vrijdag 9 september 2011

Even een aanloopje...

Vanochtend bij het wakker worden bedacht ik wat ik in de salades ga doen. Voor zondag, met het feest. En toen ik het ontbijt aan het klaarmaken was, hoeveel boodschappen er moesten komen. En wat, vooral. En oh ja het gras moet er nog even af voor de tent erop komt, en....

Hoooo, stop. Mijn hoofd loopt over merk ik wel. Papier erbij en een pen en schrijven maar. 't Kan beter daar staan dan rondspoken in mijn hoofd. En dan is het voor mijn wederhelft ook gelijk duidelijk wat er nog moet. Ik voel me altijd zo'n baasje als ik dat steeds weer moet aangeven. Nu kan ie het zien en doen wat hij wil.




Dus de lijst ligt klaar en ik hoop vandaag al het nodige te kunnen afstrepen. Zodat niet alles op het laatste moment aankomt. Want als ik ergens een hekel aan heb is het dat wel. Stress is iets waar ik slecht tegen kan, dus....

Maar eerst even de laptop op tafel. Om de berichtjes weer te lezen die jullie gepost hebben. En soms een reactie daarop te geven. Leuk! Lekker even ontspannen. Want een sprintje trekken gaat altijd het beste als je eerst een aanloopje hebt genomen!

13 opmerkingen:

  1. Zo doe ik het ook. Zeker in de zomermaanden als we steeds naar de boot gaan. Nu ga ik boodschappen doen, ook met een briefje! Succes met de voorbereidingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind lijstjes ook prettig als mijn hoofd omloopt. Je hebt dan meteen weer een gevoel van controle en overzicht. Bovendien streept het zo heerlijk af. Op mijn bureau ligt een noteboek van de Hema, waarin ik per dag noteer wat ik die dag moet doen.

    Vlijtig Liesje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik neem de tip van het lijstje over. Het lijkt me zalig dat ik (als het zich hier eens voordoet) Man niet steeds achterna moet lopen. Hij kijkt op het lijstje en weet dan wat en wanneer hij iets klaar moet hebben.
    Bij deze wens ik je alvast heel veel plezier zondag. Niet vergeten te genieten van al die mensen die om je geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handig om even een lijstje te maken, zodat je niet wat vergeet, doe je best.

    gr en een fijn weekend
    Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik lees wat er allemaal nog gedaan moet worden Trudy.....dan komt zo'n lijstje erg goed van pas want anders zou je idd het een of ander vergeten.
    Ennuh....moet dit allemaal nog af voor zondag???
    Succes meis met alle voorbereidingen...ik duim voor jullie voor droog weer.
    Lieve groetjes, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel succes met alle voorbereidingen !!!!
    Wij hebben ook mooi weer nodig zondag dus komt goed :-)
    Eerst even rieleksen hoor hihi
    FIJN WEEKEND lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo, dat is een hele waslijst. Sterkte!
    Ik duim voor mooi weer en een knotsgezellig feest.
    Ik ben trouwens ook een lijstjesfan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een tuinfeestje, wat leuk! Ik hoop, dat jullie mooi weer hebben. Ik ben ook van de lijstjes. Vooral als we op vakantie gaan. Vaak begin ik een maand van te voren met een lijstje en die vul ik dan af en toe aan als ik wat vergeten ben. Zo kan ik mooi op tijd alle spullen inpakken en vergeet je niets. Het is al vaak op vakantie voor gekomen, dat mijn man vroeg: je hebt zeker niet gedacht aan...? Waarna ik het zo ergens uit eeb koffer trok. Lijstjes, helemaal goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tjonge! Is het allemaal gelukt? Poeh he. Je hebt vast harder gewerkt dan ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lijstjes zijn top! Fijn weekend en veelplezier met je feest!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel goed Trudy,om een lijstje te maken.
    Daar krijgt je hoofd een opgeruimd gevoel van.
    Dat geeft wat rust.

    Ik wens je een heel fijn week-end
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Veel succes met alle voorbereidingen en een superfeest gewenst zondag! Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha ha, zo herkenbaar! Ik maak altijd en overal lijstjes van: wat er moet gebeuren, m'n boodschappen etc. etc.

    Fijn weekend, hopelijk hebben jullie mooi weer met het feest!

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...