maandag 12 september 2011

Geslaagd feest!

´t Was gisterenmiddag een uur of drie en de voorbereidingen waren klaar. Het hele lijstje was afgewerkt. En ik was een beetje óp..... Om vier uur begon het feest dus ik had nog een uurtje. Lekker een tijdschriftje erbij. Die had ik de avond daarvoor van mijn zus meegekregen. Is altijd zo leuk, mijn zus leest de Margriet en mijn moeder de Libelle. Eerst wordt er met elkaar geruild en dan mag ik ze lezen. Vaak kom ik dan ook thuis met een tijdschrift als er weer een verjaardag geweest is.

De Libelle Balans was het deze keer. Helemaal aan mij besteed. Ik nam het er dan ook lekker even van. ´k Heb me genesteld in een stoel in de feesttent en genoten van de rust en het blad. Om me heen zag het er zo uit:




En onder het afdak hadden we plek gemaakt voor het eten en de barbecue:




Een uurtje later was de tent helemaal vol met gezellige gasten. Eerst was er natuurlijk koffie met een brownie of plaattaart en daarna gingen we over op een drankje en wat zoutjes. Om een uur of half zeven ging de barbecue aan. Ik had er een aantal salades bij gemaakt waaronder deze, een spitskoolsalade, daarvan staat het recept hier.

En een pastasalade:




Het was een compliment toen daarvan het recept gevraagd werd. Ik heb beloofd die op m'n blog te zetten, dus Elly, hier komt ie:

Kook ong. 200 gram pasta beetgaar in water met een bouillonblokje. Spoel dit met koud water af en laat het uitlekken. Intussen maak je de rest klaar:

. Een stukje kaas in kleine stukjes gesneden.
. Een paar eetlepels feta, even laten uitlekken van te voren.
. Een bakje gesneden kipreepjes.
. Wat kleine snoeptomaatjes half door gesneden.
. Een halve komkommer, even door vieren  snijden en de zaadlijsten eruit snijden en dan in stukjes.
. Een stuk of drie gedroogde tomaatjes in stukjes.

Meng dit allemaal in een kom door elkaar, pasta erbij en afmaken met een kant en klare (doorzichtige neutrale) dressing. Eet smakelijk!

Het was een geslaagde en gezellige avond. En het weer viel ook nog eens reuze mee. Een paar spatjes regen maar daar kon de tent heel goed tegen.

Vanochtend moest Jan Sr. al weer vroeg werken. Hij had een paar uurtjes vrij genomen, maar zat toch om kwart voor zeven alweer aan de ontbijttafel. Ook Mirte en Jr. waren er al weer op tijd bij. Om half acht staat de bus voor de deur en Mirte moest ook vanaf het eerste uur.

Fleur is vandaag nog thuis, maar ik hoor al dat ze wakker is. De studie wacht weer. En ik? Ik ga alles maar eens een beetje opruimen geloof ik. En bijkomen van een héél druk weekend. Maar 't was zeker de moeite waard!!

12 opmerkingen:

  1. Fijn dat het zo geslaagd was! Het ziet er ook gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat geeft niks hè Trudy, dat je moe bent. Als het feest geslaagd is, heb je dat er graag voor over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey lieve Trudy heb gisteren nog aan je gedacht hoor. Leuk dat het zo geslaagd was en volgens mij viel het weer toch ook mee? ik wens je een lekkere rustige dag toen met een tijdschrift. Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vandaag lekker bijkomen en ontspannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat prettig om zo op een geslaagd feest terug te kijken.
    Die salades bij de bbq, dat lijkt mij ook lekker. Bedankt voor het recept!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En nu lekker bijkomen, en nagenieten.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig is het een mooi en geslaagd feest geworden. En nu rustig bijkomen met of zonder tijdschrift. Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jammie,lijkt me heerlijk ,je recept.
    En wat ziet die tent er feestelijk uit.
    Fijn,dat het zo'n goed feest is geweest.
    Daar kijk je dus met plezier op terug.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn dat het feest zo geslaagd was ,dan kun je zo lekker nagenieten .Heerlijk pasta salade ,alleen moet ik de kip vervangen voor iets anders omdat ik geen kip lust,ik denk tonijn en dat lijkt me heerlijk
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat het feest zo geslaagd was!
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er reuze gezellig uit! Fijn dat het zo geslaagd was!!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...