maandag 29 april 2013

Een pluim!

Oh, wat ons nou gisteren weer gebeurde... we kregen een pluim! Van de buurtjes! Voor het jarenlang oppassen op Roosje, hun kat, en de kipjes. Als zij op vakantie gaan, meestal zo'n drie keer per jaar.

We doen  het met plezier hoor. En het is ook altijd weer een beetje vreemd als buuf en buum dan weer thuis zijn. Het ritme zit er dan zo in dat ik altijd een beetje moet afkicken. 't Is echt zo'n loopje 's ochtends en 's avonds na het eten. 'k Ga ff de beestjes doen bij E. hoor, kondig ik dan altijd even aan thuis. Ik loop er dan omheen, bij hen zit de ingang aan de andere kant, en als de kipjes mijn hakken horen (ik loop nogal luid helaas...) beginnen ze al te tokken. Leuk hoor!

Roosje was vroeger een heel schichtige kat. Ook een beetje onvoorspelbaar, dus ik was altijd een beetje op mijn hoede. Maar de laatste tijd is ze nogal dement, en dat maakt dat ze vol enthousiasme op mij af komt. Moest ik eerst wel aan wennen, maar het klikt nu aardig tussen ons.

En gisteren, gisteren waren we uitgenodigd voor een drankje bij de buurtjes. Buuf had weer heerlijke cupcakejes gebakken bij de thee. Gelukkig mini's, dan blijf je ons figuur nog een beetje zien ;)) Toen de thee op was, en de borrel was ingeschonken, kwam ze met verrassingen op de proppen. Voor Jan had ze een miniatuurbusje gekocht, voor in de vitrinekast, en voor mij een heel mooi fotoboekje, die maakt ze zelf, kijk maar:


Dicht.

En dan klap je 'm open...

En zo helemaal!

"Daar kunnen dan de foto's in die jullie maken als jullie deze gebruiken" , zei ze. En toen kwam de pluim. Een soort waardebon die je kunt besteden aan allerlei leuks. We hebben vanochtend even gesnuffeld op het grote internet, op de site die bij de pluim hoort. En we kwamen overnachtingen tegen op een camping in de Ardennen. Al een beetje in de agenda rond gebladerd, en laten we nu eind augustus nog een paar daagjes ruimte hebben! Net tijdens de kermis hier in het dorp, da's nu jammer... (maar niet heus hoor, 'k ben er niet van. En Jan had er tot mijn lol ook geen last van om een jaartje over te slaan, duzzz).

Dus gaan we eind augustus voor de tweede keer deze zomer met Pino weg, naar de Ardennen. Nooit geweest, maar 't lijkt me echt prachtig daar. Oh, ik heb er nu al zin in! Met hoeveel we gaan, dat weten we nog niet. Misschien een tentje erbij voor de kids? We nemen Tukker in ieder geval wel mee. En op de konijntjes? Daar past buuf dan weer op! Lief toch?

7 opmerkingen:

  1. Oh, wat leuk! Het boekje ziet er ook heel mooi uit. Nu maar vast genieten van de voorpret :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk joh, om eens even in 't zonnetje gezet te worden.
    Zelfgemaakte cadeaus zijn altijd zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat van Roosje is herkenbaar: onze Bibi wordt ook aanhankelijker naarmate ze ouder (en wellicht een beetje dement) wordt. En mooi hoor de Ardennen. Zeg maar als jullie een pauzeplek in de buurt zoeken :-) (als jullie tenminste via Maastricht rijden)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is dat even een heerlijk vooruitzicht.
    En wat een lieve buuf heb je.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou wat ontzettend leuk zeg! Dat is ook al een pluim waard!

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...