maandag 1 april 2013

Samen aan de studie...

Ja, het was gezellig met de Pasen. Of is, eigenlijk nog. Alhoewel op het moment de laptops weer op tafel staan, en Mirte vandaag in de UB in Utrecht weer volop aan de studie is geweest. Dat gaat voor haar toch beter dan gisteren, toen zag het er zo uit aan de eettafel:




Zowel de meisjes, als ook hun vader waren aan de studie. Ja, vader ook, hij volgt momenteel een PLC cursus. Gezien de fabriek waar Jan nu nog werkt dicht gaat eind december, wordt de werknemers daar een mogelijkheid aangeboden om weer te gaan leren. En Jan koos voor deze cursus. Die sluit goed aan bij zijn beroep als storingsmonteur, vandaar. Maakt toch misschien de kans op straks een nieuwe baan weer iets groter, en natuurlijk pak je dat dan aan...

Jammer genoeg heeft Mirte thuis altijd wat moeite met concentreren. Natuurlijk is het ook gezellig om wat bij te kletsen met zus, als je elkaar zoveel minder ziet, maar in combinatie met studeren is het niet zo handig. Dus koos zij ervoor om vanochtend alweer op tijd naar huis te gaan. Waar de bieb een goeie plek is voor haar om zich eens goed op het één en ander te storten...

Gisterenavond was het gezellig met de oma's en opa. Het eten was ook naar de zin. Ik maakte varkenshaas in bladerdeeg. Er waren nog wat stukjes deeg over, nadat ik het vlees ingepakt had, en ik leefde me even helemaal uit:




Een varkenspaashaasje en blije eieren... Koken met een knipoog dus. Nog een lekkere salade erbij, met natuurlijk eitjes erin, wat patat en stoofpeertjes en het diner was geslaagd. Nadien aten we zelfgemaakte tiramisu als toetje, en die schaal ging ook schoon op! Bij ons wordt er altijd beweerd dat als al het eten op is, het de volgende dag mooi weer is, en dat klopte vandaag!

Vandaag gingen Jan, Pino en ik met Tukker naar Gorssel, een plaatsje in de buurt. Daar ontdekten we een mooie route tussen de boerderijen door, waar Tuk dan ook los mee kan lopen. Op de terugweg gingen we nog even naar de kringloop, waar we leuk slaagden. Ik laat je de aankopen nog wel eens zien.

Vanavond hebben we nog even gezellig met z´n viertjes gegourmet. En nu? Nu zitten Fleur en Jan nog weer even achter de boeken, om straks, als ze klaar zijn onder het genot van een toetje nog even t.v. te kijken. De  Pasen was dus weer best geslaagd dit jaar!

8 opmerkingen:

  1. Hoi Trudy,
    Nou dat klinkt als een bijzonder geslaagd paasweekend. Heel gezellig. Lekker dat je iedereen weer even thuis had... En wat studeren ze toch allemaal hard. Geweldig hoor...
    Geniet van de avond en een fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aha, ik zie het al. Bij jullie was het ook knotsgezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn oudste is ook weer terug op zijn plek. Ook hij leert het liefst in de studiezaal van de bieb, daar waar hij door niets wordt afgeleid. Ergens in mei gaan we hem bezoeken, ik verheug me er nu al op! Middelste is ook weer terug naar zijn stek in Breda, dus jongste hoeft de bank bij de tv alleen te delen met poes Bibi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig zo aan de keukentafel! Ik heb mijn kinderen nu allemaal nog thuis, maar ik ben benieuwd hoe het zal zijn als ze op kamers gaan.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er gezellig uit, lekker is dat hè, zo genieten met familie.
    Nu zijn we weer opgeladen en kunnen er weer tegenaan.....
    Fijne dag,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lijkt me heerlijk met z'n allen rond de tafel, met de laptop of rond de gourmet.... Dan een rondje met de hond, is die ook tevreden!
    gezellige paasdagen achter de rug zo te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat ze dan toch allemaal weer even lekker thuis Zijn hè !
    Het zijn dus fijne dagen geweest!
    Hier net zulke dagen
    1e dag waren ze allemaal thuis + mijn ouders + nog een nichtje met d,r vriend en dat was dus met 9 man gourmetten!
    2e dag hadden de kinderen ieder zo hun eigen ding en waren we met z,n tweetjes. Smorgens bij schoonouders even gezellig koffie drinken en smiddags een eind met de hond gewandeld! Wat was het heerlijk weer daarvoor hè !
    Fijne week verder
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...