maandag 9 mei 2011

Toppertjes!!

't Is alweer de zesde dag dat ik niets zit te doen. Nou ja, niets... een beetje bloggen, lezen, inspiratie opdoen voor sieraden maken en ook wat maken.... en klusjes zoals aardappels schillen, groente snijden, was opvouwen en zelfs strijken lukte me vandaag. Als het maar zittend is.

En om me heen... daar gaat álles gewoon door. Er wordt gestofzuigd, gewassen ( soms schrik ik even als er iets in een was heeft gezeten waar ik het zélf nooit in zou hebben gedaan, maar 't ging goed...pff...), eten gekookt ( Jan was alleen vorige week de lasagne kwijt die in de oven gezet moest worden... hij moest hem nog maken....), bedden opmaken en zelfs schoonmaken gaat gewoon door.

De eerste paar dagen had ik nog flink last van m'n schouders en nek, spanning van de afgelopen tijd... Maar nadat er een paar dagen rust was geweest ebde dat ook vanzelf weg. Nu kan ik ook beter op mijn krukken leunen, dat móet de knie toch ten goede komen... Hij is namelijk nog steeds dik van het vocht, en mij kan het natuurlijk niet snel genoeg gaan.

Stuiterbolletje verwoordde het prachtig.. Het leven gooit met steentjes, zei ze, en als de kleine steentjes niet genoeg aankomen worden ze steeds groter, totdat.....Tsja....... 'k Wist wel dat rust goed voor me zou zijn, getuige m'n nek en schouderklachten, maar daar moet je maar tijd voor hebben. En dan werkt het bij mij ook nog zo dat ik iets al gedaan heb voordat de ander een kans krijgt..

Dus wat rest is acceptatie. Van de situatie op 't moment. Been op de stoel en alles rustig over me heen laten komen. En alles gaat om me heen gewóón door... Wat een toppertjes hè?!?!


7 opmerkingen:

  1. heerlijk dat het om je heen gewoon doorgaat en dat jij lekker tot rust kan komen! Geniet er maar van en hopelijk is je knie snel weer beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar... Zo zat ik ook van de winter een aantal maanden (!)(Niet van m'n knie) maar het was wel leerzaam: een lesje loslaten, relativeren en vertrouwen. Achteraf toch goed voor me geweest!

    Sterkte verder en hopelijk ben je snel weer op de been! Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey lieve Trudy. Ik roep altijd tegen iedereen; luister naar je lichaam. Je lichaam geeft constant signalen af als je over je grenzen gaat of als er iets mis is inside.
    Als je spierpijn of maagpijn krijgt geeft je lichaam aan dat je iets doet wat niet goed voor hem is.
    Veel sterkte en bedankt voor je lieve reacties op mijn blog. liefs Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  4. sterkte hoor.. zal niet meevallen; mama op een stoel. Sterkte en even volhouden... straks weer lekker aan de wandel misschien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed dat je toch luistert naar je lichaam. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je hebt een topteam om je heen. complimenten voor je thuisfront! groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een team daar thuis, geweldig! En gelijk een paar andere nare klachten verdwenen, dat is dan toch mooi meegenomen?

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...