donderdag 18 april 2013

Eventjes bleh...

Ik had er gewoon niet zoveel zin meer in. In wat niet? Nou, in de eerste instantie in bloggen. Ben al heel wat daagjes alleen thuis, en dat is niet altijd even leuk. Ja, ik weet 't, er  zijn zat drukke moeders die graag met mij willen ruilen. Zo had ik er ook over gedacht, zo'n 10 jaar geleden. Maar als het, zoals deze week, wel érg stil is in huis, en je dan ook nog niet veel afspraken buitenshuis hebt, is het niet leuk meer. Dus waar moet je dan nog over schrijven??

Dinsdagochtend had ik er zat van. Belde vriendin, en ging gezellig op de koffie. Daarna nog even de stad in, en ik knapte daar behoorlijk van op. Ik besliste dat het woensdag afgelopen moest zijn met het niet veel doen en opkijken tegen grote klussen. Gewoon dóen, dacht ik zo!

Dus gisterenmorgen ging ik naar buiten. Pakte een hark en de elektrische grasmaaier en werkte systematisch al het blad en prut de tuin uit. Toen ik daarmee klaar was en Junior thuis kwam, pakten we mijn groene autootje en reed ik naar de winkel. Viooltjes moesten er komen, en Junior ging mee voor het sjouwen van grote zakken potgrond.

Een tijdje geleden gaf mijn vader aan dat hij bij iemand was geweest die van een oude bloembak af moest. Zoals de trouwe lezers weten, wij zeggen zeer moeilijk "nee" tegen dit soort aanbiedingen. En zo kwam het dat aan het einde van de dag er dit te zien was in onze tuin:


Ja, het is echt een oude bak. Een Bentheimer, blijkt ook nog! De verf bladdert af, wij laten dat lekker gebeuren. Is precies onze stijl!

Leuk toch, zo bij de deur?
Nog even wat andere plaatjes, voor het idee:


Aan de andere zijde van de deur staan m'n kruidenplantjes.  


Plaatje van de zijtuin. In het schuurtje achter de put is de labrakraai druk bezig met zijn nest.
Hier zie je dat. We kunnen dat op de voet volgen als we aan de eettafel zitten, leuk hoor!

Deze staat op de tafel bij het schuurtje. Nee, niet schoongepoetst, ik vind het zo leuker.

Viooltjes in een schaal, gekocht ooit op vakantie bij een onvervalste Franse brocante...

Ja, achter is het ook klaar. Ik kan lekker in het zonnetje onder het afdak zitten!

Poeh, wat heb ik hier tegenop gezien. En wat is het heerlijk als het nu klaar is! Ik heb weer volop energie voor meer klussen. Welke? Ach, misschien schrijf ik daar dan nog wel over!!

15 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er leuk uit. Ik word er vrolijk van. Mijn Lief heeft de neiging om alle plantebakken schoon te spuiten en begrijpt maar niet dat ik t mooi vind met mos, bagger, en andere dingen die erop groeien. Gelukkig hebben jullie wel dezelfde smaak zo te lezen.
    Mijn ervaring is net als jij; hup in de tuin rommelen en je krijgt energie. liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, wat gezellig, en al die viooltjes zijn super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het mooi geworden! Ik begrijp dat je daar weer helemaal vrolijk van wordt!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet het er gezellig uit bij je.Die bak is echt gaaf.Geniet ze !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijke tuin heb je hoor! En idd lekker buiten krijg je frisse energie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er fris en vrolijk uit! Hier is het ook vaak stilletjes in huis ....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke tuinhoekjes heb je,Trudy.
    En die plantenbak is echt geweldig.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat gezellig, jij hebt eer van je werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat Bleh gevoel ken ik hoor! Dat hebben we allemaal wel eens hoor!
    Geeft niks toch?
    Je hebt het er nu weer heel gezellig uitzien!
    En van het zonnetje en buiten krijg je vanzelf weer energie!
    Groetjes Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat staat leuk! Ik herken het wel van het rustige huis, soms moet je je zelf dan even toespreken.
    Maar binnenkort kom ik jou met een bezoek vereren, als ik een hele dag Emmen aan kan, kan ik zeker jouw kant op komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig meid, je hebt jezelf aardig geherpakt (ofzoiets)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Soms heb je van die blegh momenten, en dan moet je even je draai opnieuw vinden. Dat is bij jou goed gelukt. Ik bedenk altijd dat 'leegte' eigenlijk 'ruimte' is en dat biedt allerlei opwindende mogelijkheden om dingen te doen en te leren!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Soms mag je even ....... bleh. Je hebt het goed opgelost, naar buiten, de zon in en prachtige bloemen fleuren het humeur op. Het blijft zonnig!

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...