vrijdag 30 september 2011

Autorijles.

Heb ik gisteren gehad. Niet dat ik geen rijbewijs heb hoor, al wel een jaar of 23....  Maar gisteren was het toch even nodig. Wat was het geval.....

Nou, het feit is dat Jan 1 november 25 jaar aan de zaak is. En dat ie daar een receptie voor aangeboden kreeg. Nu houdt ie eigenlijk niet van die bombarie, dus hij bedankte vriendelijk....

En toch gingen we gisteren. Naar Nijmegen. Voor een receptie. Vanwege het feit dat Jan jubilaris is.... Met nog 11 andere collega´s.  Werd het in 1 keer toch nog gezellig en beslist niet formeel. En dat veranderde de zaak....


De jubilarissen droegen deze badge, makkelijk herkenbaar voor wie er kwam feliciteren...


Met de hele fam. zouden we naar Nijmegen vertrekken. Zo´n 40 minuten reizen vanaf hier. En omdat Jan toch wel een pilsje wou drinken om z´n feestje te vieren was eerst de bedoeling dat we in de Polo gingen. (Op mijn verzoek...) Stel je voor. Ik, 1.65 achter het stuur. Dat past wel. Maar dan.... 3 van ong. 1.80 op de achterbank en 1 van ong. 2 meter naast mij. Als een blikje met sardientjes..... Op z´n minst niet zo comfortabel....

Dus was het een slimmer plan dat we met de Volvo gingen. Alleen... ´t is een automaat. En dat is ondergetekende niet gewend. Alles heb ik gereden de afgelopen jaren... van Kever, Variant, spijlbus tot T4. Maakt me niets uit. Als ik maar kan schakelen. Dus toen Black Moose in beeld kwam hield ik het bij m´n Polootje. Wel net zo handig was dat. Voor de kroost ging groeien dan...

Gisterenochtend eerst maar eens geoefend. Stukkie de snelweg op dacht ik zo. Want zoals je hier kunt lezen, da´s ook niet zo mijn ding. Ging best goed hoor, alleen toen we bij een rotonde kwamen stond daar een vrachtwagen stil. En ik trapte pardoes op de koppeling die er niet zat. ´K Heb nog nooit zo snel stil gestaan. Oeps, gelukkig zat er niemand achter mij....

Al met al ging het prima. Jan reed heen, we hadden een gezellig feestje, buiten (!) bij een mooi landhuis en terug ben ik (zij het uiterst geconcentreerd) naar huis gereden. Eenmaal thuis bedacht ik me dat het misschien toch wel handig is de grote auto wat vaker te pakken. Alleen als ik de ruimte nodig heb, want anders....

11 opmerkingen:

  1. Sorry, maar ik moest lachen .... over dat 'koppeling' indrukken ipv de rem .... Ik 'zweer' ook bij 't schakelen trouwens. Fijn en zonnig weekend wens ik je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig verhaal. Wij rijden al automaat sinds een jaar of 30. In het begin is het even wennen, maar daarna wil je nooit meer iets anders.
    Je kunt het beste je linkerbeen in je nek leggen en als dat niet lukt, op het dashboard of met kromme knie achter je rechterbeen vouwen.
    Ik verwacht hier natuurlijk wel foto's van .....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Trudy,
    O jeetje, wat zul je zenuwachtig geweest zijn. Ik heb jaren geleden wel eens in een automaat gereden, mijn moeder rijdt al haar hele leven in een automaat, vanwege haar reuma, maar het zal vast heel erg wennen geweest zijn. Heerlijk dat jullie zo´n fijn feestje hebben gehad...
    En nu lekker genieten van het mooie weekend, dat er aan komt...
    Lieve groetjes
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei tsja, ik rijd geen auto, ik kan het wel maar heb alleen geen rijbewijs. (40 lessen gehad en gestopt ivm milieu overwegingen) Ik mis het nooit maar ik denk wel dat ik het liefst in een automaat zou rijden.
    Wel kna phoor 25v jr bijdezelfe baas waar hoor je dat tegenwoordig nog? Gefeliciteerd

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allereerst van harte gefeliciteerd met de jubilaris!
    Ik rijd sinds 2 jaar in een automaat, maar daarnaast ook in een handgeschakelde auto. Als ik zou mogen kiezen dan ga ik toch voor het schakelen, want dat vind ik een stuk vlotter rijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjonge 25 jaar bij dezelfde baas.....knap! Dat hoor je niet zoveel meer tegenwoordig. Alvast gefeliciteerd ermee.

    En jij dan, dapper hoor, rijden in een automaat. Het lijkt mij best wel moeilijk, al zeggen ze meestal dat schakelen lastiger is. Goed dat je eerst wat "les" hebt genomen.

    Geniet van je weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Trudy,
    OOH ik kan het me zo voorstellen dat je daar even tegen aan hikt. Zou ook niets voor mij zijn een automaat, laat mij maar schakelen ;-)
    Natuurlijk ook mijn felicitaties voor Jan!
    Fjin weekend
    groetjes, Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahhaha wat grappig! Meid van harte met Jan, want dat is toch heel wat jaartjes!

    Fijn dat het is goed gegaan.

    Lieve groet,
    Gerreke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van mij ook nog gefeliciteerd met je jubilaris, ik kan me helemaal voorstellen hoe je je gevoeld hebt...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dapper hoor, dat je het gewoon durft!Het is inderdaad even omschakelen en automatismen slijten er zo makkelijk in. Even de koppeling indrukken, terugschakelen, afremmen. Gefeliciteerd met je goede thuisreis en met je jubilerende echtgenoot. Geniet van je weekeind! Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Grappig, bij mij is het andersom, in de USA ben ik gewend altijd automaat te rijden, dus hier in NL stap ik zelden meer een auto (schakel) in... Misschien toch maar eens oefenen!

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...