donderdag 8 september 2011

't Is nu koffietijd.....

En ik vind dat programma wat erbij hoort op 4 ook helemaal leuk. Staat nu op. Ik neem er een lekker kopje koffie bij en een muffin die Mirte van de week bakte. Een Browniemuffin, heerlijk hoor!


plaatje van www, onze muffins waren op...

Het is best lastig op gang te komen op een doordeweekse dag die nog open voor je ligt. Vanochtend heb ik eerst Mirte maar even naar school gereden. Ze zou anders drijfnat op school komen, en ach ik moest toch nog wat boodschapjes doen.

Bij de Appie o.a. . Ik neem daar ook altijd een stapeltje A.llerhandes mee. Voor moeder, schoonmoeder, zus, vriendin, buuf en mezelf. Tsja, de winkel zit niet in ons dorp maar ik wil toch de lekkere recepten niet missen. Duzzzz....

Ook dook ik nog even bij de W.ibra binnen. Hebben ze schoolkoekjes die de kids heerlijk vinden voor 1 eurootje per pakje. En ook een bolletje katoen nog gehaald en een haaknaald (weer op een ander adresje...). Nu nog even een instructie opzoeken en het haken kan beginnen.

En de A.ction bracht ik ook een bezoekje. Een spuitbusje verf ging daar mee. Wit. Spuit ik heel subtiel op een krans die ik gisterenavond vor een nichtje maakte. Ze ging op zichzelf wonen en het leek me een leuk kadootje. Als ie mooi wordt laat ik 'm zien....

Zo'n anderhalf uur later kwam ik weer thuis. De was stond nog in de gang, subiet mee gestopt toen ik Mirte weg ging brengen. Eerst toch maar koffie, en in de reclames van K.offietijd hang ik steeds iets was op. Als het uurtje t.v. afgelopen is waag ik me eens aan een Foccaciabrood. Gewoon van bloem en gist, niks pak broodmix deze keer. En zelf kneden. Keep your fingers crossed, als ie gelukt is laat ik 'm zien.

En dan nog een paar pannen soep erbij. Mirte moet weer vroeg werken en zulk eten is dan altijd het makkelijkst. En oh ja, daarna ga ik de voorraad maar eens aanvullen. Boodschappen doen dus. Morgen weer ben ik bang, maar dan voor het feest zondag.

De recepten van de salades en de knoflooksaus laat ik jullie zien hoor, maar dan wel met foto erbij. Dus dat wordt ook niet eerder dan zondag. Maar ja, je moet tenslotte toch kunnen zien wat je maakt denk ik dan maar. Eerst vandaag maar, ik heb toch nog genoeg te doen... En als ik het zo opschrijf zie ik dat ik eigenlijk best een duidelijke planning heb. Waar een kletspraatje op een blog al niet goed voor kan zijn..... Fijne dag!!

P.s. Even updaten... De Foccacia is imiddels klaar. Met tomaatjes, kaas en rozemarijn. Zie hier het resultaat:


Beetje bleekjes, maar dat is in het echt niet zo hoor!!

En hij ruikt lekker......

10 opmerkingen:

  1. Poeh. Je hebt al 10x meer gedaan dan ik. Goed hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt er al een hele rit opzitten .Klinkt wel gezellig .Vond Appie in het andere winkelcentrum waar ik eerst woonde altijd zo gezellig ,maar dat is nu zo'n mega ding geworden ,zo ongezellig .Succes met je brood!1
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig hoe de dag zich zo vult... en dan 's-avonds bedenken waar de tijd is gebleven!! groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij zijn ook al heel ijverig geweest. Samen de ramen gezeemd, dat is het voordeel van een man die met pensioen is. Maar dat is ook het enige waar hij mee helpt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed zo, is lekker opschieten op die manier. Bij jullie ook herfst?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. drukdrukdruk.. maar wel allemaal leuke dingen! De foccacia ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jij bent druk bezig geweest,tja dan vliegt de tijd, heb de hele dag gewerkt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zooo lekker ijverig jij! En ik kan het bijna ruiken allemaal ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat brood ziet er lekker uit. Ik wens je heel veel sterkte met alle voorbereidingen voor de BBQ. Het klinkt allemaal heel erg lekker.

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...