zondag 1 juli 2012

Skeeleren...

Vanochtend lag dit briefje op de eettafel:




Ja, ik weet het. Mijn handschrift verdient niet de schoonheidsprijs... maar goed. Het gaat even om de inhoud van het briefje.

Ik heb al járen skeelers. Er was een tijd dat ik ze wat regelmatig gebruikte, maar inmiddels hadden de dingen alweer een beste tijd werkeloos in de schuur gelegen. De laatste keer dat ik ze in de handen heb gehad was tijdens het opruimen van de schuur. 

"Toch nog maar niet wegdoen", ging er toen door mijn hoofd. Ook die van de meisjes bewaarde ik nog maar even. Alleen die van Jan (Sr.) gingen naar de kringloop. Hij is gewoon geen schaats-skeelertyp. Altijd last van zijn voeten, en dan is er geen lol meer aan...

En daar lagen ze me aan te kijken. Elke keer dacht ik: "Ja, dat moet ik ook nog eens proberen." Tot deze week.

Mirte had van Anna gehoord dat zij voor haar conditie skeelerde. En daar ook veel plezier aan had. Dus ze opperde het idee om het met mij uit te proberen. Vanochtend waagden we ons er maar eens aan...


Eerst maar even met het groene autootje naar het buitengebied. Misschien handiger om daar te beginnen. Wat rustiger op de weg en Mirte las op internet dat de beginnende skeeler, en dat zijn we inmiddels wel weer, het makkelijkst kan remmen door de berm in te rijden, dus...

Autootje aan de kant, deuren open en skeelers aan. De beschermers gingen natuurlijk ook om, wel zo veilig. Maar toen ik eventjes nog wat pakken wou uit het autootje kreeg ik een behoorlijke schok... letterlijk! Ik was helemaal verbaasd. "Wat was dát?" riep ik uit. Gelukkig was het raadsel snel opgelost. Mirte had per ongeluk de deur tegen het schrikdraad aan geparkeerd en de auto had zich leuk opgeladen. Ik inmiddels ook, dat kón niet meer fout gaan : )

En dat ging het ook in principe niet hoor. Ware het niet dat de skeelers aan de prullenbak toe zijn. De sluitingen werken slecht tot bijna niet meer en het materiaal is zó stug geworden dat het pijn deed om ermee te skeeleren.

Maar verder hadden we het leuk. Zo'n 3 kilometer hielden we (of eigenlijk ik...) nét vol. maar goed, je moet zoiets natuurlijk ook langzaam opbouwen ; ) Morgen ga ik eerst maar eens op skeelerjacht. Of heeft één van jullie nog een vergeten paar in de schuur staan, die nog wél iets beter zijn, dan hoor ik het graag!!

Trouwens... dat Mirte het skeeleren vanochtend zo goed af ging, komt waarschijnlijk doordat ze al vroeg op de wieltjes stond, getuige deze foto:


2 jaar was ze hier. Ik weet dat precies vanwege de dikke buik van mij en Junior is nu  bijna 16...

11 opmerkingen:

  1. Doodeng .... skeeleren. Ben zó bang om (hard) te vallen. Ik heb wel geschaatst. Als je dan valt glij je tenminste nog wat door. En ik ski: zie vallen bij schaatsen. Dus nee: ik heb geen skeelers voor je ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk skeeleren ;-) en wat een leuke foto zeg! En weer zo herkenbaar qua kleding van jou en de kinders ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je nog steeds skeelert! Ik wil dat ook nog eens graag proberen, maar het komt er nooit van! Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn skeelers staan sneu in het schuurtje; die van puberdame kwamen deze week tevoorschijn toen ze met mijn hardlooprondje mee op de skeelers ging. Beetje conditie opbouwen na de operatie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die van mij liggen al ruim 10 jaar op alle zolders waar ik heb gewoond. Lijkt me dus duidelijk: ik ben geen skeelertype :-) Doodeng! Maar je woont niet echt om de hoek en ik heb maat groot, dus ik vrees dat je nog even verder moet zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb veel gerolschaatst als kind,dus toen mijn zoon skeelers kreeg,toen hij twaalf was,ben ik er ook mee aan de gang gegaan,want zijn skeelers pasten mij.
    Het ging best aardig.
    Maar ook dit is alweer een tijdje geleden trouwens.
    Knap hoor,dat jij het ook weer probeert.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk he, skeeleren. Ik doe het ook graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed gedaan zeg, gewoon doorgaan zei Barry Stevens altijd..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Trudy,
    Wat goed van jullie zeg. Ik heb nooit op skeelers gestaan. Durf het ook niet. Vorig jaar nog op schaatsen gestaan, na zo´n 30 jaar denk ik. En heel hard gevallen dus ik ga er echt niet meer op...
    Ik wens je een heel mooie nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, wat een leuk briefje en wat een leuk kiekje!!

    Skeeleren, jemig, dat is lang geleden. Wel goed hoor dat je die dingen weer aan hebt gedaan... Super!

    Nu op jacht naar een stel die wat lekkerder zit, hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat lijkt me ook zo leuk!

    Goedvan je dat je het weer oppakt, lekker de wind in de haren...geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...