zondag 7 april 2013

Blij.

Ja, ik ben helemaal blij. De reden? Nou, mijn nest is weer vol. Vrijdag kwam Fleur al richting huis, en van Mirte was het allemaal nog niet zo zeker. Is meer een kind van haar vader wat dat betreft. Ze heeft er een beetje een hekel aan om verwachtingen te scheppen, en dat heb ik wel geaccepteerd. Ik zie dan wel.

Maar zo tegen de avond aan vertelt Fleur dat ze met haar zusje contact heeft. Zusje is aan het leren geweest, in de UB in Utrecht, in de stad. En in de pauze is ze wezen shoppen. Het mooie weer komt eraan, en er moest een jurkje komen. Maar ze wist niet helemaal zeker of het jurkje het wel was. Dus een fotootje gestuurd, en zo hebben de meisjes vaak even contact.

Ook zei ze terloops dat ze misschien straks nog even de trein pakte naar huis. Maar, ze is een tijdje geleden haar O.V. kaart verloren, en nog steeds is er geen nieuwe via de past aangekomen. Ze denkt dat de buurtjes hem hebben. De post heeft in haar straat nogal moeite met het vinden van het juiste adres. Met bis en zo en dan nog een letter erachter. Lastig.


plaatje van www.


Buum is thuis. Maar helaas, geen kaart. Beneden haar zit nog een kapsalon, het zou maar zo kunnen dat de kaart daar ligt. Maar de kapsalon is natuurlijk na het weekend pas weer open. Een beetje teleurgesteld heb ik even later Mirte aan de telefoon. En niet alleen zij is teleurgesteld. Volgend weekend zijn er weer roeiwedstrijden en die week daarna gaat ze op stedentrip naar Boedapest. Dus zie ik haar best lang niet. Maar een kaartje helemaal betalen, ze kan het niet missen..

Nou, ik wel! Er zijn nu eenmaal prioriteiten!! En zo komt het dat ze gisterenavond om kwart over 9 op het station aan kwam, en we zo gezellig samen aan het ontbijt zitten. Ik geniet! Van de 2 meisjes extra aan tafel en de verhalen die ze mee hebben.

Het is hier buiten nog een beetje mistig, maar ik hoop dat dat straks allemaal oplost. En dan... dan gaan we straks Tukker ook nog even heel blij maken. Met een flinke wandeling in het bos. Daar zijn we allemaal aan toe. Fijne dag, voor jullie ook!!!

7 opmerkingen:

  1. Zeker als het om post gaat over de Studiefinanciering geef ik je het advies om jullie adres op te geven als correspondentieadres. Dan weet je zeker dat er post niet op een verkeerd adres bezorgd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is misschien wel een goeie, ware het niet dat Mirte lang niet elk weekend thuis komt, en dan ligt zoiets er zomaar een week of wat...

      Verwijderen
  2. Lekker je hele spul bij elkaar. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh wat was het heerlijk vandaag!! Echt genieten met dat zonnetje erbij!
    Wij hebben ook heerlijk gewandeld met onze hond en toen als afsluiter lekker op een terrasje in de zon cappuccino met appelgebak genomen! We waren al vroeg en dus om 13.00 uur weer thuis en lekker de hele middag in de tuin zitten lezen !
    Fijn dat jij ook zo,n fijne dag had met al je kids om je heen!
    Bij ons was oudste ook een keer z,n OV. kwiijt en herinner me nog dat het een heel poosje duurde voor dat ie er was hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een weelde om je huis weer vol te hebben. En dan is het ook nog eens lekker weer dit weekeinde.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat je nest weer vol was,dat zijn vast geniet momentjes,fijne week,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...