woensdag 10 april 2013

Zelf knippen...

Ik krijg de vraag nogal eens: "Knip jij trouwens zelf je haar?" Ik kan het best wel een beetje begrijpen, deze vraag, maar natuurlijk kan je de achterkant van je hoofd nu eenmaal niet goed zien. Afgezien van het feit dat ik niet van elastiek ben. Ik denk dat mijn schouders flink zullen protesteren als ik ga proberen achter in de nek mijn haar te knippen ;o

Dus nee. Ik kan dan wel kapster zijn, maar er zijn grenzen. En dit is er ééntje van. Ik ben al blij dat ik de rest van het gezin gratis van een goed model kan voorzien, dus ik vind dat die 25 euro's, die ik moet betalen als ik bij mijn ex-collegaatjes mijn haar laat knippen eraf moeten kunnen. 1 Keer in de 5 weken. Als ik het heel droog ga uitrekenen is dat 5 euro per gezinslid. Dat lukt niet veel mensen, denk ik zo. Tenminste, als je dan nagaat dat het haar daarvoor door gediplomeerde kapsters geknipt wordt.

Maar toch is het niet helemaal waar wat ik je nu wil laten geloven. Niet het hele haar wordt in de salon geknipt. De lok, die is voor eigen rekening. Ik heb namelijk 2 gigantische kruinen op mijn voorhoofd zitten en die zijn al veel te vaak te kort geweest. Met als hoogtepunt de ene keer dat mijn vader mijn ponny voor zijn rekening nam. Natmaken, naar beneden kammen en dan de schaar er zo recht mogelijk langsheen halen. Oei. Dat was de laatste keer dat hij het mocht doen.


Een jaar of 10 was ik hier... leuk model hè, en dan wilde ik het ook nog laten groeien :o

Vanochtend, na het douchen, pakte ik de schaar er ook maar weer eens bij. handdoek over de toilettafel en via de spiegel knippen maar. Gelukkig ben ik erg gewend met de spiegel te werken, het gebeurt nogal eens dat je tijdens het knippen gezellig een gesprek voert met de klant. En dan kijk je vaak tussendoor in de spiegel. Dat maakt dat de oriëntatie steeds beter wordt wat dat betreft.

En toen ik klaar was had ik een handdoek waar nog best wat haar in zat. Tsja, ik moest al eventjes, en het gekke is, zelfs als je het zelf kunt laat het knippen nogal eens op zich wachten.

Met dat haar deed ik iets wat meer mensen die net geknipt zijn doen. Ik legde het buiten neer, voor de vogels. Er zijn kennissen van mij die het hele jaar hun afgeknipte haar sparen, en het in deze tijd in een hanging basket doen als nestmateriaal voor de vogels! En het is heel erg leuk te zien dat daar dankbaar gebruik van wordt gemaakt!

5 opmerkingen:

  1. Leuk! Afgelopen week haalde Sophie na het borstelen het haar uit de borstel en gooide dat zo naar buiten. Wat doe jij nou vroeg ik haar en ook Sophie deed dat dus voor de vogels.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met mijn langere haar dat ik vaak in een staart draag ga ik niet vaak naar de kapper. Maar als ik ga vind ik ook dat ik het heb verdiend, net als jij knip ik ook het hele gezin. Scheelt zoveel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de foto schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke foto :-) Eerst knipte ik manlief ook zelf, hij wilde dat (vroeger deed zijn moeder het toch ook 'gewoon' zelf?!) maar ik kreeg er de zenuwen van! Nu komt er eens in de paar weken een (gediplomeerde) kapster aan huis die voor 30 euro ons alle 3 knipt. Heerlijk, wat een opluchting!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke vrolijke foto,Trudy.
    En ja,een knipbeurt bij de kapper is tegenwoordig best prijzig.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...