vrijdag 26 april 2013

Bijkletsen op de fiets...

Jan is best druk de laatste tijd. Naast zijn werk en de PLC cursus (wat hem eergisteren een dag van 9.00 - 22.00 opleverde) is er ook altijd wel iemand of iets wat zijn aandacht opeist. Van de week waren dat de fiets van Junior en de laptop van A en A. Niet dat ie dat met tegenzin doet hoor, helemaal niet! Alleen, soms hebben wij dan van die weken dat we elkaar alleen tijdens het eten zien. Als Jan dan niet hoeft te werken natuurlijk...

En toen zag ik op de weersverwachting dat het donderdag mooi weer zou worden. Ik bedacht me dat het misschien wel een slim idee was om aan Jan te vragen of ie geen halve dag vrij kon nemen. Zo kwam het dat we gisterenochtend met Pino op stap gingen. Fietsen mee en op naar Busloo...

Eerst haalden we nog een heerlijk broodje bij bakker Bril:




Als je eens in het plaatsje Voorst bent, vlakbij Zutphen, moet je het brood van deze bakker écht eens gaan proberen! Zooo lekker!

We zetten de bus op een parkeerplaats bij Busloo neer en we genoten eerst van een kopje koffie en ons aankopen. Daarna stapten we op de fiets. Met de puntenrouteborden in de buurt kwamen we tot een route en we gingen op weg.

Onderweg kwamen we in Twello nog een kringloop tegen (nou ja, we wisten dat die daar was en probeer daar dan maar eens weerstand tegen te bieden ;)) Ik kocht nog leuke dingetjes, maar daarover een ander keertje meer...

Tussen de middag lunchten we bij vliegveld Teuge. Leuk, picknickkleed aan de kant van het vliegveld en onder het genot van nog een broodje een beetje vliegtuigen "spotten". Daarna gingen we weer vol goede moed op weg.

Toen we weer bij de bus aankwamen genoten we nog van ons laatste kopje uit de thermoskan, voordat we weer op huis aan gingen. Daar pakte ik het huishouden weer op, en Jan vertrok met de bus om het laatste stuk van de late dienst nog even te werken. Het was een geslaagd dagje! Even heerlijk bijgekletst en bijgetankt. Echt voor herhaling vatbaar!

Vandaag is Jan vrij, vanavond gaat ie de nachtdienst in. De bedoeling is dat Pino vandaag klaargemaakt wordt voor het echte kampeerwerk. Een beetje opbouwen (luifel eraan enz., schoonmaken, opruimen, de gordijntjes erin,dat werk).

Ik haal nog even een sopje door het huis en ga zorgen dat er weer genoeg te eten en drinken is. Ook doe ik de was, Jan nam het van Fleur ook mee gisteren, op weg naar huis. Ze had deze week geen tijd voor dit klusje. Ik gelukkig wel vandaag, de eerste is al bijna klaar. Dus ik typ hier maar eens een eindje aan, dan kan ik het even ophangen. Fijne dag allemaal vandaag en tot schrijfs!!

9 opmerkingen:

  1. Dat bijkletsen schiet er hier ook wel eens bij in. Ook ik heb een man die altijd bezig is met allerhande klusjes, oftewel een die het woord 'vervelen' niet in zijn woordenboek heeft staan. Dus afgelopen week maar meegereden toen hij een afspraak had bij de fysio. Konden we in de auto eens goed bijpraten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig zeg!

    Als mijn man niet te laat thuis komt dan lopen we graag een stukje naar 'de eerste brug'. Even rustig contact maken.


    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms spreek je elkaar inderdaad nauwelijks. Wel wat vluchtige dingen, maar echt bijkletsen lukt soms gewoon niet tussen werk en de kindjes en andere afspraken. Vroeger liepen Man en ik vaak met de kinderwagen een eind na zijn werk (voor het avondeten, hij is altijd vroeg thuis). Dat was onze kletstijd. Maar nu willen de kinderen zelf lopen en dan zijn we natuurlijk vooral met hen bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was een heerlijk dagje gisteren dan ben je wel gek als je daar niet volop van geniet op wat voor manier dan ook. Mr. X had ook vrij en dat was dus boffen. Ik wil even niet weten wat de weersvoorspellingen zijn maar gisteren hebben alvast binnen. fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk zo,n middagje genieten hè ! Maar goed dat je dat gedaan hebt en niet hebt gewacht tot vandaag !!! Het regent hier al de hele dag pijpenstelen !!
    Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Trudy,
    Dat heb je zo ontzettend nodig zo af en toe. Een lekker dagje samen. Zeker wanneer je het steeds zo druk hebt.
    En daar in die buurt is het ook ontzettend mooi. Mijn broer woont vlak bij Apeldoorn en zijn dochter woont in Twello, dus die omgeving ken ik een heel klein beetje. Vliegveld Teuge ken ik omdat ik daar vorig jaar mijn parachute-sprong heb gemaakt.. Daar heb ik dus heel speciale herinneringen aan...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn hè,zo'n dagje er even helemaal uit.
    En het weer werkte gisteren ook nog eens mee.
    Wat wil een mens nog meer.

    Fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was heerlijk Donderdag. Zo'n dag hebben we af en toe echt even nodig om weer op te laden!
      Geniet lekker met Pino en je gezin!

      Verwijderen
  8. Jah wij moeten af en toe ook ehct even tijd maken/zoeken om elkaar even echt te spreken, vaak word het dan meteen ook weer laat en nachtwerk, omdat we zoveel te bespreken hebben dan :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...