maandag 4 februari 2013

Oei.

Was ik vanochtend zomaar bijna Tukker kwijt...

Tukker kan tellen, zeggen wij altijd gekscherend. Als de kinderen (vanochtend was dat alleen Junior, voor de eerste keer naar z'n stageplek :o) de deur uit zijn 's ochtends kijkt Tukker eens om zich heen. En toen telde ie 1 en 1 is 2! Hé! Da's meestal het getal waarmee hij uit wandelen gaat!




Jan vulde de bus. Maar niet met de bench en het kleed van Tukker dit keer. Nee. Hij zette wél een thermoskan thee. Die gaat ook altijd mee met wandelen dus dat leek er dan wél weer op. En ook de tas die mee ging, daar konden maarzo dingen in zitten die we nodig zouden hebben voor zo'n héérijke wandeling. In het bos.

En toen riep ik Tukker de gang in. De riem ging om en we liepen de deur uit. Jan was intussen bij Pino, hij was klaar om weer naar de kamer van Fleur te vertrekken. Die moet deze week af. Vrijdag welteverstaan. Want zaterdag moeten we verhuizen. Omdat zondag de nieuwe huurster in haar kamer komt, vandaar. Dat dit alles zo snel moet, heeft natuurlijk ook met dubbele huurkosten te maken. Je bent student of je bent het niet...

Jan stapte in en Pino werd gestart. Ik liep naar achter met Tukker. Hij moest sowieso uitgelaten worden. Maar dit keer zijn ochtendrondje. Niets bijzonders helaas voor hem. De kop draaide nog een paar keer richting Pino en daar ging Jan. En wij de andere kant op.

Gelukkig liep Tuk braaf mee. Alleen viel me al op dat ie wat onrustig bleef. Zéker toen we weer richting huis liepen. En toen deed ik iets heel stoms. Ik deed zijn riem al af toen we het hek in liepen. Even vergeten dat het hek voor nog open was. Normaal geen probleem, maar nú...

Tuk racede naar voren. En de bocht om. Ik riep hem heel hard na: "Nee! Tukker kom!!!" Eerst dacht ik nog even dat ik Tuk kwijt was. Maar gelukkig... heel bedeesd met de staart tussen z'n poten kwam ie terug. Hevig teleurgesteld dat het baasje niet even op hem gewacht had en natuurlijk ook maar ál te bewust van zijn fout.

Poeh zeg, dat was schrikken! Gelukkig maar dat ie terug kwam!

Ik geloof dat ik  dat kleed van Tuk zo maar even in mijn groene autootje leg. En dan pak ik mijn jas en mijn laarzen en dan tuffen Tukker en ondergetekende naar het bos. Hij heeft het weer even nodig, dat bleek vanochtend wel!

14 opmerkingen:

  1. beesten zijn ontzettend slim. Ben benieuwd, of het samen nog een fijne boswandeling is geworden. Hier in brabant schijnt nu fijn het zonnetje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben inmiddels terug, en het was heerlijk! Lekker in het zonnetje, niets mis mee!!

      Verwijderen
  2. O jee wel fijn dat hij zo goed luisterde :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha. Heeft ie het toch nog voor elkaar gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou me geen raad weten als een van onze hondjes de benen zou nemen.
    Fijn dat ook jij met de staart tussen z'n pootjes terug kwam en jullie een heerlijke bos wandeling konden maken.
    Fijne dag, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig dat hij direct kwam. Hier is het ook altijd als het wandeltijd is dan begint hij zich te roeren. Met stiekeme minuutjes heb ik de ochtendtijd nu verplaatst. De twee ochtendwandelingen zaten te dicht op elkaar t.o.v. de middagwandeling. Honden zijn gewoon slim hierin. Ze hebben een ingebouwde klok.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach die arme Tukker, had zo op een heerlijk uitje met jullie samen gerekend. Tja, soms gaat het anders...
    Hoop dat Jan het heerijk heeft gehad op zijn stage en dat andere Jan alle werkzaamheden op de nieuwe kamer van Fleur op tijd af krijgt...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, wat een mooi verhaal ! Ik hoop dat de stage van Jan goed is gegaan. En dat jullie nog een fijne wandeling gemaakt hebben !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een slimmerd, ja die heeft als beloning wel een boswandeling verdiend hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Katten zijn ook zo slim: als 's avonds het licht in woonkamer uit gaat, gaat onze kat al uit zichzelf richting bijkeuken naar haar mandje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo zie je,hoe honden snel alle gewoontes kent.
    Wat een slimmerd is Tukker dus.
    Die dacht : iets klopt er niet,dus ga ik er zelf maar iets aan doen.
    En dan is het vervolgens ook fijn,dat hij ook heel trouw is aan zijn bazinnetje.
    Dus eind goed,al goed.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Honden kunnen niet alleen tellen maar ook klokkijken, haha. Zo irritant . als t etenstijd of uitlaattijd is en je wil nog even blijven zitten, no way. knuffel en nog fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha ja ze zijn slim die honden! Inderdaad die van ons kan ook tellen en klokkijken ;-))
    Hoop ook dat het vandaag goed is gegaan met jouw Jannen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja slimme honden, hier ook! Tussen de middag maak ik altijd de grote ronde, en voordat ik dat doe ga ik eerst naar de wc. Als ik dat doe breekt de hel los voor de badkamer, en kan ik amper bij de gang komen zo blij zijn ze dan...en o wee als het een keer niet kan....dan krijg ik van de beschuldigende blikken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...