woensdag 13 februari 2013

Als je man met je vriendin speelt...

Oei... dit klinkt verontrustend zeg... maar gelukkig gaat het maar over Wordfeud... Velen van jullie zullen dit spelletje wel kennen denk ik zo... maar nog eventjes voor de mensen die er niet van gehoord hebben:

Wordfeud is in feite gewoon Scrabble. Maar dan wordt het gespeeld op je telefoon (als die er geschikt voor is) of op je tablet. Op mijn telefoon kan ik dit niet spelen. Jan heeft een exemplaar waar dat wél op kan. En daar maakt ie dan ook gebruik van.

Hij speelt met collega's, zijn zus (heel fanatiek, dat zit er aan die kant nu eenmaal in) en met mijn vriendin. Zij  heeft sinds een tijdje een tablet en vindt dit spelletje ook helemaal het einde. Laatst moest ik haar knippen en kwam ik 's ochtends om half tien bij haar de woonkamer in lopen. Ze zat op de bank en schrok op.

"Oh, ik was nog met je man aan het spelen" kwam er verschrikt uit. Ik schoot in de lach en ook zij kreeg de slappe lach. Hoe klinkt het ook, deze opmerking...

Ik zie hoe leuk dit spelletje is en de laatste tijd maak ik Jan vaak de telefoon afhandig, als we 's avonds op de bank zitten. Hij kijkt graag voetbal of een politieserie, en ik zit dan nogal eens achter een goed boek. Maar die boeken gaan de laatste tijd niet zo snel meer. Ik steek mijn hand dan uit naar Jan en krijg steevast zijn mobieltje erin gedrukt. Het wordt al een gewoonte :o

Ik speel dan vrolijk onder zijn naam verder. Maar niet zo met het mes op tafel, daar ben ik niet zo van. Ik ga er geen rekening mee houden wáár ik een woord neerleg. Als het toevallig zo is dat de ander daardoor weer makkelijk aan kan leggen, of gebruik kan maken van tripple woordwaarde, dan is dat meer zo. Bóeien...

Maar gisteren kwam daar verandering in. Ik had al eens gegoogeld of ik niet gewoon kon scrabbelen op mijn laptoppie toen Junior de uitkomst bracht... kíjk!




Onze wizkid installeerde doodleuk Wordfeud op de laptop! Nou ja, niet op die van mij hoor. Die is daar te oud voor. Op die van hem in dit geval... Dus overdag als Junior naar school is, zit het spelen er niet in. Maar op het moment dat hij thuis is... kan ik met mijn eigen man spelen. En met vriendin!!!

Ik sta trouwens wel gigantisch achter tegen Jan. Word toch tijd dat dat mes bij mij ook de bestekla maar eens uit komt...

20 opmerkingen:

  1. hh. ik heb het ook gespeeld, maar er gaat veel tijd in zitten. Veel plezier. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor je antwoord gisteren.
    En WF; daar ben ik dol op ik heb daarom mijn telefoon van 15 euro ingeruild voor eentje waar je dat kon spelen. En ik ben heel fanatiek. Zeker als het om een bekende gaat. Ik heb net 40 potjes gespeeld en 35 gewonnen. Nu hou ik even pauze. liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ken je www.webfeud.com/ daar kun je het gewoon op de pc spelen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit klinkt als een nieuwe verslaving in wording ;-). Voor mij een zeer goede reden om het niet op internet op te zoeken en ik ben blij dat ik geen smartphone of tablet heb.
    Ik wens je veel sterkte met het zoeken van het juiste mes om een keertje van Jan te winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi... ik ben niet zo verslavingsgevoelig hoor... gelukkig maar. En daarbij... overdag is de laptop met Junior mee naar school, dus al zou ik verschijnselen krijgen, weinig kans :o

      Verwijderen
  5. Houd je man in de gaten. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha ja dat hebben ze hier ook veel gespeeld......manlief en kids.
    Tis hier alweer over ......maarre succes jij......:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Trudy,
    Het is weer eens gebleken dat ik geen spelletjesmens ben. Ik had vorig jaar ook een tijdje wordfeud op de ipad, maar ik vergat het steeds, dus de meeste spellen verloor ik doordat ik gewoon mijn beurt verloor... Toen heb ik het er maar weer af gehaald, en gelijk was ik de druk kwijt die ik ervan kreeg..
    Voor mij dus geen wordfeud... maar het was wel leuk, voor even..
    Ik wens je een heel fijne middag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja ook ik speel dat. En vorige week heeft een wfvriend van mij een gezet gelegd van 1984 punten. Wij hebben een foto gemaakt om het te bewijzen. Ongelooflijk hij had 13x woordwaarde.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het al anderhalf jaar leuk om WF te spelen, en ook steeds fanatieker. Dus wie weet wil Jan ook wel met mij spelen :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh vast, en ik ook hoor! Wat is je gebruikersnaam? Mag ook via m'n mail hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. HiHiHi.
    Pas maar op,dat het niet verslavend wordt.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ha ha ha herkenbaar ook mijn man speelt met mijn vriendin, alleen hebben wij een pad en dat is reuze handig. Maar goed dat je zoon het spel nu op de laptop heeft geïnstalleerd.
    Heerlijk zo'n zoon. X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hahahaha.... ik moest even lachen om de titel! Ik ken het spel niet, maar mijn kinderen zijn er weg van. Vooral jongste schoondochter.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh-cool op de laptop! Manlief en ik spelen ook wordfeud en hebben nog wel eens strijd.Het is verslavend. En niet zo onschuldig als het lijkt want een collega is verliefd geworden via wordfeud-echt. Verliefd worden op iemand achter het schermpje. Hoe raar is dat. Zij raakte met recht verslaafd aan het spel en de man. gelukkig is zij tot bezinning gekomen. Moet echt toch niet aandenken om daar alles voor op het SPEL te zetten-mooie donderdag-xxx Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hè gelukkig, 't is amar... Maar houdt het in de gaten!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb daar over gelezen. Het schijnt heel verslavend te zijn, dat Wordfeud.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben ik dan samen met Nicole de laatste der Mohikanen die dit niet speelt???

      Wel leuk geschreven trouwens!

      Verwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...