vrijdag 2 september 2011

Inhaalslag.

De hele week niet al te veel verplichtingen buitenshuis gehad... en tóch moest het vandaag ineens allemaal gebeuren. Was bijwerken, boodschappen doen, soppen... d´r kwam voor mijn gevoel geen eind aan...

Waar dat zo door kwam? Laten we het mooie weer maar de schuld geven. En het feit dat ik écht zo'n moeder (en vrouw) ben die het iedereen zo graag naar de zin maakt. Anders krijg ik last van een schuldgevoel. En als ik érgens een hekel aan heb....

Woensdag gingen we zoals je in het vorige logje kon lezen met Tukker wandelen. En toen we daar zo liepen kreeg Jan het lumineuze idee om de volgende dag te gaan fietsen. 't Wordt zulk mooi weer, zei ie nog en je weet maar nooit hoe lang dat duurt. Ik flink sputteren. Ja maar ik moet nog dit en dat...

En inderdaad, 't was stralend weer donderdag. Ineens krijg ik dan toch last van wroeging. Ach ja, denk ik dan, wat máákt het ook uit.... Snel een bak kant en klare bami gehaald (Mirte moest weer vroeg werken, dus er moest toch iets te eten zijn om vier uur..) en de fiets gepakt:




We besloten richting "De Hommel" te fietsen. Dat is een theeschenkerij hier in de buurt. Bij een prachtige boerderij hebben ze daar in de tuin een leuke gelegenheid gemaakt om eens lekker te lunchen:





Heerlijk gesetteld in de tuin bestelden we daar onze broodjes. Jan met gegrilde kip en ik met eiersalade. (oh oh, de lijn...):




Ze smaakten heel erg lekker. En met een volle maag gingen we de fiets weer op. We besloten even bij een knooppunt te kijken en stelden zo onze route samen. Nog zo'n flink uur hebben we gefietst. Met leuk uitzicht, heel landelijk vooral:




Om een uur of drie waren we weer thuis. Daar stond me nog een mooie chrysant op te wachten die ik kreeg van mijn ouders voor het oppassen van hun hondje vorige week. Ik was hem net op een mooi plekje aan het zetten toen ze het hek door kwamen. Na een kopje koffie gingen ze met een voorraadje appels van onze boom richting huis. En toen was het snel tijd om te eten. Nog een afspraak 's avonds, vandaar.

En vandaag, tsja vandaag deed ik dus een inhaalslag. Gelukkig had ik wel de energie daarvoor. Die had ik deze week al opgedaan.....

14 opmerkingen:

  1. Jouw man heeft wel gelijk, als het mooi weer is moet je het waarnemen. Kan morgen zomaar anders zijn. Maar ja, voor een moeder blijft het werk gewoon liggen, dus de volgende dag een tandje bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik geef je man helemaal gelijk! Heerlijk genieten. Het huis en de rest loopt niet weg. Wat een leuke foto's en een prachtige omgeving. Ik krijg ook zin om op de fiets te stappen.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een dag met een sterretje zo. Dat nemen ze je niet meer af!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je heb gelijk hoor om op de fiets te stappen,genieten was het zo te zien.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk er even uit! Echt genieten zo te zien en te lezen. Morgen nog zo'n mooie dag en zondag helaas weer onweer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahha dat is best wel herkenbaar hoor. Zo'n inhaalslag. Dan heb ik voor mijn gevoel een hoop lopen lanterfanten, wat overigens best meevalt en moet er daarna een hoop worden gedaan.

    En goed gevoel na gedane zaken?

    Groetjes,
    Gerreke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Gerreke ja hoor, alleen `k ben nog niet helemaal rond. Maar morgen is er weer een dag...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Moet kunnen,zo'n leuke fietstocht.
    En je hebt ook nog je huis aan kant gekregen,de andere dag.
    Dus je zult een voldaan gevoel hebben.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. lekker. Het is niet zo'n hele mooie zomer geweest in Nederland heb ik begrepen, dus dan moet je van die spaarzame dagen genieten hoor. En zo te lezen hebben jullie dat gedaan. Het schijnt vandaag weer mooi te worden, dus weer genieten hoor, ga je morgen weer strijken. Dat doe ik in ieder geval wel. Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed zo. Eerst genieten. Het huis wacht wel even.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heerlijk zeg, ik wilde dat mijn man dat eens voorstelde (die is getrouwd met zijn auto).
    De lunch ziet er geweldig uit, dat heb je er toch zo afgefietst ;-)
    En dat huishouden heeft 1 belangrijk kenmerk ;wachten doet het wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel herkenbaar... Zo heb ik ook tijdens de zomervakantie het een en ander laten liggen aan huishoudelijke taken. Dus als overmorgen de kids naar school gaan dan ga ik er volop tegenaan! Ehm, nee, ook die dag nog niet, dan gaan we naar de kermis ('s ochtends al de kroeg in)... Ehm, de dag daarna wordt het natuurlijk ook niks... Nee, aanstaande woensdag, dan gaat het weer gebeuren allemaal. Of zal ik nu alvast wat doen? Nee, nu is het mooi weer, nu nog even genieten... Het stof blijft wel liggen wachten tot ik weer langskom!

    Kijk, ik ben niet anders dan jou, het maalt allemaal maar in je hoofd!

    Lieve groetjes,
    Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hee, dat is toevallig... Waar jullie hebben geluncht, daar heeft een heel goede vriendin van mij op haar trouwdag een high tea aangeboden aan de gasten. Het is een heel leuk plekje daar, die boerderij met grote achtertuin!
    Fijn dat je zo'n mooie dag hebt gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oei wat een heerlijk broodje is dat.. hmmm krijg dr zin in

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...