dinsdag 27 september 2011

Verslaving...

Is het alweer bijna dinsdag... en zou ik zomaar een dagje overslaan met bloggen. Je moet er ook maar tijd voor hebben.  Want ik had vandaag zoiets leuks te doen!

Of ik nu aan het koffiedrinken was, of aan het t.v. kijken, of eventjes bij een van de kids aanschoof om te horen hoe hun dag was... Eigenlijk maakte het niet uit! Ik ging gewoon door waar ik mee bezig was.

Ze komen regelmatig voorbij in blogland. Grannys worden ze genoemd. Van die leuke gehaakte vierkantjes waar je van allerlei moois van kan maken. En ik kreeg steeds meer de kriebels...

Ooit wel eens leren haken. Toen ik nog een tiener was. Dus wat een stokje of een vaste was dat wist ik wel. Bij Google typte ik "grannys maken" in. En zo kwam ik op de blog van de hak op de tak terecht. Daar stond een duidelijke beschrijving compleet met foto's.

Haaknaald erbij en de bolletjes katoen die ik laatst al bij de Wibra kocht. Bij de eerste granny moest ik even goed lezen en kijken. Daarna wees het zich helemaal vanzelf:






Inderdaad, zoals ik al vaker hoorde, 't is helemaal niet moeilijk! Alleen... 't is vreselijk verslavend!!

16 opmerkingen:

  1. Oei, je schiet ook meteen wel heel erg op jij!
    En, wat ga je er uiteindelijk van maken (of doet dat momenteel helemaal niet ter zake :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verslavend he :-) Haken is favoriet wat handwerken betreft voor mij. Ben ook met wat 'dingetjes' bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er erg vrolijk uit.
    Het is voor mij erg lang geleden,dat ik dit
    gedaan heb,haken dus.
    Als kind haakte ik b.v. ook poppenjurkjes.
    Ik heb er zelfs nog eentje liggen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ja, dat is zo leuk!!
    Als de oogst weggewerkt is en de tuin 'n beetje op orde, dan wil ik ook het haken weer oppakken. Vroeger deed ik het best veel, maar nu jaren niet gedaan, zal ook eerst weer even goed moeten kijken...
    Wat ga je ervan maken, een deken of kussen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De bezige bij die Trudy heet.
    De alleskunner die Trudy heet.

    Leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klopt helemaal heerlijk verslavend, ik moet nog zo´n 67 grannys en dan heb ik een heerlijke sprei van al mijn restjes wol voor ´s avonds op de bank.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je vertelt het alsof het een 'piece of cake' is, maar jij hebt sowieso het knutselen in de vingers. Ben wel aangestoken dus ik ga binnenkort een bolletje katoen opzoeken en oefenen.
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk zeg! Gezellig al die kleurtjes bij elkaar!
    Groetjes van Nioole

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ik er van ga maken uiteindelijk weet ik nog niet. Ik maak eerst m´n bolletjes katoen op en dan zie ik wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, jij ook al ..... help ..... dit is dus echt verslavend .... Ik ga vanmiddag maar eens een bolletje wol kopen ;-) en dan begin ik ook .... gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat lijkt me een fijne verslaving om te hebben! Ik wil die ook wel.

    Vlijtig Liesje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Trudy,
    O wat leuk... Ik heb laatst ook een granny gehaakt. Eentje maar, als proef, want je weet niet of je het nog kunt.. Maar ja, gelukkig wel. En toen een japanse bloem, ook op een blog gevonden... En nu heb ik aan een gebreide sjaal, die ik voor mijn moeder heb gemaakt, helemaal rondom een leuk randje gehaakt... Ik weet wat je bedoeld, verslavend, ik zat gelijk te zoeken waar ik nog meer een randje langs kan haken. En de grannys... ik denk een keer een witte sprei van grannys te haken....
    Ik wens je nog een heel fijne middag,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ije....zal ik toch nog eens aan de 'haak'moeten.
    Ik breng er echt niets van terecht (denk ik altijd) maar met zo'n duidelijke beschrijving moet het mij toch ook eens gaan lukken.
    Ik zal er snel een kijkje nemen en lukt het....dan zie je dit vast op m'n blog verschijnen.
    Lieve groetjes,
    Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk om te zien dat het granny-virus je ook te pakken heeft! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Er zijn ergere verslavingen. Ik vind ze heel erg leuk en vrolijk. Zelf ben ik meer iemand van het breien. Een zelf gebreid sprei staat al jaren op mijn verlanglijstje.

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...