zaterdag 20 april 2013

Studententijd is genieten!

Gisterenavond om een uur of 1 werd het tijd het boeltje maar eens op te ruimen beneden om het nest in te duiken. Lange dag gehad en ik was er helemaal aan toe. Maar toen kwam er nog een kersje op de taart van deze dag. Jan liep al lezend op zijn mobieltje de trap op en gaf heel droog aan dat Mirte zo nog thuis kwam. Twee weken zagen wij haar niet, en de laatste week daarvan was ze pas echt ver van huis!

In Boedapest, wel te verstaan. Ze gunde zichzelf samen met 2 vriendinnen een stedentripje. Na hard werken hadden ze dat echt verdient!

Ze zijn natuurlijk studenten dus er werd een heel goedkope versie bedacht. Vliegen met een supergoedkope maatschappij (50 euries kostte een ticket) en met z'n drieën een koffer delen. Overnachten in een hostel voor een 10tje per nacht. En oh ja, de laatste nacht gingen ze uit, en nadien meteen weer door naar het vliegveld. Scheelde weer een overnachting... Even nog slapen op het vliegveld ("Nee mam, ik lag bovenop mijn spullen, dus er kon echt niets gebeuren!") en om half zeven vloog ze weer naar Eindhoven.

Nee, we hoefden haar niet weg te brengen of op te halen. Er rijdt een trein en ze ging toch via Utrecht. Tante zelfstandig ;)) En, oh ja... 's avonds ging ze natuurlijk nog naar Fleur, daar was het ook feest...


van het www.

Een huisfeest. Met 10 mensen wonen ze in een huis en al die mensen nodigden weer hun vrienden uit. Jan reed maandag met Pino naar hen toe en samen maakten ze de voorraad bier bij de A.ldi een koppie kleiner. Natuurlijk moest er ook wijn komen (de bus was afgeladen) en oh ja! 4 zakken chips maakten het feestmenu compleet :o

Alles ging in het thema "Sprookjesbos". Volgens Mirte erg geslaagd, dit feest. Alleen, ze was wat moe, gek he? En er was een vriendin van Fleur met de auto. Die reed dus vannacht nog weer deze richting op en er was nog een plaatsje vrij... Duzzz...

Het wordt dus weer genieten vandaag. Lekker veel verhalen aanhoren. Van Mirte al straks, aan de ontbijttafel en Fleur zal ergens in de loop van de dag zeker ook vol anekdotes thuis komen.

Ik vind het geweldig, dat de meisjes zo volop genieten van deze tijd. En de cijfers lijden er helemaal niet onder, wat wil een moeder nog meer??

8 opmerkingen:

  1. Geweldig toch! Als ik het zo lees,mis ik even mijn studententijd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb niet gestudeerd, dus ook geen studentenfeestjes. Wel andere feestje die waren ook leuk. Zo te zien genieten ze van hun studententijd. super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi dat er zo genoten wordt-en soms lijkt het mij goed om niet alles te weten. Ik word GEK van alle mogelijke gevaren. Ik heb nog wat te leren! Mooi weekend-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh lekker dat ze weer thuis is :) En ze hebben een slimme en goeie moeder, ze lopen niet in zeven sloten tegelijk. Volgens mij lopen die meiden van jou sowieso niet in de sloot. Fijn dat ze zo genieten! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, fijn om zo van je studententijd te kunnen genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hihihi wat een mooi verhaal. Onze zoon van dertien heeft al een tijd geen pc meer op zijn kamer zijn cijfers leden er wel onder :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 'k Vind het altijd zo leuk om te lezen dat je meiden ook zo met elkaar optrekken: echte zussies! Genieten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk heh al die spontane ingevingen van die meiden. Ik geniet hier ook altijd van de spontane opwellingen. Ook al ben ik er deze keer zelf de dupe/profiteur van.

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...