vrijdag 12 april 2013

Met z´n allen...

Jan Junior is hier thuis meestal op z´n kamer te vinden. Achter z´n computer, waar ook nog eens 2 beeldschermen op aangesloten zijn. Koptelefoon op, spel aan en skype aan. Met zijn vrienden speelt ie dan gezellig een eindje weg. Ik vind het wel eens jammer dat ik die jongens nauwelijks zie, maar ja... Volgens Jan heeft ie op deze manier net zo goed contact. Maar toch...

Van de week kwam Jan thuis met een vraag. Of N, die ook bij hem in de klas zit, vrijdagmiddag vanuit school mee mag komen. N. woont nogal een eindje van ons af. Maar met de trein met Jan mee en dan niet te laat ´s avonds de trein terug, dat moet kunnen. Tot 10 uur mag ie van z´n moeder, en ik vind dat ook een prima tijd.

´s Avonds komt Jan tussen het gamen door even beneden. "Ik heb een vraag"  zegt ie,  "Maar waarschijnlijk mag het niet..."  De vraag komt erop neer of er nog een klasgenoot mee mag komen. Ik vind het goed. Jan's gezicht klaart helemaal op. Hij weet heel goed dat het al met al best een drukke boel gaat worden. 2 PDD-NOSsers, waarvan ééntje ook nog ADHD heeft en dan nóg een ADHDer. Ze zitten niet voor niets op een cluster 4 school.


Eh ja... zo kan het ook. Plaatje van www.

Maar ik ken de 2 jongens goed, en ze zijn absoluut de kwaadste niet. Sterker nog, ik kan er prima mee overweg. En dan is de tijd ook nog eens afgebakend. Ik hou ervan, flink duidelijkheid voor deze jongens. Het geeft hen rust, en stiekem mij ook.

Jan heeft ook nog een vriend hier in het dorp. Hij was altijd z'n beste maatje op de lagere school. Kind aan huis. Zijn moeder werkt full-time en dat maakte dat vriend bijna dagelijks hier was na schooltijd. Of vriend ook nog mocht komen misschien???

Ach, kom ook maar op! Het handige was dat Jan Sr. vroege dienst had en de drie jongens zo mee kon nemen met de bus. Vriend uit het dorp is ook al gearriveerd. Wij maken zo even een lekker patatje voor de jongens en nu.. Nu geniet ik van de zware stemmen die doorklinken door het plafond. Ze hebben er lol in, en dat is me heel veel waard!!

11 opmerkingen:

  1. Hier kon ik ook zo van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, dat klinkt gezellig. Ja, dat herken ik wel, dat altijd bovenzitten. Soms dreunt de muziek door het plafond heen. Maar ja, als ze het huis uit zijn dan mis je het weer. Dus toch nog maar even genieten van de gezelligheid. Groet, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn voor Jan jr. dat dit bij jullie gewoon kan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En het leuke is, dat er later nog eentje bij kwam! Nu zijn ze met z'n allen op de fiets naar vriend. Daar thuis hebben ze een beamer, en dan kan je gamen in het groot ;))

      Verwijderen
  4. haha Ik heb hier ook drie logeetjes. De vriendinnen van mijn dochter wilde graag allemaal wel eens in onze sauna. Dat is dus net geweest en nu gaan ze allemaal gezellig film kijken en dan nog samen slapen. Na het ontbijt morgen worden ze weer allemaal opgehaald. Gezellig he. Heerlijk vind ik dat. Dat zijn later de leukste herinneringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. geluksmomentjes om te koesteren. fijn weekend X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk toch dat ze bij jullie thuis willen zijn, beter dan over straat zwerven!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies! Ik moet zeggen dat ze dat ook nooit gedaan hebben, over straat zwerven. Zien ze gelukkig het nut niet van in...

      Verwijderen
  7. Doet me denken aan de (twee) keer dat hier 's nachts een LAN party werd gehouden, misschien is dat het volgende bij jullie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat staat al in de planning... voor de zomervakantie, als de examens achter de rug zijn ;))

      Verwijderen
  8. Niets mooier dan een huis waar vrienden welkom zijn-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...