woensdag 20 februari 2013

Wonen in een zwembad...

Dat klinkt raar! En toch voelde dat gisteren wel zo. Hoe dat zat?

Allereerst een beetje achtergrondinformatie. Ik heb astma. Vroeger dacht ik nog dat ik gewoon een beetje aangetaste longen had door jarenlang in de dampen van haarverf en permantentvloeistof gewerkt te hebben, sinds een paar jaar werd het na een longtest bij de huisarts overduidelijk dat het astma heet. Ik heb daar een pompje voor en op die manier red ik me prima.

Dus er zijn dingen die ik maar beter kan laten. En één ding daarvan is het werken met bleekwater of produkten die daar op lijken.

Nu is het geval dat ons huis wat vochtig is. Kan ik prima mee omgaan hoor, alleen in de badkamer werd dat wel een beetje duidelijker dan in de rest van het huis. Jarenlang een condensdroger gehad (die ging kapot en werd vervangen door 2 katrolwasrekken in de gang....) en ook de wat langere douches die daar nog wel eens plaats vonden werkten niet mee.

Wij hebben daar tegels. Tot een stukje onder het plafond. Daar is het muur. En die muur zag er (op z'n zachts gezegd) niet zo fraai meer uit. Maar jammer genoeg kon ik daar dus niets mee. Jan is er om klusjes met bleekwater en aanverwante produkten op te knappen en ik kon dus niets anders doen dan afwachten. Jan is nogal relaxed als het gaat om dit soort dingen...

Maar de supriseman kwam deze week weer in actie! Dacht ik nog dat de schuur een opruimbeurt zou krijgen (zou ook best handig zijn) dook ie de badkamer in. Mét schimmelreiniger.

Ik kwam op een gegeven moment de gang in en de adem werd me ontnomen. Het was meteen duidelijk: De badkamer werd schoon! En hoe!

De muren zijn als nieuw, de gordijnen heeft ie zelfs nog behandeld. Nou, je zou denken dat daar de gaten zouden invallen als je het één en ander zo rook, maar niets is minder waar! Ik geniet! Kom, ik laat jullie eventjes mee genieten!


Vanuit de gang gezien.

Dan kom je binnen en meteen rechts zie je dit.

Je loopt iets verder en dan om de hoek staat de wasmachine, met wasmand ernaast.

Even omdraaien, en dáár is het bad. Ik zal er weer met plezier in liggen :)

En dan natuurlijk nog een douchecabine. Ook altijd handig ;)

De badkamer is inmiddels een jaar of 10 oud, maar hij lijkt weer als nieuw, tóch?

Ik maakte gisteren tussendoor het grapje dat ik het gevoel had zo van de hoge duikplank af te kunnen springen toen ik de gang in kwam. Echt, de geur was precies die van een zwembad. Jan Junior volgde mijn voorbeeld: hij kwam gisteren de gang in na weer een dagje stage (wat trouwens heel goed loopt, hij vindt het geweldig!) en sprak dezelfde woorden als z'n moeder:" Jee! Het lijkt hier wel een zwembad!"

Trouwens, Jan is er niet geheel ongeschonden uit gekomen. Vanochtend vroeg ie wat voor thee ik toch gezet had. Bleek dezelfde te zijn als altijd, gewoon groene. Maar het bleeksmaakje erin vond ie toch minder lekker :o Toch maar goed dat zo'n klus hier niet wekelijks gedaan wordt!!

14 opmerkingen:

  1. Keurig! Ik vind die middelen ook vreselijk ruiken. Net als schoonmaakazijn. Jakkes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw-cool zo'n man en wat een resultaat. Daar kan ik echt van genieten-zo'n gedane klus. Het wordt tijd voor een heel lang badbezoek-voor jou en frisse lucht. Geniet ervan-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er weer spik en span uit!
    maarre met een beetje minder chloor zou het ook wel schoon zijn geworden toch ?!
    Nu maar eens heerlijk badderen Trudy :-)
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, Jan heeft antischimmel spul gebruikt. Het was echt heel erg hoor. Zo erg dat ik maar geen voor foto's heb gemaakt :o

      Verwijderen
  4. Wat heerlijk dat die klus voor je is gedaan en nu maar lekker genieten van je mooie schone badkamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Netjes!
    Ik heb ook last van mijn luchtwegen in vochtige ruimtes. Gelukkig niet zo erg dt ik een pompje nodig heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw ! Dat ziet er echt geweldig uit. En wat fijn dat Jan dat doet. :) geniet er maar lekker van.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig...het glimt je tegemoet.
    Leuke badkamer trouwens.
    Natuurlijk wel vervelend,dat je astma hebt.
    Dan zijn vochtige ruimtes inderdaad niet zo goed.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Trudy,
    Wat is het mooi geworden!! En ach, die geur van bleek verdwijnt snel genoeg weer, alleen jammer dat je er zo'n last van hebt natuurlijk. Maar het was het wel waard hè?
    Wat heerlijk dat jr. het zo naar zijn zin heeft op zijn stage. Wat een geweldig mooie kans is dit dan toch voor hem...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Complimenten voor je jan. En jij voor je geduld. Wat een prachtige badkamer hebben jullie. Zo lekker ruim en nu zo goed gerenoveerd. Schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig! Wat een mooie badkamer hebben jullie...
    Fijn dat je zoon zo'n goeie stageplaats heeft....
    Hopelijk heb je snel minder last van de geur van bleekwater.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Trudy,

    Wat een prachtige badkamer heb je. Daar zul je vast weer vele blije uurtjes doorbrengen, nu hij weer spic en span is.

    Groeten Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn zo'n man die schimmel voor je verwijderd. Ik vind dat je een hele leuke en gezellige badkamer hebt. Misschien toch overwegen de rest van de muren ook te betegelen? Dan kan Jan thee drinken zonder bijsmaak ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oooh wat een fijne mooie ruime badkamer hebben jullie!
    Hij is weer mooi geworden! Al heb ik geen voor foto,s gezien! Haha
    Maar die kan ik wel raden ........ Wij hebben ook een erg vochtige douche en eens in de zoveel tijd ga ik ook met schimmeloplosser aan de gang....en ze zeggen het hier ook altijd dan "het is net een zwembad" haha
    Maar ik vind het altijd best een poos helpen hoor!
    Alleen moet ik het zelf doen ! Hier heeft manlief astma!

    Heb je al een glas plaat gevonden Trudy ?
    Ben hier bij twee kringloopwinkels geweest maar nog niks gevonden!
    Maar zolang je nog niks hebt houd ik het in de gaten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...