donderdag 26 mei 2011

De juf en de kapper....

Vanochtend waren we al vroeg in de weer. Oudste moest zoals ik gisteren al vertelde vandaag als "ouderwetsche" juf naar haar stageschool. Dus de wekker ging nog meer op tijd dan anders en nadat alle gewone dingen gedaan waren kwamen de klemmetjes tevoorschijn om een knot te fabriceren. Daar heb je er héél wat voor nodig want ze is in het bezit van een enorme bos haar. En tóch is het aardig gelukt. Met bril op kan ze zó mee doen in 't kleine huis op de prairie....




Is het geen échte juf???

De auto ingestapt en óp naar school. In zulke gevallen ben ik altijd een beetje bang te laat te komen met als gevolg dat we toen we ter plaatse waren ik nog rúim tijd had om te tanken en daarna nog even in de auto met z'n tweetjes naar Chiel te luisteren.....

Ik reed terug en bedacht me ineens dat ik nog heerlijk vroeg was. Vroeg genoeg om even te proberen of ze het bij de kapper al druk hadden. M'n boblijn was weer aan onderhoud toe, dat is één keer in de vijf weken wel nodig. En de kapperszaak waar ik vroeger zelf ook werkte werkt zonder afspraak. Heel gezellig om daar nog regelmatig even bij te kletsen en gelukkig hadden ze tijd voor mij.Zelf ben ik heel tevreden met het resultaat maar oordeel gerust zelf:



'k Ben wel van een beetje klassiek eenvoudig, dus....

Nu nog even een kleurtje erin. Dat doet Jan of Mirte meestal, 'k wacht m'n kans af wie er het eerst tijd heeft. Een kleurtje vind ik heel prettig. Zéker voor de grijze haren, maar het haar wordt er een beetje stugger, dus steviger van. 's Zomers kies ik altijd voor een beetje lichter, dit keer heb ik voor een beige-blond gekozen van de L.. Óreal. Ben benieuwd...

14 opmerkingen:

  1. Hhaha, leuk... ze niet er inderdaad uit als een échte, ouderwetse schooljuf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De moeder ziet er op deze manier jonger uit dan de dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je nieuwe coupe is mooi, ik hou ook van eenvoud, en van beige blond...

    Hoewel die knot van je dochter, die heb ik ook wel eens, alleen geen bril dus eh.. Ik hoop dat ik dan niet al te schoolfrikkerig overkom (-;

    Leuk om jullie zo eens te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het staat je dochter leuk zo hoor.

    en jou kapsel mag er ook zijn .

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Absoluut een echte ouderwetse schooljuf.
    Erg goed gedaan ennuh...boblijn...tot een paar weken geleden gehad en nu eens helemaal kort laten knippen en geen spijt hoor...ik ben er echt blij mee.
    Maar....ik blijf het een klassiek en mooi kapsel vinden. Staat jou dus ook erg goed!
    Fijne dag. Ik reageer nog steeds via m'n url...hoop dat het snel veranderd.
    Trudie (truutske)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt een ouderwetse schooljuf hoor. Prachtige foto. Ik vind je haar leuk en je kamer heel gezellig met die grote tafel.
    Fijne dag nog.
    Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, wat een leuke foto's.
    Leuk om je eens te zien, je hebt onwillekeurig toch een voorstelling iemand.
    Ziet er gezellig uit bij je!

    Groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke foto's en ik ben erg benieuwd naar de reacties die je dochter op school te horen heeft gekregen.
    Mijn kapper wil ook altijd mijn haar verven. Ik snap niet waarom, ik kan heel goed leven met mijn eigen haarkleur (en eventuele grijze haren). En mijn haar hoeft ook net steviger. Dunner mag wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke foto's! Toevallig was ik vandaag ook naar de kapper..voor een "extreme boblijn" - dwz van achteren kort en dan van voren langer. Jouw coupe staat je goed. Is idd best "eenvoudig", zo'n boblijn... Je hoeft er weinig voor te doen, het zit gewoon goed.
    Het ziet er gezellig uit, daar. Theepot op tafel :-)
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze ziet er echt uit als een ouderwetse juf. Leuk zo'n thema op school! Heerlijk om naar de kapper te gaan, het zit weer netjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat ziet er leuk uit! Hoe was de dag van je dochter?
    Hartelijke groeten,
    Thara

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De Nederlandse versie van Laura Ingalls, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. echt grappig zo'n thema, leuk gedaan! fijn weekend, groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik wou net zeggen: 'Wat een leuke bril!' maar het is dus onderdeel van een verkleedoutfit! Het staat haar mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...