maandag 22 april 2013

Moestuin maandag.

Zag ik toch bij Valhalla op de blog dat deze blogster een nieuw item had bedacht... En laat dat nu nét helemaal aansluiten bij het blogje dat ik toch al had willen schrijven! Dus komt ie dan:

Ik schreef laatst al een blogje over het voorzaaien. Maar helaas, het mooie weer liet op zich wachten en heel veel plantjes schoten door. Ik redde er vandaag nog een aantal, dat wel. Vooral tomatenplantjes, maar daar had ik dan weer teveel van. Maar gelukkig heb ik dan altijd nog deze oplossing:




Ik zorgde ervoor dat voor kwart over drie de plantjes aan de weg stonden (er is een basisschool vlakbij, vandaar), en het ging heel hard. Zó leuk vind ik dat... een mevrouw die al helemaal blij toch nog eens voorzichtig informeerde of ze ze werkelijk mee mocht nemen... Já hoor!

Inmiddels had Jan de moestuin klaar. Laatst stortte ie al flink wat compost in het gat waar de trampoline voorheen ingegraven is geweest, en afgelopen zaterdag mengde hij de grond met zwart zand, dat ie tóch maar veilig bij een bouwbedrijf haalde. Met schoon grond verklaring, tenslotte verbouwen we er eten in. En, oh ja, ik zag in blogland laatst een aardbeientoren voorbij komen, hier!, en ik was meteen enthousiast. Dus in het midden werd dat gerealiseerd. De plantjes zitten er al in:




Vanmiddag zaaiden we alvast wat in het rondje. In punten ging er wortel, radijs, lathyrus, rode bietjes en sla in. En toen het klaar was haalde Jan nog even een gieter tevoorschijn en werden de plantjes van water voorzien. Ook altijd handig ;)


Handig toch zo'n "tuinkabouter" ;))


Ik krijg binnenkort van moeder en schoonmoeder nog zaadjes voor spinazie en lente uitjes. De plaatselijke supermarkt heeft momenteel een actie. Bij een bepaald bedrag aan boodschappen krijg je dan zaadjes cadeau!


Bewaartrommeltje met zaadjes, sommigen moeten nog ff wachten...

Nou, en wij wachten af! Elke avond even rond met de gieter en hopelijk doet het weer de rest. Jaa... natuurlijk ook zorgen dat het onkruid geen kans krijgt, dat spreekt vanzelf! En dan... dan eten we straks heerlijk onze eigen groenten, ik verheug me er nu al op!

18 opmerkingen:

  1. Wat lief van je om ze cadeau te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan ik je tuinkabouters niet eens lenen.....;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor.
    Dat zal lekker gaan smaken,denk ik.
    Verser kan haast niet.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, leuk dat je je plantjes gratis aanbood!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed idee om die plantjes gratis aan te bieden!
    En ik ben benieuwd naar het resultaat van je moestuin...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 't Zal vast goed komen met die moestuin, zo leuk in een cirkel Bij ons op de volkstuin is er altijd een behoorlijke ruilhandel: de één heeft tomaten over, de ander prei, de volgende kool etc...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig zo vers uit de tuin,het ziet er schitterend uit je tuintje en wat leuk van de tomaten plantjes,fijne week,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk gewoon, ik heb ook al aardig wat gezaaid en gepoot. Jammer dat het eigenlijk 's nachts nog wat koud is voor sommige zaailingen. Nouja straks in mijn kasje zal het vast beter gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aah geweldig, ook hoe je ze weggeeft! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een creatieve oplossing voor de trampolineplek. Mooi om overschot niet te hoeven weggooien. Een heel praktische tuinkabouter. Verwijdert hij ook onkruid? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, helaas... deze tuinkabouter houdt niet zo van tuinieren :o

      Verwijderen
  11. Wat leuk dat je zoveel mensen blij hebt kunnen maken zeg!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie moestuin! En wat leuk om de plantjes weg te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk zeg. Mijn man is ook druk bezig met de voorbereidingen voor ons moes"balkon". Nog even en dan kan alles de potten in. Geweldig, je eigen groenten kweken. Groet, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lief dat je de tomaten planten weggeeft. Doet me denken aan Pietje Bell de film overal waar je teveel van hebt mag je weggeven. Leuk die aardbeientoren!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk toch je moestuin zo en die aardbeitoren vind ik ook erg leuk!
    Enne als ik wat dichterbij woonde kwam ik ook een tomatenplantje bij je halen! Haha
    Wens je de komende tijd heel veel succes met het groeien en bloeien van je moestuin. We zullen vast veel lekkers voorbij zien komen!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...