maandag 18 februari 2013

Studentenperikelen.

Ik schreef het al... Fleur heeft een nieuwe woonplek. Ik schrijf bewust woonplek, want het wonen daar gaat verder dan alleen op haar studentenkamer bivakkeren. Het is het hele huis. Studentenhuis dus.


Nee, bij Fleur thuis hebben ze niet zoveel bellen... als ze je niet horen heb je geluk als je het mobiel nummer van haar hebt...


Schreef ik eerst nog dat er 5 meisjes en 5 jongens wonen, het blijken 4 meisjes en 6 jongens te zijn. Reuzegezellig met zo´n club, daar is Fleur inmiddels al wel achter. En oh ja, er is ook nog een huiskat. Poesje heet ze. Men kon het niet zo over de naam van het beestje eens worden en ach, toen werd ze toch al zo aangesproken...

Een huiselijke plek. Dat is het zeker. Toen Fleur kwam hospiteren werd er gevraagd of ze een beetje tegen rommel kon. Daar antwoordde ze positief op. En dat klopt ook. Fleur´s geluk hangt niet af van een keurig opgeruimd huis. Pff... gelukkig maar.

Haar kamer is haar pronkstuk, dat wel. Daar houdt ze de boel ook gezellig en schoon. Hier en daar een rommeltje, daar zit ze echt niet mee. Maar de rest van het huis...

De woonkamer boven is een échte studentenwoonkamer. Zo ééntje die je wel eens in zo´n programma met 2 van die poetsende vrouwen tegenkomt. Er staan 2 grote en hele oude banken. Laatst werd er door 1 van haar huisgenoten beweerd dat óm de banken het huis heen gebouwd was ;))

Aan die woonkamer zit een keuken vast. Maar als je daar wilt koken ben je gedwongen eerst plek te maken. Fleur kookt in een andere keuken. Beneden. Die is een stuk opgeruimder. En schoner!

Laatst maakte Fleur burrito's klaar. Op het laatst moest het nog even in de oven. Já die hebben ze ook! Alleen... toen ze het deurtje open deed en de schaal op het rooster wilde zetten werd ze geconfronteerd met een ongemakje. Er zat alleen een draaidingetje met wieltjes (geen idéé hoe zoiets officieel heet) in de oven. Géén glazen plaat ('t is een combi) en ook geen rooster. Knap lastig dus.

Dus ik dacht, nu we toch gezellig hier bij elkaar zitten... misschien heeft u nog zo'n plaat in huis. Of een rooster, je weet het niet! Een oude oven in de schuur staan die stuk is? En laat daar nou net... Ik hoop het! Fleur zou die accessoires graag van u overnemen! Tegen een studentenprijsje natuurlijk ;)

Voor u nu denkt, waar is die dochter van Trudy beland in vredesnaam... Fleur is er helemaal gelukkig mee! Gezellig een kop thee drinken met een huisgenoot en tot diep in de nacht met z'n allen lounchen in de living ;) Precies zoals ze gehoopt had! Zo zie je maar...

9 opmerkingen:

  1. Fijn dat ze het zo naar haar zin heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze heeft het er dus duidelijk naar haar zin.
    Enne...hopelijk komt het met die oven ook goed,met deze of een andere.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, leuk mam! Kleine aanpassing: de roosters zijn aanwezig, alleen de glasplaat mist!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tsja... dat zei je vader vanavond ook al. Dat geheugen van mij ook :o

      Verwijderen
  4. Kan je jammer genoeg niet helpen.........maar wie weet heeft iemand er 1 voor Fleur!
    Ik hoop het voor d,r
    En wat fijn dat ze het er zo naar d,r zin heeft!

    Wat was je ook heerlijk geslaagd bij de kringloop ! Snuffel er ook graag rond en kom meestal met iets van servies thuis! Een kommetje ...een schaaltje......een kannetje....
    o.i.d......allemaal zo leuk!

    Hey misschien ook een idee voor zo,n plaat voor de oven....
    Zal morgen even opletten als ik ga. Hij zit bij ons naast de supermarkt waar ik toch wel 3x in de week kom ....zo verleidelijk om dan even binnen te wippen.....:-)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou dankjewel dat je even wilt kijken Erika! Had je al begrepen dat het alleen om een glasplaat gaat? Zie de reactie van Fleur hierboven :o

      Verwijderen
  5. Hoi Trudy,
    Dat studentenleven lijkt me in ieder geval zeeer boeiend. Ik kan me goed voorstellen dat Fleur het helemaal naar haar zin heeft...
    En wat betreft die glasplaat, ik kan je er niet aan helpen, sorry, maar de tip hierboven van de kringloop is natuurlijk heel mooi...
    Ik wens je een heerlijke week verder,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi trudy
    ik heb niet 1 maar volgens mij zelfs 2 glasplaten uit oude combi's, mag ze zo hebben waarre het niet dat ik volgens mij niet in de buurt woon(n-h)dus als je iemand in de buurt weet of hebt of ????
    groetjes monique
    ik wil ze eventueel wel verzenden maar dat is waarschijnlijk ook zonde van het geld dan zou ik eerst de plaastselijke kringlopen nog effe aflopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oooo wat jammer net twee weken geleden onze oude magnetron weggegooid omdat niemand hem wilde hebben , met alles erop en eraan....

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...