy,
    Zo zeg, lekker geslaagd zie ik. Mooie kralendingetjes gevonden. Daar kun jij wel wat mee ja...
    Je bol is super leuk geworden en wat kan die Fleur prachtig tekenen zeg... Echt heel mooi!
    Ik wens je een heerlijke zondagavond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk snuffelen bij kringloopwinkels, daar houd ik ook van, en zeer zeker ter ontspanning ;-)
    Mooi getekend trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat hebben jullie toch een leuk huis en wat heerlijk dat jullie zo creatief zijn. Ik wens je een fijne week en veel liefs toe .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je een leuk blog! Je schrijft leuk en maakt creatieve dingen. Ik kom hier vaker :-)
    Groetjes Mirjam Kakelbont

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...