woensdag 7 september 2011

Fleur in bloemetjesjurk....

Tsja, bloemetje op woensdag.... ik kan natuurlijk mijn verregende en verwaaide Hortensia laten zien die bij ons achter in de tuin staat. Hij is wit. Best mooi hoor maar ik hou nu eenmaal van bloemetjes met een verhaaltje...

En dit gaat over Fleur, onze oudste. De naam bedachten we toen ik zo´n maand of 5 zwanger was, nu zo´n 20 jaar geleden. Of eigenlijk, de naam schoot ons weer te binnen. Via via kenden we mensen die een geadopteerde dochter hadden. Een klein Koreaans meisje. Fleur genaamd. En toen we deze naam weer tegen kwamen in het namenboekje herinnerden we het ons weer.

Soms kun je twijfelen aan dingen, maar dit keer hadden we zoiets van :"Ja, dat is 'm!". Zo gaat de baby heten als het een meisje wordt. Het past tenslotte ook heel goed bij een blond en wat langer meisje. Nou dat kwam maar goed uit.

Bij de geboorte was Fleur klein, 46 cm. Nu is ze bijna 1.80, dus dat is helemaal goed gekomen. En ze is blij met haar naam! Het past haar, soms letterlijk. Want ze houdt ook van bloemetjeskleding. Zoals het jurkje wat ze vorige week aan had naar school.

Ze had een nieuwe lerares en die moest nog even de namen leren kennen. "Goh, dat is handig, zei ze nog, jouw naam kan ik wel onthouden met dat stofje!"




Gisteren had Fleur haar weer. Ze kon even niet meer op Fleur's naam komen. En toen Fleur haar op weg hielp zei ze:"Tsja, da's ook niet gek dat ik het even niet meer weet, je hebt vandaag ook geen bloemetjesjurk aan!". Ik ben bang dat Fleur er voorlopig even op dinsdag aan vast zit. Nou ja, bloemetjes zat in haar kast....

Wil je nog meer bloemetjes zien vandaag, vrolijkt misschien een beetje op, kijk dan even bij haar...

12 opmerkingen:

  1. Eigenlijk best leuk, die bloemetjes op woensdag. Leuk verhaaltje ook, Trudy.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je weer een gezellig "bloemetjes verhaal ".
    Past helemaal bij dit thema.
    Wens je een heerlijke dag,
    Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dus voor Fleur is het voortaan: Bloemetje op dinsdag ;-)
    Leuk, jouw bloemenverhaaltje van deze week!!!
    Bloemengroetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtig logje....

    Mooie naam, Fleur.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fleur zet elke dag de bloemetjes binnen en buiten :-)
    Leuke post !!! Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk verhaal! Je krijgt vanzelf een glimlach op je gezicht!
    En wat was ik blij met je reactie op mijn blog, want je ziet het... ik kan weer reageren!!!
    Dank je wel! Ik ben ook zoooo geweldig met de pc, ik snapte er helemaal niets van!!!

    Groetjes, Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een gezellig bloemtje-op-woensdag-verhaal!

    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk verhaal.... ik koppel ook namen aan een verhaal. ook bij mijn collega's, maar onthoud ze dan ook wel. hihi groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wilde ik schrijven: Voor Fleur is het een bloemetje op dinsdag, lees ik dat Sjonke me voor is! Hele originele bloem op woensdag heb je er van gemaakt! Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk bloemetjesverhaal.
    En ik denk dat Fleur het niet erg vindt,om iets met een bloemetje te dragen,op dindsdag.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi hoi

    een mooi verhaal op bloemetje op woensdag.
    Bloemen namen vind ik geweldig ons buurmeisje heet roos en daarnaast het buurmeisje heet jasmijn en een vriendin van mij heet iris. bloemetjes zat en dat zijn ze allemaal
    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...